Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 940 ggr
Strumpan
0

Hemmagjorda selar?

För ganska länge sen var det någon/några som pratade om att de sydde sina egna selar och sålde. Vem var det? Jag är nämligen nyfiken på om det skulle gå att sy en sele med reflex runt om. Är det något som skulle kunna funka och vad skulle det kosta ungefär? Tycker att det skulle vara bra att ha nu i mörkret

Mvh Jenny

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annars kan man köpa reflexband och själv sy på selen. Jag har sytt på reflex på mittendelen av selen och på kopplet vilket jag tycker är den delen mans er mest när man är ute med illrarna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Strumpan
0

Jag har funderat på det själv men jag har tyvärr ingen symaskin. Jag har nu tagit ett tränsreflex från min häst jag hade och delat den på två som jag har trätt kopplet genom, men jag märker på dem att de blir irriterade på den på något sätt. Tunneln på den är ganska stor så den glider ner och kittlar dem på ryggen tror jag, för de skakar på sig hela tiden. I och för sig kanske man skulle kunna limma fast reflex på den (selen inte illern Flört)

Mvh Jenny

Ceciliaolucifer
0

HannaM göra selar och säljer, men hon tar inte specialbeställningar.

Strumpan
0

#3 ok, men jag ska fundera på om jag inte bara kan limma på istället. Min tanke är dock att jag skulle vilja ha 2 set till båda, en med reflexer och en utan. Jag ska flundera lite…

Mvh Jenny

Ceciliaolucifer
0

#4 Lindex sålde förut reflexlappar som man strök på. Men jag vet inte om dom gör det längre? värt att kika kanske :)

Strumpan
0

#4 Ahh, bra tips skick gå dit och kolla. Tack Glad

Mvh Jenny

becka89
0

Tygaffärer säljer det, Har hittat många här i stan där jag bor som säljer som man stryker på.

Har själv tänkt köpa det

JossanH
0

Jag har inte lyckats sy på reflex med symaskin på en redan befintlig sele utan har sytt med vanlig nål och björntråd. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Strumpan
0

Jag ska kolla om det går att köpa sånna där som Ceciliaolucifer berättade om. Sen kan man ju försöka förstärka dem genom att sy fast kanterna i selen

Mvh Jenny