SF's Parningsplaner 2010
Då jag inte får ordning på min hemsida ännu lägger jag upp vårens parningsplaner här.
Till våren planeras en parnig mellan Starshine Ferrets Lava of Thunder Eller Starshine Ferrets Cherry Blossom Hailstorm & Diamond Ring MJ
Lava och Cherry kommer båda två från min egen Colorfulstorms kull födda 2009-05-11, det är ännu inte bestämt vem utav dem det blir som går vidare i avel till våren, eftersom jag vill se närmare på hur de utvecklar sig, och välja den som jag anser vara bäst att fortsätta min linje med.
Båda två är mörkt viltfärgade, välbyggda, muskulösa och stora honor. De kommer från en rent viltfärgad linje, utan vita tecken eller andra hårlag än korthår. Båda deras föräldrar Adria & Avanti härstammar från Ungern.
Cherry är full av energi och upptåg, det finns ingenting hon inte kan. Hon är frammåt och kontaktsökande, men helst på hennes egna villkor.
Lava är lite mera tillbaka dragen än Cherry, men även hon kontaktsökande, och är gärna med när det händer saker.
Båda två är illrar av den lite tuffare sorten som kräver mycket aktivering, stimulans och berikning i miljön
Stamtavlan kan ses här: http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_stamtavle2?dbnr=4364
Diamond Ring MJ kommer ursprungligen från Ungern, men ägs nu utav min samarbetspartner Mayflower Ferrets v/Marianne Petersen i Norge. Han är en mörkt viltfärgad hane, med kraftig och kompakt kroppsbyggnad. Hans linje består utav otecknade illrar, främst viltfärgat. MJ är social och kontaktsökande, och har ett gott temperament i övrigt.Precis som mina avelsdjur kommer valparna att växa upp på enbart BARF och jag ser gärna att de får fortsätta med det i sina nya hem, självklart med mitt stöd.
Av färger förväntas viltfärgat
Dessa valpar kommer enbart att säljas till dem med illervana, som har både den tid och kunskap som krävs för att
uppfostra, stimulera och aktivera krävande illrar. De säljs inte till hem där de kommer att tillbringa större
delen av tiden i bur.
Valparna säljs ID-märkta, vaccinerade mot valpsjuka, besiktigade och försäkrade i agria (försäkringen skrivs över på ägaren vid flytt)
Med valpen följer: stamtavla, vaccinationsintyg, besiktningsprotokoll, sovpuff/filt, leksaker, sele, BARF-guide, BARF och tillskott för de första dagarna samt livslång dygnet runt support.
Priset för en valp till sällskap är: 3000 SEK
Min hemsida kommer förhoppningsvis snart att uppdateras, men tills dess finner ni den här: www.starshineferrets.se
Det går bra att bli uppskriven på intresselista redan nu.
Längre fram kommer dem jag anser vara lämpliga, och som fortfarande är intresserade utav valp sättas på valplistan.
Jag ställer hårda krav på mina valpköpare, då jag vill att mina valpar ska få det bästa möjliga hemmet, där de får stanna hela livet.
Kontakt: illeruppfodning@starshineferrets.se
Sara // Starshine Ferrets
Åhh man blir ju inte alls sugen på en liten knodd :p Jag vet ju redan att när de är dax för valp har jag bara två uppfödare jag vill ha ifrån och det är dig och sarah.
åååh, spännade. Så blir det ungerskt blod fortfarande alltså :)
Snygga små saker!
Men Aylen då? Beräknas hon till nästa år?
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 *rodnar* du är alltid välkommen sofie :)
#3 yes, du ser temat eller? ;) planerar en kull på aylen i 2011, men det finns en liten möjlighet att det blir en även till våren

Men oh sofie ;) blir valpar här med nästa år… ;) brodern till ovan och marita.
Haha, jag vet inte om man törs ta en demoleringsiller från SaraE. Man har ju fått se vad hennes illrar kan ställa till med.
Är så nöjd med vår mysiga lilla soffpotatis som för det mesta håller sig på golvet och prickar lådan 99,5% av tiden, och de ggr han missar är det i.a.f. alldeles intill lådan så man slipper krypa runt och leta lortar. Fast visst vore det roligt med en tuss med lite mer fart i. 
Oj, MJ har verkligen vuxit till sig på ett bra sätt sedan jag såg honom sist!
Paulina
#6 hahaha yup… men man får se det som en utmaning :P
#7 visst har han? Tror att han gör en adria ;)
Jag har en valp av Sara från årets kull, alltså syskon, till Lava och Cherry. Jag är super nöjd med både valpen och med Sara som uppfödare. Jag messar henne o tracker ofta och får jämt snabba o bra svar, förvånad att hon inte satt nummer blockering på mig än ;)
Blivande mamman(?) o pappan ser otroligt snygga ut det är ju nästan så att man blir lite sugen på en till :)

Lycka till. det kommer nog bli superfina valpar med båda honorna =)
Sarah: Ska Celadon bli pappa?

#11 Ja förmodligen blir det så ;) Med Merytamun, min hona från förra årets kull.
Uppdaterar med ännu en planerad kombination:
Årets andra kull blir mellan Àmor och Aylen. Båda två härstammar från Ungern och ägs utav mig.
Àmor är född 2008 och är en lugn och snäll kille som aldrig behövt någon direkt uppfostran. Han är lång i kroppen och muskulös, med en relativt bra kroppsbyggnad. Àmor är från en otecknad korthårslinje, där mörktviltfärgat är den dominerande färgen, samt en känd pastell iller. Hälsan i linjen är än så länge god.
Aylen är från 2009 och är en otroligts levnadsglad iller. Hon har aldrig behövt någon uppfostran, och kan med lätthet sättas i famnen på vem som helst. Hon har en feminin kroppsbyggnad, med okej muskulatur. Aylen kommer från en otecknad korthårslinje med enbart mörkt viltfärgat så långt linjen är känd. Hälsan i linjen är än så länge god, som exempel är hennes mor 9 år gamal och fortfarande vid liv.
Förväntningar på kullen är mörkt viltfärgade valpar, med gott temperament, som lämpar sig så väl för nybörjare som för de lite mer efarna.
Mer information om illrarna samt stamtavla finner ni på min hemsida www.starshineferrets.se
uppdaterar även med lite nyare bilder på damerna i #0, Lava & cherry…