Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1012 ggr
nenne78
0

Nu har vi 2 illrar

hej

nu har korven som han kallas kommit hem till vår familj  en glad pigg kille

dom började jagas och lukta massor kissade bajsade lite överallt  men jätte nyfiken på varandra

Holly inspekterade buren när den va fixad  även katterna

så nu är buren skurad upp i från ner  stor 3 vånings

ska köpa lite rör i närmaste  taget

klorna va ju inte klippta på ett tag så Sonny gör det nu

han är  lite smal så nu ska han få riktig mat  killen har ju gett kattmat *suck*

få se hur kvällern blir hoppas det går bra Glad

TheWildRose
0

Va mysigt att ni har skaffat en till iller till Holly.. Tror hon kommer älska honom! Hoppas allt är bra med er!

nenne78
0

just nu gillar dom inte alls varandra

men hoppas det blir bättre

Ceciliaolucifer
0

Grattis till tillökningen!

Man får ge dom tid, och utrymme så kommer det säkert att lösa sig. Försök att låta dom göra upp för det är viktigt för dom med rangsättning om det inte finns ngn tydlig ledare. Så låt dom bara vara och låt små gnabb bara vara.

Lyft inte upp ngn när dom bråkar, och daddar inte med ngn :)

Norrskenets
0

Grattis till er nya familjemedlem=)

Vill se bilder juh*blink blink*

ferretgirl
0

Grattis till nytillskottet, håller alla tummar, tassar och svansar på att det ska funka även mella dom här 2 på samma fina vis som det gjorde för Simon och Gucci. Låt dom få några dagar iallafall så ska du se att även dessa 2 går samman vad det lider STORT lycka till till både dig och illrarna.

Loveferrets
0

Hur går de ?

nenne78
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skönheten

nenne78
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett till

Norrskenets
0

#7-8 Vilken goding, ser att han fortfarande har sommarpälsen kvar men den lär snart sätta igång att skiffta, därför han kanske kan kännas lite smal just nu.=)

nenne78
0

jasså  det visste inte  jag Glad

Norrskenets
0

#10 Du kommer se att hans mask kommer bli mindre (ansiktet ljusare) sen fluffig och kraftigt fin=) Illrar byter till vinter respektive sommarpäls allt från tidigt till sent mot vinter/sommar. Om du kollar min tråd "Lite nytagna bilder på illergänget" så ser du tex. hur Rasmus ser ut. Hans mask blir mörk och han blir betydligt smalare under sommaren.

nenne78
0

hej igen

stinky som vår nya kille heter

kan sätta sig i lådan bajsar lite sen kan han sätta sig utanför varför gör dom så?

JossanH
0

#12 Kan vara revirbajsande kanske? Då brukar dom lägga små kluttar lite här och var.

Sajtvärd på Iller.ifokus

nenne78
0

okej

just nu kutar dom runt låter  han gömmer sig under sko hyllan ligger små väser

det är Holly som jagar honom han gömmer sig

tycker så synd om han

sen är han så smal beror ju på fel foder

nu undrar jag  vad  mer kan jag göra för få upp han i vikt än byta foder

sen hela dagen har han vart vaken   och holly hon sov hela tiden när hon kom  va olika det kan vara

Loveferrets
0

"14, en tanke kan vara att köpa hem lite laktosfri grädde o ge honom lite grann då o då.

nenne78
0

ok tack ska köpa det i  morgon

JossanH
0

#14 han kommer lägga på sig när han byter till vinterpäls och får också mer hull av det. Bra foder borde räcka för att han ska bli lite rundare.
holly försvarar väl sitt revir skulle jag tro. åk hem till någon dom aldrig varit hos tidigare så attd et blir neutral mark för dom. och se hur de beter sig där!

Sajtvärd på Iller.ifokus

nenne78
0

jo misstänker att det va det

ska åka på  zoo på måndag köpa bra foder

JossanH
0

du kan ge lite rå kyckling varje dag och varsin äggula till dom i veckan. båda saker är väldigt nyttigt för dom och äggulan innehåller massor med vitaminer och gör pälsen fin. bör dock inte ge mer än en gula per iller och vecka. kyckling ger bra tandmotion och är också nyttigt för dom små.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Och ett extra tillägg, pälsen blir oxå mjuk o fin om om man borstar den varje dag Skrattande

Ceciliaolucifer
0

#18 Jag kan tipsa om lite bra foder du kan köpa i djuraffären. Royal Canin Kitten 36 är ett bra foder tycker jag.  Sen kan jag även rekommendera Orrijen för katt.

Många illerfoder som är  på marknaden är inte särskilt bra förutom några undantag.

nenne78
0

RRIJEN HAR VI TILL HOLLY

men tog slut  i fredags den blev holly rund go av

elinn
0

Grattis till nya familjemdlemen =)

Hur var Vitalinet jag var och lämnade i er brevlåda? Gillade de det? Om ni är intresserade så finns det hemma hos mig till försäljning (från HungryFerrets).

Madde
0

#23: Vad bra att dem fick provpåsar så att dem kan  testa om det passar till illrarna. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

nenne78
0

japp elin det gick hem

kan jag komma betala hos dig?

nenne78
0

hej

nenne78
0

hej

dagen har vart bra

holly och  stinky har vart ute samtidigt inte brytt sig så mycket i varandra  det känns jätte bra

Stinky är så kelig   jättegosig

Madde
0

#25: Elin kommer inte kunna svara på ett par timmar då hon precis har lämnat örebro. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

nenne78
0

ok , hon kan väl svara när hon har tid Skrattande

nenne78
0

hej

ny dag igen då

Ringt  försäkrat Stinky nu  111 kr i månaden för båda  känns jätte bra

I dag  va dom vakna samtidigt Stinky är så busig  han kuttrar jätte mycket när han är busig låter så härligt

han är lite feg men går bättre bättre

Holly va fram i dag ville nosa men han backade fortfarande

funderar  hur länge till ska jag  ha buren stängd natte tid till honom?

JossanH
0

#30 Sålänge dom inte går på varandra och du känner dig säker med att lämna dom ihop själva så ha den öppen. Är det bara så att dom håller sig på varsin kant och kanske smågnabbas lite skulle jag ha dom ihop dygnet runt. Ju fortare blir dom sams!

Sajtvärd på Iller.ifokus

elinn
0

#25 Du kan komma och hämta foder och betala direkt till mig. Men det blir enklare både för mig, för dig och för Maria om du först lägger en beställning på hemsidan ( www.hungryferrets.se ), anger "hämta i Gävle" som fraktsätt och betalar efter du fått ditt bekräftelsemail.

Men som sagt, du kan betala direkt till mig och om du vill göra det så hör av dig till mig på gavle@hungryferrets.se så fixar jag lite foder till dig =)

nenne78
0

En natt  med  buren öppen  det har gått bra  vet inte om Holly har sovit kanske?

Vår lilla Stinky  är så pigg  sover inte mycket

köpte ägg i går gav han ägggula men vägrar

nenne78
0

nu  tror vi det funkar mellan våra båda  två älsklingar

för i dag låg Stinky i buren holly utanför