Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 1645 ggr
Aviendha
0

Nykomlingen (Sigge)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags var det ju illerträff i Skara. Massor av folk och illrar i alla hörn och kanter. JossanH hade med sig omplaceringen Sigge som mellanlandade där för att lifta vidare till Sara, men så blev det inte!

Jag hde tänkt spara den tredje illern till något speciellt, som skulle ligga så nära mina ideal som möjligt. Tima in den rätta kombinationen och kullen helt enkelt. Men så kom denna krabat i vägen. Han har en igelkottsnäsa, underliga öron och är världens gosklump. Var tvungen att ringa Sara och göra henne besviken genom att sno åt mig illern ;)

Här hemma går det bra, alla har bott ihop sedan söndags morse och det har vart två sammandrabbningar mellan honom och Phoenix. Men inget värre. Han respekteras om han visar att han vill vara ifred, förutom lilla, ettriga Avi då, som han flyr ifrån om hon bara tittar på honom :P

Han tultar runt och beter sig precis som mina. Inte ens en tillstymmelse till försök på nafs, och ligger gärna i timmar i famnen.

Det är fortfarande inte helt bestämt att han stannar, han är här på prov, men det går såpass bra så det lutar åt att jag blir trebarnsmamma ;)

Aviendha
0

Ja, det där med att sova i famnen kan han!

Aviendha
0

Storsnoken ;)

JossanH
0

Lilla sötsnoken med världens kortaste morrhår! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

Musiken
0

Vad roligt!! :D Grattis!

Aviendha
0

Observera det vita "V" han har mitt i masken ;)

sarae
0
Madde
0

Vad kul med tillskottet, hoppas det fungerar bra och att han får stanna. Vet han kommer få det superbra hos dig. =)

Han är riktigt söt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Norrskenets
0

Vilket mystroll!=)

Ceciliaolucifer
0

Grattis till lillkillen! :) supersöt! Ska han fortfarande heta Sigge? ;)

Morrhårren kommer nog tillbaka med lite sjyst kost och kärlek.

kram kram

Aviendha
0

Tackar! Jus nu hoppas jag bara att Phoenix kan lägga ner sitt agg mot andra illrar :P Men som sagt, det är mest pip och skrik, några tjuvnyp men mest av allt så hotar de varandra och rullar på varandra. Inget allvarligt alls på så sätt, men stackarn blir väl stressad av det hela. Kanske underlättar det att jag ska hem till helgen och tar med mig dem, miljöombyte helt enkelt.

Nää.. Sigge kan han inte heta :P Killen föreslog Camaro, och han måste väl blidkas nu när jag släpat hem en iller till, och jag gillar namnet med så Camaro it is! Jo, jag vet att det finns en MaryMakers Camaro redan, men inget namn är väl unikt heller, och jag har alltid velat ha en Camaro. Får nog vänta med "the real deal" och då fungerar det att döpa en iller till det som substitut ;)

Loveferrets
0

Grattis till er nya familjemedlem, hoppas Sara tog det bra

Norrskenets
0

Tycker att Camaro var ett bra namn, klingar bra tillsammans med Aviendha och Phoenix=)

Ceciliaolucifer
0

Allt för många illrar heter Sigge ;) inte så jätte charmigt i min mening. Good choice!! :)

Sara
0

Så gott han ser ut att ha det!

# 11 Mest ledsen är nog Norpan som saknar sin lekkompis lite grann.

Sigge är ju en omplacering som jag sköter och när två hem hade tackat nej så var jag beredd att ta honom själv (han är ju en sådan älskling) men så dök Aviendha upp i sista minuten. Så jag beslöt att låta han få provbo där, det är så nära att han kan komma hit på en timme om det inte gick, och det verkar gå rätt så bra med hennes två.

Sara

Loveferrets
0

#14, Ah på så vis, kul att det funkar med hennes 2, Norpan får börja ha dig som lekkamrat istället Flört

Aviendha
0

Precis, det är ju en trygghet för hans del, han kan vara hos dig Sara inom en timme om det skulle gå snett. Och han verkar så godmodig så att han inte ser ut att ha tagit illa vid sig av att flytta heller.

Sara
0

# 15 Får börja? Hon terrar mig så fort de andra tar en tupplur. Flört Hon är som duracellkaninen som går och går och går och…

Sara

Loveferrets
0

#17, hahahaha härligt

FerretCrow
0

Grattis vad roligt =)

Madde
0

Camaro var ett jättefint namn. =)

sarae
0
Aviendha
0

Tackar :)

För er som inte vet så är detta en camaro, vill ha!!

Madde
0

#22: Ah det var en sån som jag trodde. Supersnygg bil och förstår att du skulle vilja ha en sådan. =)

Bumbelbee är väl en sån bil i transformers om jag inte missminner mig.

sarae
0

känner mig ignoreeeeeerad :P

JossanH
0

#22 var ju förstås det första min sambo frågade- är han döpt efter en bil? Vill minnas att även din snubbe har en förkärlek till gamla amerikanare :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Aviendha
0

#23 Yes, Bublebee är en tidig 70-talare innan han transformerar om sig till den nya 2009 modell, som är inspirerad av just -69 ;) (alla camaros fö.)

#25 Hahaha! Jo, killen har ju sin fling för dem med, men jag bestämde mig när jag var 14-15 att jag innan jag dör ska ha ägt en Camaro. Är mer för muskelbilarna än vad han är :P

Aviendha
0

#24 Jadu.. Vad vill du se? När han sover puff? Sover transportbur? Sover hängmatta? Sover famn? Äta är svårt att se honom göra, det säger bara "väs" så har han dragit in under soffan med sina kycklingbitar och så smaskas och knastras det en hel del ;)

Bjuder på en "sova famnen i sängen mitt i natten"-bild iaf :)

Madde
0

#27: Ah vad bra då var jag inte helt ute och cyklade =)

sarae
0

#28 nååå sötnötet!! han verkar vara en riktig mysmus

JossanH
0

#28 vilken fin bild!
Ja, kyckling verkar ju vara lite av ett samlarobjekt för honom :) Svårt att hålla drygt 20 illrar på avstånd på träffen bara för att man hittat ett kycklingben :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#30 Jo, han borde faktiskt vara mysmusarnas styrelseordförande!

#31 Tackar :) Hahahaha, men han lyckades ju innan det var en som var dum nog att gå för nära :P Jag har sett illrar som vart riktigt hungriga och verkligen velat ha sitt kött, o illrar som verkligen velat ha sitt godis, men det är frågan om Camaros maniska blick när han får första sniffet på att det finns kyckling i närheten slår allt :P

JossanH
0

#32 Skulle kunna tro det :P tyckte han var creepy redan när han nosade på ett clementinskal, konstaterade att det var ve och fasa, och ändå slängde sig över det som en huggorm när vi skulle ta ned honom från bordet ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Idag har vi haft busryck med studs, sovit i famnen framför tvn, fått smaka på möss (det var gott!!!) och så fick jag igen för att jag kallade honom menlös :P

Skulle rensa lådor i vanlig ordning men hade en lös påse, mina två sov och Camaro har ju vart så beskedlig och inte samma "gå-på-av-attan" som Phoenix kan ha när man ska göra saker så jag tänkte inte på det. Vips så hör jag hur det prasslar och känner ett ryck i påsen, i nästa sekund står en helt spånig Camaro där och ser väldigt förvånad ut innan han glatt skuttar iväg så spånet yr över hela lägenheten.

Bara att ta fram damsugaren och en ny påse :P

Sara
0

Skrattande

Sara

[Eleya]
0

Grattis, han är verkligen så sjukt söt. Förstår varför du föll pladask för honom, vem kan motstå den charmören?

enbartmalin
0

Vad söt han är Paulina! Grattis :D

Hälsningar Malin

Aviendha
0

Tackar!

Kan nu ävan glatt meddela att det är klart att han stannar, kontraktet borde landa i lådan efter helgen Skrattande

JossanH
0

Men grattis! Vad kul för er alla! :)

Jag vill ser mer bilder på igelkottanosen!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Kommer så fort jag skrivit klart min rapport om fjäderplockning, lokaliserat kamera och igelkottsnosen himself :P

UlrikaD
0

#38 Visste vi väl.Flört

Välkommen in i Härryda-ligan.

Loveferrets
0

Grattis till er nya familjemedlem..

Som sagt, bilder är mer än välkomna.

sarae
0
[Thiah]
0

Åhh ni ser ut att ha det så mysigt ihop.

Här hemma har vi inga illrar som leker med påsar men väl en katt som inte kan motstå dom. Varken vanliga plastpåsar eller fulla dammsugarpåsar…..