Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 121 ggr
Sara
0

Akut veterninärbesök

Kom just hem från ett besök på Blåstjärnan i Gbg. Trazan har gått här i någon timme och klämt och klämt och liksom gnyat lite men det kom varken kiss eller bajs. Så matte sätter sig i bilen och kör ner till Göteborg med Trazan.

Väl hos veterinären så förklarar han att han inte kan iller utan det är först på måndag exo veterinärerna kommer så de arbetar med livsupphållande vård på jouren. Så veterinären klämmer lite på Trazans mage och visst, hans urinblåsa är stor och hård. Så veterinären går iväg för att konsultera nån annan.

Så helt plötsligt känner jag nått varmt vått sprida sig över bröstet och ärligt talat så har jag inte känt sån lycka på flera veckor. Trazan har nämnligen precis kissat i min famn!!!! Skrattande

Så när veterinären kommer tillbaka så har Trazan kissat flera små pölar (förutom den på mig) på veterinär bordet. Sen la han en bajs på golvet och en stooor pöl bakom veterinärens skrivbord. Så nu ska vi på ultraljud på torsdag om Trazan kan kissa normalt till dess och dessutom äta antibiotika en vecka ifall det är urinvägsinfektion.

Sara

Faxlin
0

haha, tänk så glad man kan bli av att bli nerkissad ibland.
Berätta hur det går för honom.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

åh, vilken tur att det ändå gick den naturliga vägen!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

oj! va skönt att det gick som det gick! håll oss uppdaterade hur det går för killen!

LeeLoo
0

åh, vad skönt. Hoppas allt går vägen nu framöver!

Madde
0

Vad skönt att det gick bra och att han kissade. Hoppas att allt är bra när ni ska på återbesök.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

Trazan har kissat bra i natt, han var ensam och det låg flera pölar på golvet. Torkade upp varje gång jag var vaken och det fanns nya pölar nästa gång. Just nu sitter han och äter så än så länge ser det bra ut.

Första gången jag är glad över att ha en iller som inte går på lådan så ofta.. Flört

Sara