Björnspårning - med iller
Vet att jag nämnt det i en annan tråd för ett bra tag sedan, men då hade jag inga bilder. Trodde de var borta med vinden men hittade en gammal mapp nu på pappas dator med en del kort på Chade, min första iller. Helt ovärderligt!
Måste ju visa en del, även om de inte är snygga så är de bland de få jag har. Och som sagt, här kommer ett bildbevis på att iller kan spåra björn :P (lite kass kvalite, kass kamera)
Paulina
Han var alltid med oss på utflykter, verkligen ÄLSKADE att vara med ute, oavsett om det var vinter eller sommar :)
Paulina
naw så söt.
Fy så läskigt med björnspår! 
Söt kille!
Sara

Vad roligt att du hittade på korten igen. Så trist när man förlorar kort.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2 Större än Bogey i.a.f. för han väger strax under 1300g på sommaren, såvida det inte var Chade's vintervikt. Just nu väger Bogey strax över 1700g. 1765g vägde han förra veckan.
Så fin har var, verkligen jätte söt
#4 Finns en hel del björn härikring nuförtiden. Bara kring min lilla "uppväxtby" där det kanske finns 100 bofasta gick det tre eller fyra honor med ungar i våras.
#6 Nja, det där var vikten under hans första vinter ;) Men han tappade inte så mycket, låg kring 1100g ändå sen, och sommar var det runt 1000g, iaf innan han blev sjuk och tappade en hel del. Men det var en stark och smidig iller, trots storleken :)
Tack alla :)
Paulina

Fina chade.

#6 Och Bogey är stor han med=p Belsebub ligger på 1100 på sommaren och kanske 14-1500 på vinter. Elliott ska vi inte ens prata om, han är under 900 på sommaren.
Chade är i alla fall en fin kille och det måste kännas jättebra att ha hittat bilderna igen.
#10 Bogey känns inte så så stor. När vi hade illerträff här i våras så tyckte ag de flesta hanar verkade vara större än Bogey, och när vi talar om Avanti och liknande hanar så känns han som en pygme ;-).
Efter att ha träffat lilla Goliath så inser man att han kanske inte är så liten ändå :-)
Läskigt med björn!
Super söt han var Chade :) vart kom han ifrån?
När vi pratar vikter så har jag en kille som knappt väger 1,2 vintertid. Den ni ;)

#12 Tsss det var ävl inget. Elliott ligger på kilot vintertid.
#12 Ella någonting.. Minnns inte exakt. Skelefteå eller Solefteå (har sådana problem att hålla isär de städerna så det finns inte!) Hans mamma plus kullen hon hade då togs över av Ammi (Guteillern) när de bara var några veckor. Sarah har ju Iris därifrån, helsyster till min Chade är hon :)
Paulina