Kan Skit ha lymfom tro?
Var hos min loka veterinär Lena idag med kissen Nibbler. Han fick sina julgranskulor bortplockade..
I vilket fall så var jag med under ingreppet och diskuterade med veterinären gällande illrarna under tiden. Jag berättade om vad dom sett på Skits ultraljud, att mjälten hade en konstig struktur (men han såg inga tumörer, att ena binjuren var tumördrabbad och att han såg en oidentifierbar massa vid levern.
Lena trodde genast att man kunde misstänka lymfom även på Skit. Hon har inte jättemycket erfarenhet av just dessa sjukdomar men vad tror ni?
Ska invänta lite mer pengar i kassan sen ska jag ta med Skit för en operation hos Marianne i Shlm för att få alla svar jag behöver och för att plocka bort allt som inte borde vara där.
Skits linje känns bara mer och mer drabbad. Visst dog väl hans pappa i lymfom som 3åring?
Ska inflika att även Pez står på tur för en ny undersökning.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det finns tyvärr rätt mkt cancer i hans linje. Pappan 'lucifer hade inte ens fyllt 3år tror jag.
Samla ihop allt du har i journalväg och ta och faxa det till Marianne innan besöket. Ni kan ju även ta ett vanligt rutinblodprov och se vilket lymfocyt värde han har. Ofta kan det vara en indikation. Sen finns det många olika sorters lymfom.
Låter klokt att ta honom till veterinär så fort som möjligt. Om det är lymfom så är det ett snabbt sjukdomsförlopp, tyvärr.
Att öppna honom känns för mig som enda alternativet igentligen då det är mycket jag vill ha "utrett" vad det är för något och passa på att ta bort binjuretumören och förmodligen mjälten också..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag skulle också välja att operera då, men jag skulle ändå vilja ha allt svart på vitt med olika värden för att förstå graden av sjukdomsförloppet.
Hur ska du åka till sthlm? det är nästan omöjligt att ta sig kommunalt med Buss till Marianne.
Som nu när mina killar är sjuka och chansen finns att alla har det Drutt har. Ändå väljer jag att kolla alla värden och göra odlingar på alla istället för att sätta in samma behandling på en gång. Det gör jag dels för att jag verkligen vill veta att jag ha behandlar en åkomma och inte snarlika symtom på en diagnostierad iller. Sen så blir det en dyr erfarenhet ;)
Det blir nog bil. Killen jobbar ju i Sthlm så ska tvinga honom att köra ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag hoppas allt ska gå bra med operationen.

Jobbigt att inte veta!
Sara

Dessutom ska tilläggas att pappa Lucifersbror dog när han var väldigt ung med. Och det knall och fall. Så inte ärdet positivt tyvärr. Sedan ska de ha en syster med som opererats för canser vid ett tillfälle (dock visste de inte vilken sort då den var en omplacering) och den honan fick cansern tillbaka väldigt snabbt.
Men jag håller tummarna för Skit och att allt visar sig vara bra i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#8 ja, cancer och andra "defekter" finns det gott om i den syskonskaran tyvärr… Alldelles för många som opererats eller dött pga sjukdomar och fel i kroppen.. Så inte har jag stora förhoppningar inte! Men jag kan ju iaf önska att en operation kommer ge honom ett extra år att leva.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#9: Självklart, vi hoppas alla att det ska gå bra. Det var inte för att dra ner ditt hopp jag skrev det jag gjorde. Hoppas du förstår det.
Audiatur et altera pars
#10 nej nej, det tog jag det inte som heller- vet ju hur hälsostatestiken i hans släkt ser ut och jag har redan gråtit över det och accepterat det så det här kom inte som någon chock direkt.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#11: Vad bra.
Audiatur et altera pars