Bajsar överallt! :O
Illrarna bajsar verkligen överallt! Plockar bajs hela dagarna känns det som.
Nu har dom t.o.m. börjat bajsa brevid lådan istället för i. I början gick dom bara på lådan.
Varför är dom så vrånga? :P
Behöver dom många lådor, flera i varje rum?
Hur stort bor ni ? Det sägs att man bör ha minst en i varje rum men e rummen större bör man ha fler, Ett tips är att lägga filtar eller foder där dom brukar göra de, i annat fall får du sätta nån möbel eller liknande på stället, var noga med att berömma enormt mycke när dom gör i lådan.

missnöjda med något?
Missnöja med vadå?
Dom har alltid mat och vatten på flera ställen, vi leker med dom, gosar med dom osv. Dom får bo under soffan och i tv-skåpet som dom älskar.
Vi har ett stort rum men där bajsar dom bara på 2 ställen. I bara lillalilla hallen bajsar dom i lådan, brevid lådan och på ett annat ställe! i köket bajsar dom på 2 ställen.
Vi lägger ut mat men då bajsar dom brevid maten och dom bajsar på kläderna i sovrummet..

ja du, säg det.
Aura här hemma var inte rumsren alls. Sen fick jag hem semesterillern Idun. då blev Aura ännu mindre rumsren, då hon inte alls trivdes med Idun. När idun sen åkte hem 4 månader senare så blev Aura och bajslådorna bästa vänner helt plötsligt.
du får helt enkelt testa dej fram och se vad som gör saken bättre.
när dte var som värst här hemma då satt jag seriöst och smorde in mina golv med vetegroddsolja. det funkade litegran. men när dte var tillräckligt renslickat så blev det bajsplats där igen.
Okej, det är inte lätt då men du får göra som mandariiin säger, att testa dig fram på vad som funkar bäst.
Kanske testa med tidningspapper istället eller byta ut de ni har i lådorna mot nått annat kanske.
SMart.. ska testa lägga tidningspapper där dom bajjar!
Vart kan man köpa billiga bajslådor?
På Ikea tror jag, annars Öb, rusta, jysk, typ
kolla barnavdelningen på ikea lådorna kostar 19 kr har jag för mig. Vi körde med en godis o mycket beröm varje gång Hobbe satt på lådan, försökte han sätta sig utanför så flyttade vi honom snabbt till lådan satt han kvar och gjorde det han skulle fick han en godis nu när han förstått får han "bara" beröm och en godis någon gång ibland. Han är nu 100% rumsren 

I och med att de använde lådorna från början så låter det som att de kommit in i trotsåldern, vilket gör att de ska testa allt som man inte får göra. Låter som att de skulle behövas "sättas på plats" lite.
Men en bra start är att sätta ut flera bajslådor och efter hand ser du vilka som används och kan plocka bort de som de inte går på.
Var noga med att berömma när de gör rätt men var också vaken på när de gör fel så du hinner dit och hjälpa dem göra rätt.
Efter ett tag så kommer illrarna förknippa lådan med godis men se upp för fuskare. Jag har en tjej hemma som sätter sig i lådan så fort hon ser mig för hon tror att hon ska få godis även om hon inte gör något 
¨ska kolla öb idag :)
på IKEA finns lådan Trofast på barnavdelningen, 19:-/st. Perfekt när man ska lådträna. Vad har ni i lådan? Har ni provat träpellets?
Sajtvärd på Iller.ifokus