Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 158 ggr
Stj3rnfallet
0

Någon som har provat?

Hej!

Jag har ju ingen iller än, men jag tänkte att jag kunde fråga ändå.. Såg att Björkis har fått in nytt foder (fanns till Chinchilla, råtta och Iller, kanske också kanin) och jag var lite nyfiken om någon vet om det är bra. Fodret heter Care + och var faktiskt rätt dyrt :P 1 kg råttmat kostade 95 kr :S
Någon som har provat det eller vet att det är bra? Kan ju vara bra att veta sedan när man får en liten söt iller :D Det är ju ivktigt att den får bra mat i sig! Alla dyra foder är ju säkert inte bra, men av ren nyfikenhet så vill jag veta om någon åtminstone har hört talas om fodret :P

Är inte helt säker på var fodret komemr ursprungligen ifrån..

sarae
0

hmm har faktikst ingen aning om vad det är för foder…har du möjlighet att hitta namnet på tillverkaren? Går liksom inte så bra att söka på care ++ ferret på google…hihihi… ;)

Fast 95 kr kilot e ungefär vad du får betala för iller foder….det ligger ofta mellan 150-225 kr för 2 kg ;)

Faxlin
0

Har heller aldrig hört talas om det. Men nu blir man nyfiken. Nya foder är alltid intressant att läsa om :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Hoppas att vi kan få tag på vad det är för tillverkare. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

jag blir automatiskt skeptisk mot iller foder som säljs i samma "serie" som olika gnagar foder. ofta brukar tillverkaren köra samma "bas " på alla fodren, och sedan hälla i lite som e anpassat för varje djur ras. med andra ord brukar det bli mycket majs, vete och andra frön i fodret, och sen rätt lite protein som de försöker "skriva upp" så gott de kan för att få protein innehållet att verka högre än det är

Faxlin
0

Ja men självklart måste man kolla på allt innehåll. Inte bara på listan sara, men erkänn att det är intressant :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Stj3rnfallet
0

#1 Jo, visst att Illerfoder är dyrt, men till tamråttor? 95 är j**vligt dyrt :P Ja, det är iaf helt säkert ett utländskt foder och om jag inte minns fel så kommer det från typ Canada :P
Jag kan kolla upp tillverkarna nästa gång jag ska till Björkis, måste ändå dit nu i veckan =)

#2 Jag har inte heller sett det fodret förut.. Men påsarna var iaf blå och fodret för iller var det ju självklart en iller på framsidan =) Den var hur söt som helst! Var en bild på ansiktet fram ifrån.

#3 Talar om det här direkt jag vet!=)

#4 Jag förstår det, att man blir misstänksam alltså, för att vad jag har förstått så är fodret till iller väldigt viktigt och att man måste välja noga så att det blir ett tillräckligt bra foder.

#5 Ja, det är faktiskt intressant med nya foder och se hur bra de är osv =) Gäller iofs de flesta djur :P

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan det vara den här påsen?

Stj3rnfallet
0

#7 Nä, den är helt blå i mörkt och ljust blått =)

sarae
0

aha..hmmm….luskar vidare ;)

Soffi
0

Är det den här?

sarae
0

Det verkar ju som om att det är den…då vet jag vad det är för foder..eller inte just det men jag vet vilka tillverkarna är….gör mycket "budget" artiklar för djur

Soffi
0

Fanns även till chinchilla, råtta och marsvin vad jag såg..

Stj3rnfallet
0

#10 Precis, det är nog den!=)