Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 392 ggr
mandariiin
0

Och så var dom bara 4.....

Nu har semester tjejen Idun åkt hem.

Hon kom hit den 4/8 för att husse skulel till USA och plugga. Blev väldigt plötsligt planerat att hon skulle få bo här under tiden oga att hans ordinarie illervakt backade ur 2 veckor innan han skulle åka.

Sent på kvällen den 4/8 mötte jag upp Svante på Tcentralen i Stockholm för att få Idun. Hade aldrig träffat någon utav dom tidigare….

Fick iaf hem en liten viltfärgad tjej som var väldigt försiktig första dagarna. Hon var inte van med andra illrar, och så stackarn, då kommer hon hem till mina 4 monster.

Det gick hyffsat bra redan från början. Allmänna rang bråk, men inget allvarligt.

Man gick ständigt och hoppades på att dom skulle sluta bråka, och komma överens. Men tok, ända in i sista stund så tjaffsade dom fortfarande, och Idun lämnade oss med ett sår på nosen.

Det började alltid med att Idun var lite överdrivet kaxig blandat med feghet, så hon gick på mina när dom sov. Och självklart så vaknade dom då. För att mest säga ifrån och naffsa tillbax någon gång. Varav Idun fick panik om dom vaknade. Och bara sätter sej och skriker.

Så många gånger har man sprungit ur sängen i full panik och trott att Idun håller på att dödas. Men nej, då sitter hon och skriker på Dealen som "råkade" sitta vid matskålen, precis när Idun var hungrig.

Ett riktigt hjärtskärande skrik kom det från henne flera gånger/dag. För att man varje gång skulel inse att det var hennes sätt att visa att hon var missnöjd/arg.

Det kommer kännas otroligt tomt och tyst här utan lilla skrik-skitan. Även om Idun förhoppningsvis trivs bättre hemma, utan mina monster.

Svante, du får ta hand om Idun. Och jag hoppas att tågresan gick bra och att ni får tag på era saker som kom bort till slut.

Jätte tack för "lånet" av Idun!

(hittade tyvärr ingen vettig bild på skrik-skitan Idun)