Veterinärvård, rena rånet..
Nu har vi användt hela veterinärtaket på Theos försäkring och kommer framöver att få betala allt själva.
Theo har en 10-dagars behandling framför sig med antibiotika och dropp. Jag hörde av mig till Väsby veterinärmottagning för offert eftersom jag bor 5min därifrån.
Jag lämnade hans fullständiga journal, alla provsvar, en färdig behandlingplan skriven av Vet Marianne T.
Gissa hur mkt dom ville ha för att jag skulle komma dit varje dag för dropp och antibiotika? 7000kr.
Det är helt sinnesjukt!
Då åker jag hellre till mitt förstahandsval Mälarkliniken..
Undra varför det kostar så mycket, det kan knappast vara grejerna :s

Usch det var fasligt dyrt. Jag är så otrolgit glad att jag inte bor i Stockholm och har sjuka djur faktiskt. Det hade jag aldrig haft råd med.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, det gör stor skillnad på var i landet man behandlar sina djur… Här skulle det förmodligen inte kosta mer än ett par tusen för en sådan behandling. Om ens det…
Men jag kan tänka mig att de tar ut för poliklinikavgiften för varje dag. Vad tar dom på Mälarkliniken då?
Har också toppat Skits försökring och den förnyas inte förrän i november igen. Håll er friska illrar!!!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

skulle inte vilja veta vad det kostar hos oss. Här tar dom över 1000kr för att ta tandsten under 3 min

skulle även få betala 800kr för att bara kolla mina illrars öron om dom hade skabb=(

#5: Hutlöst tycker jag. Är såååå glad att jag bor där jag bor :-)
Audiatur et altera pars
#4 Tar du tandsten med laser är inte 1000:- dyrt.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#6 ja det är rån, den summan är alldeles för stor för att sticka en tops i öronen på 2 illrar =(
#7 detta var skrapning på 1 iller och det var så lite så vetten sa att hela alltet skulle gå på 3 min ca.
Att det är dyrt med veterinärvård vet jag ju, men att det skulle kosta så här mkt? 7000kr är ju en operation för mjälte lixom?!
När jag sprutade Theo hemma i 30 dagar så betalade jag ca 300kr för antibiotika och ca 35 sprutor och kanyler. Själva medicinerna kostnar sällan väldigt mkt. Jag har väldigt svårt att tro att droppet skulle kosta speciellt mkt heller?! Själva behandlingen han kräver kommer att ta ca 15 min max per dag.
Enda anledningen till att jag vände mig till Väsbykliniken är för att det vore så praktiskt med jobb och skola att bara springa 10 min härifrån för att få det gjort. Hade det varit billigare så hade jag även sparat in ca 1700kr i bensin vilket är pengar som jag kunde ha lagt på framtida behandling.
Det tar ändå en timme för mig att ta mig till Marianne och få det här att matcha med en bil ihemmet blir lite svårt. Men absolut inte omöjligt. Vi gör ju vad som helst för Theo och vi betalar det som krävs.
Jag pratade med Marianne och jag skulle få en offert. Hon tyckte själv att 7000kr lät väldigt mkt. När man lägger in djur på mälarkliniken så tar dom ca 500kr/dag inkl behandling, och 10 dagar blir direkt 5000kr. Det är då redan 2000kr billigare.
Jag betalar det som krävs för att få honom frisk, jag blev nog bara chockad.
Men fy sjutton va dyrt,
I skolan där jag går har vi en veterinär och hon är jättebra och varit med i TV och så, som elev får jag 20% Rabatt på all vård. Och det är många elever som utnyttjar detta såklart, och att Veterninären kan vara kvar på skolan så borde de ju inte vara så himla dyrt med kostnader.
Du kan väl fråga vart pengarna går?
Får man en offert borde man väl få uppstaplat vad som kostar vad, inte bara en summa?
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 9 Fast med bensinkostnaden så blir det bara 300:- billigare.
Sara
#11 Hon i receptionen kunde inte specificera sig sa hon, det var den info som dom hade lämnat i receptionen åt mig. Bara en summa.
#12 Tycker jag med.
#13 Jo, men jag kommer inte behöva betala 500kr per dygn eftersom han inte kommer att ligga inne. Så jag kommer inte ens upp i den summan. Jag kommer säkert att få betala runt 7000kr i slutändan men då ingår det mer saker såsom nya provtagningar vid ett flertal tillfällen etc.
Jag väntar på offert så vi får se..
#14 Jag tror att att Väsbykliniken har räknat med poliklinikavgift per varje tillfälle och den ligger ju ofta på en 5-600:- och resten materialkostnader.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Kan du inte ta offerten och ga till vetrinaren runt hornet da och saga att det ar priset du fatt av en annan vetrinarstation och hoppas pa att de sanker sitt pris?
// Amanda

Jag kan säga att jag betalade 1200 för ett akut kejsarsnitt en lördag. Så ja jag är sååå nöjd med min veterinär :-) Då ska det tilläggas att min veterinär inte ens har jour normalt.
Audiatur et altera pars
#17, 1200 på en lördag o ett sånt ingrepp, då var de billigt.

#18: Japp det är ruskigt billigt. Fast sedan kanske det var för att det var just jag. Det vet jag faktiskt inte.
Audiatur et altera pars
#19, De var de nog