Nu har vi 2 illrar
hej
nu har korven som han kallas kommit hem till vår familj en glad pigg kille
dom började jagas och lukta massor kissade bajsade lite överallt men jätte nyfiken på varandra
Holly inspekterade buren när den va fixad även katterna
så nu är buren skurad upp i från ner stor 3 vånings
ska köpa lite rör i närmaste taget
klorna va ju inte klippta på ett tag så Sonny gör det nu
han är lite smal så nu ska han få riktig mat killen har ju gett kattmat *suck*
få se hur kvällern blir hoppas det går bra 
Va mysigt att ni har skaffat en till iller till Holly.. Tror hon kommer älska honom! Hoppas allt är bra med er!

just nu gillar dom inte alls varandra
men hoppas det blir bättre
Grattis till tillökningen!
Man får ge dom tid, och utrymme så kommer det säkert att lösa sig. Försök att låta dom göra upp för det är viktigt för dom med rangsättning om det inte finns ngn tydlig ledare. Så låt dom bara vara och låt små gnabb bara vara.
Lyft inte upp ngn när dom bråkar, och daddar inte med ngn :)

Grattis till er nya familjemedlem=)
Vill se bilder juh*blink blink*
Grattis till nytillskottet, håller alla tummar, tassar och svansar på att det ska funka även mella dom här 2 på samma fina vis som det gjorde för Simon och Gucci. Låt dom få några dagar iallafall så ska du se att även dessa 2 går samman vad det lider STORT lycka till till både dig och illrarna.
Hur går de ?

#7-8 Vilken goding, ser att han fortfarande har sommarpälsen kvar men den lär snart sätta igång att skiffta, därför han kanske kan kännas lite smal just nu.=)

jasså det visste inte jag 

#10 Du kommer se att hans mask kommer bli mindre (ansiktet ljusare) sen fluffig och kraftigt fin=) Illrar byter till vinter respektive sommarpäls allt från tidigt till sent mot vinter/sommar. Om du kollar min tråd "Lite nytagna bilder på illergänget" så ser du tex. hur Rasmus ser ut. Hans mask blir mörk och han blir betydligt smalare under sommaren.

hej igen
stinky som vår nya kille heter
kan sätta sig i lådan bajsar lite sen kan han sätta sig utanför varför gör dom så?
#12 Kan vara revirbajsande kanske? Då brukar dom lägga små kluttar lite här och var.
Sajtvärd på Iller.ifokus

okej
just nu kutar dom runt låter han gömmer sig under sko hyllan ligger små väser
det är Holly som jagar honom han gömmer sig
tycker så synd om han
sen är han så smal beror ju på fel foder
nu undrar jag vad mer kan jag göra för få upp han i vikt än byta foder
sen hela dagen har han vart vaken och holly hon sov hela tiden när hon kom va olika det kan vara
"14, en tanke kan vara att köpa hem lite laktosfri grädde o ge honom lite grann då o då.

ok tack ska köpa det i morgon
#14 han kommer lägga på sig när han byter till vinterpäls och får också mer hull av det. Bra foder borde räcka för att han ska bli lite rundare.
holly försvarar väl sitt revir skulle jag tro. åk hem till någon dom aldrig varit hos tidigare så attd et blir neutral mark för dom. och se hur de beter sig där!
Sajtvärd på Iller.ifokus

jo misstänker att det va det
ska åka på zoo på måndag köpa bra foder
du kan ge lite rå kyckling varje dag och varsin äggula till dom i veckan. båda saker är väldigt nyttigt för dom och äggulan innehåller massor med vitaminer och gör pälsen fin. bör dock inte ge mer än en gula per iller och vecka. kyckling ger bra tandmotion och är också nyttigt för dom små.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Och ett extra tillägg, pälsen blir oxå mjuk o fin om om man borstar den varje dag 
#18 Jag kan tipsa om lite bra foder du kan köpa i djuraffären. Royal Canin Kitten 36 är ett bra foder tycker jag. Sen kan jag även rekommendera Orrijen för katt.
Många illerfoder som är på marknaden är inte särskilt bra förutom några undantag.

RRIJEN HAR VI TILL HOLLY
men tog slut i fredags den blev holly rund go av

Grattis till nya familjemdlemen =)
Hur var Vitalinet jag var och lämnade i er brevlåda? Gillade de det? Om ni är intresserade så finns det hemma hos mig till försäljning (från HungryFerrets).
#23: Vad bra att dem fick provpåsar så att dem kan testa om det passar till illrarna. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

japp elin det gick hem
kan jag komma betala hos dig?

hej

hej
dagen har vart bra
holly och stinky har vart ute samtidigt inte brytt sig så mycket i varandra det känns jätte bra
Stinky är så kelig jättegosig
#25: Elin kommer inte kunna svara på ett par timmar då hon precis har lämnat örebro. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ok , hon kan väl svara när hon har tid 

hej
ny dag igen då
Ringt försäkrat Stinky nu 111 kr i månaden för båda känns jätte bra
I dag va dom vakna samtidigt Stinky är så busig han kuttrar jätte mycket när han är busig låter så härligt
han är lite feg men går bättre bättre
Holly va fram i dag ville nosa men han backade fortfarande
funderar hur länge till ska jag ha buren stängd natte tid till honom?
#30 Sålänge dom inte går på varandra och du känner dig säker med att lämna dom ihop själva så ha den öppen. Är det bara så att dom håller sig på varsin kant och kanske smågnabbas lite skulle jag ha dom ihop dygnet runt. Ju fortare blir dom sams!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#25 Du kan komma och hämta foder och betala direkt till mig. Men det blir enklare både för mig, för dig och för Maria om du först lägger en beställning på hemsidan ( www.hungryferrets.se ), anger "hämta i Gävle" som fraktsätt och betalar efter du fått ditt bekräftelsemail.
Men som sagt, du kan betala direkt till mig och om du vill göra det så hör av dig till mig på gavle@hungryferrets.se så fixar jag lite foder till dig =)

En natt med buren öppen det har gått bra vet inte om Holly har sovit kanske?
Vår lilla Stinky är så pigg sover inte mycket
köpte ägg i går gav han ägggula men vägrar

nu tror vi det funkar mellan våra båda två älsklingar
för i dag låg Stinky i buren holly utanför