fråga om beteende?
alldeles nyss
låg holly under skohyllan stinky satt framför krafsade på mattan vad betyder det?
Min gissning efter mina erfarenheter: Stinky kaxar/visar dominans. Holly är rädd/ undviker en omgång. Jag gissar att de inte är bästa vännerna än..?
dom brukar krafsa med framtassarna (som en tjur kan man säga) när dom är lite upprörda och/eller visar dominans. ibland viftar dom även på svansen samtidigt.
Sajtvärd på Iller.ifokus

ok tack
#2 Det var som sjutton. När vi hade Bogey's syster här så gjorde Bogey precis så, samtidigt som han poppade, men det såg mer ut som en invit till lek än som dominans.
Själv har jag ibland krafsat i golvet när jag busat med Bogey, så då har jag omedvetet dominerat honom, fast jag trodde jag inviterade till bus ungefär som man kan göra med katt.
Jag har aldrig observerat kraffsande (med eller utan svansvift) framför en annan iller som något annat än en signal till den andra illern. Lekande illrar har jag sett en hel del av, men aldrig kraffs i samband med det (om det inte vart krafs på en specifik sak eller så såklart)
Paulina

Erik gör så i samband när Nolita kommer för nära. Med honom är det är INTE lek, det lovar jag.