Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 2524 ggr
HannaM
0

Julträff i Skara 12/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den tolfte december är det illerträff i Skara. Vi träffas och myser, pratar iller och fikar. Alla är varmt välkomna, med eller utan iller. Vi tänkte börja klockan 13.00.

Ett bra tillfälle att köpa julklappar till illrarna, det kommer vara loppmarknad och FerretLove kommer att finnas på plats med selar, selsmycken, puffar och kramkompisar. Även Hungry Ferrets kommer finnas och sälja Vitalin.

Vi planerar lite olika aktiviteter bland annat julklappsbyte för illrarna. Ta med ett paket (värde ca 30 kr) för varje iller du har med i julklappsbytet.

Fika med jultema blir till självkostnadspris (20 kronor).

OBS! Efter tråkigheter med öronskabb på tidigare träffar ber vi er kontrollera att er iller inte har öronskabb innan ni kommer.
Öronskabb märks genom att illern kliar sig ovanligt ofta samt har en svartaktig sörja I öronen. Eftersom öronskabb är otroligt smittsamt ber vi er respektera detta och inte ta med er iller om ni misstänker öronskabb.

Anmälan görs via mail till Ferretlove@starshineferrets.se  Berätta gärna hur många illrar ni har med er så vi vet att vi får plats allihopa. När ni anmält er får ni adress och vägbeskrivning.

Är du intresserad av att sälja något själv är det bara att höra av sig till oss.

Varmt välkomna!

Hanna (HannaM), Sara (Sarae) och Paulina (Aviendha)

FerretCrow
0

åh varför ska jag bo så långt ifrån er =( men jag hoppas och tror ni kommer få det super mysigt =)

mandariiin
0

åh, just när jag jobbar!!! hoppas tt ni får det riktigt kul!

Sara
0

Åh mysigt! Ska kolla upp om jag får tag i bil!

Sara

Saga85
0

Åh, så trevligt! Ska kolla närmare om jag kan då (Maja får nog stanna hemma, hon springer ju mest och gömmer sig inför andra illrar…). Något sista anmälningsdatum?

UlrikaD
0

Hmmm, hur fasen får man med sig nio illrar på tåget…Obestämd

Sara
0

Om jag får tag i bil så kan någon åka med mig här från Alingsås.

Sara

Musiken
0

Oh jag onskar att jag var i Sverige da! :(

[HannahoHenrik]
0

Oh jag vill komma ska bara se om jag kan hitta nån som kör bil, då jag inte har nåt körkort.

Aviendha
0

#4 Hm, bra fråga. En vecka innan kanske är lagom, så vi kan planera lite bättre :)

UlrikaD
0

Sitter och funderar på om man kan spänna illrarna FRAMFÖR Atlas 40 och själv sätta sig i och sen köra spann till Skara.

Funkar ju för jultomten ju!

Aviendha
0

#11 Men, det går ju inte, du har ingen rudolf!

HannaM
0

#12 Har du sett en rosanosad iller i kylan någon gång? Elliott brukar se ut ungefär som rudolf

Aviendha
0

#13 Nja, Avi åker jacka och håller värmen :P

UlrikaD
0

Lurvas är väl en Rudolf om något!

Aviendha
0

Sist jag kollade hade han inga klövar eller horn :P

UlrikaD
0

#16 Har du missat hornen?Förvånad 

Har du inte sett hur de växer när han jagar katten?

Saga85
0

Ulrika - Saga är en kvinna utrustat med starka, bra armar. De kanske kan vara till lite hjälp om resten av Saga kan komma på julträffen Flört

UlrikaD
0

#18 Låter ju som en strålande plan!Skrattande

sarae
0

#18 åhå! Vilket fantastiskt initiativ ;) (men jag vet inte om det är nu jag borde fråga om du vet vad du ger dig in på…. Ulrikas pälsar väger bly OCH betong)

Hayley
0

oooh, och jag som är ledig den dagen =D kommer nog isf utan mina pälsbollar men ska defenetift försöka komma! :D

jag åker ifrån Bodås om någon ska med därifrån.

Ulrika, kan du ta dig till borås så får du gjärna åka med mig =) har stor bilbur till dina pälsar oxå =) som dom kan få låna

[HannahoHenrik]
0

Hur var det nu, gick det bussar från Skövde till Skara? Annars måste jag fjäska för killen så han skjutsar mig. Jag o Razz o ev Dollar beroende på hur modig han känner sig, är sugna på o smyg fira jul i förskott.

Aviendha
0

Jo, det ska gå bussar däremellan, hur ofta vet jag dock inte, men rätt ofta iaf. Tidtabeller ska ju finnas någonstans på nätet vet jag iaf :)

klarsferrets
0

åååå vad jag önskade att jag var hemma i Sverige då men tyvärr inte. NI får ta många bilder så man i alla fall kan titta på dom.

knasluvan
0

hoppas jag dyker upp med våran lille bebis arrak som inte ä så liten längre ;P

ska göra vad jag kan skulle vara jätte mysigt !!

sofie
0

Åhh jag ska försöka komma bara jag inte jobbar, vore ju super skoj.

#22 Då kan vi ta sällskap på tåget, för det blir tåg för min del :)

Saga85
0

#20 Äsch, jag är såhär stark (sträcker ut mina fjuttarmar). Jag är en såndär jätteopraktisk människa som tömmer och fyller på sköldpaddsdammen för hand (arm) - en fylld 10litershink i varje hand, upp och ner upp och ner upp och ner upp och ner osv för trappan. Då får man Karl-Alfredsarmar Skrattande

UlrikaD
0

Tror faktiskt mitt gäng väger max 15kg.Skrattande

Saga85
0

Men prima. Då kan jag ju slänga upp hela gänget under armarna och be good to go Skrattande Vi får sy till lite metallringar på ärmarna bara så att man kan fästa fast koppel där för säkerhets skull.

tortoise
0

#21 kan vi få följa med?=) Fast bara halva ligan (tomtenissarna!) i en utbrytbar bur! Två måste vara hemma och vakta huset!=)

Fast är det många som behöver ha skjuss i Borås/göteborgsområdet kan jag ta min lilla bil med!

Hayley
0

#30 har inte bestämt mig ännu men klart du får isf =)

tortoise
0

#31 Tack! Ringer dig nån dag!Skrattande

Hayley
0

*32 bara o ringa =) svarar jag inte återkommer jag efter 20 tiden vettu =)

Fruttisen
0

Ååh, vad trevligt med julträff! Är tyvärr uppbokad på julbord och mitt egna födelsedagsfirande då! Tänk på mig =)

Madde
0

Säger detsamma, hade varit skoj men har lyckats boka upp mig sen någon månad tillbaka just den helgen.

Men det kommer nog fler träffar. =) Hoppas jag.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Gilla
0

Skulle så gärna vilja komma.
Men det går nog inte :o)

Den 12/12 är det åter igen dax för den jä**la Salemmarschen.

Mao alla idioter …både rasister o antirasister samlas i lilla Salem o bråkar.
Det är en dag man inte går utanför dörren om man inte är nöden tvungen.
Affärerna o allt är stängda.
Bussarna är antingen går inte alternativt omdirigerade till osmidig rutt.
Och… dessa har jag nog mindre lust att transportera mig med tåg med :o((
Skulle vara om jag kunde flörta till mig att pojkvännen skulle kunna köra (har själv inget körkort)
Men det är nog inte troligt.

Hoppas ni får kul iaf :o)

sarae
0

#36 hade varit såå kul om du kom!! Men jhag förstår att du inte vill sticka näbben utanför dörren :s Annars får du göra en hel helg av det och åka tåg med hanna :)

HannaM
0

#36 Jonathan ska ev. ner…. jag åker ju tåg men förmodligen tidigare i veckan, Ska jonathan åka och sara kan inhysa dig en natt så kan du säkert få följa med som sällskap i bilen=)

sarae
0

#38 åh… ska tantan med?? Här kan vi packa in mååånga :P

HannaM
0

#39 Kankse, han har inte bestämt sig än

Gilla
0

# 38 DET låter ju inte alls som en helt dum idé :o)
Vore ju urskoj om det gick att ordna ju *ler*

Saga85
0

Och förresten - "Loppmarknad"?

HannaM
0

#42 du vet.. vi säljer öronskabben vi hittar=p nej men begagnade illersaker=)

Saga85
0

Haha. Nordliga öronskabbsavelspar bytes mot sydliga albinoskabbungar? Är det ni som anordnar träffen som säljer saker, eller är man välkommen att ta med sig lite själv och sälja/byta bort?

UlrikaD
0

#42 Först säljer man illrarnas loppor och sen säljer man den iller som är mest pestig för dagen.Flört

Saga85
0

#45 Haha, vi kan ju köra på utröstning av ägare också. Den första människan som röstas ut från träffen får med sig den pestigaste illern.

emoflickan
0

väldigt sugen men det är upp till mina chaufförer Jossan och kanske Johannah? vi får se :)

Aviendha
0

#46 Får man rösta ut värden för träffen? :P

Saga85
0

#48 Bra fråga, det borde vi fråga värden om…eller…vänta nu…

UlrikaD
0

#46 Då ser jag mig själv åka hem med Rickie under armen kl.12.05.

Aviendha
0

#49 Jag, som tredjedelsvärd, inför härmed immunitet för värdarna. Annars är det inte ens någon idé att vi ens öppnar dörren, för jag vet en som skulle få sitta i andra änden av stan från början annars :P

sarae
0

schysst… träffen har inte ens börjat å jag e redan utröstad (räknar mig själv som URvärd i sammanhanget eftersom det är jag som ska bli invaderad)

I övrigt lottar jag ut ett mjukt, rörligt paket, ca 40 cm långt. Fraktas varsamt och öppnas endast efter träffens slut, när vinnaren anlänt inom en radie av 500 m av sitt hem

sarae
0

#51 och det skulle så klart vara jag! Men det är heeeelt ok… torkyn finbns i städskåpet :P

HannaM
0

#53.. och på dörrhandtaget, i vardagsrummet, i utegården och…=p

HannaM
0

Och på tal om loppmarknad så ja, man får ta med sig och sälja, kan vara lite ont om plats men det löser vi, bara att knöka ihop sig lite=)

Aviendha
0

Urvärden besitter dessutom dubbel immunitet jämfört med de två bivärdarna. Use it well Sara, use it well :P

sarae
0

#54 .. och vid sängen, och vid badummet, och bakom tv:n …

#55 lite?? Lite???

#56 tack.. det kan behövas. Hmmm kasnke ska förlägga träffen tillgaraget, så kan ajg ha sovmorgon :)

tortoise
0

Jag kommer! Om det är någon som vill prova att åka med i en minibil tillsammans med tomteligan så kan ni skicka pm! jag äker från Länghem och har möjlighet att plocka upp folk efter vägen i borås- alingsås-hållet (måste kolla vilken exakt väg jag åker kom jag på!)

knasluvan
0

hej hej!!! undrar lite vart det blir någonstans? , Arrak e så sugen på och träffa lite andra busar,

och vi som e nya på det här skulle tycka det var skoj att få komma mvh knasluva med sambo och acke backe bus arrak.

vi åker  irån Västervik e där ngn som vill hopppa på på vägen så finns där nog plats Glad

sarae
0

#59 ohh har du inte fått mail ifrån mig med adress? Gahhh…. dumma dumma outlook!

knasluvan
0

hi hi tack nu fick ja det tror att dessa maskiner planerar myteri emellanåtFlört tack så mycket ska bli jätte skoj!!

sarae
0

#61 skoja inte!! Min outlook har krånglat i flera veckor… sen fick jag hjälp av min bror och trodde att problemet var löst.. men ikke.. för en vecka sedan började det igen.. tror jag blir knäpp!

knasluvan
0

aj da hoppas det ordnar sig till det bättre Glad

sarae
0
tortoise
0

Har inte heller fått adressen men jag är inte säker på att min mail funkar heller… Jag och tomteligan ( love och alice) kommer gärna!

enbartmalin
0

Någon från skåne???

Hälsningar Malin

sarae
0

#65 ahh har du inte fått mailet :s ynk! pmar istället!

Mikaela_B
0

#67 snyft sara jag har inte fått något mail av dig heller *buhu* :P

ULRIKA!!!! Ska du med i bilen eller inte :P Du slipper köra, gubbstrutsen här hemma kör, så vi tänkte praka in dig och dina pälsar i våran lilla lilla bil :P E de någon mer från Gbg som ska till Skara och gärna skippar tåget lika mkt som min rygg gärna hoppar den idén.

Dessutom Sara så får du sätta en stor lapp med mitt namn på en stol eller något tills ja kommer :P jag börjar bli tjock och tung min rygg är i tusen bitar redan så kan ju inte stå länge utan att ja vill hoppa från en bro… *puuuust*

Men om de är någon mer från Götlaborg som vill åka med så ordnar vi det på något sätt, billigare om alla delar bensin med :D wiie speciellt nu i julhandelsfarten mm ;) Men dock så kanske de inte skall vara någon med ett lika stort gäng som våran kära Ulrika :P Vet inte hur våran stackars bil ska klara alla i så fall hihi..

www.blueberryhedgehogs.com

sarae
0

# 69? men vaaa….. suck.. det är inte meningen att jag ska komunicera med folk ;( både mailen å msn e struliga.. får du inget på msn från mig nu heller?

Yes.. ulrika ska med :P sen kommer även Saga från Gbg… henne måste vi ju kunna peta in :)

Du får alla stolar och fotöljer du vill!!! :)

Mikaela_B
0

#69 Yes men Saga går att peta in, lilla MAJA också!!! Gud va skojsigt :D

Så saga och Ulrika om vi ska peta in er och era illrar så hojta till :D Då har vi ju garanterat full bil nu då… 11 illrar och 4 pers i våran lilla Peaugot …… :P Hummm får hoppas på att ja e den enda som tar plats då asg! :D

Oh man tackar man tackar :D:D:D

UlrikaD
0

#68 Jag ska med såklart!!!!Skrattande

Vaddå stort gäng? Jag ska ju bara ha med mig nio stycken ju.Oskyldig

Så jag, en atlas 40 plus en liten transportbur skulle vilja knö in oss. Jag kan bli jätteliten om det krävs, jag lovar!

sarae
0

#70 äh vaddå jag har fått in en bäddsoffa i en peugeot 206 a :P

Mikaela_B
0

#71 Haha ja men vi lär få plats förhoppningsvis utan att knö, har dock inte sätt atlas 40 på fan 1½ år eller nått men vet ungefär va som väntas :P

Äh de blir toppen! Vi lär ju inte frysa iallafall :D:D:D

#72 dåså :P tror detta e en 306:a inte riktigt koll, jag och bilar, neee håller mig till djuren faktiskt :P

Aja, se upp Skarabor, Gbg ligisterna kommer den 12:e ;)

Saga85
0

Åh, det skulle ju vara prima om man kunde få knö in sig i en bil Skrattande

Nu skrev jag att jag inte skulle ta med mig Maja, men går det bra att ångra sig? Jag vet iof inte hur mycket hon kommer uppskatta att träffa en massa skrämmande illrar, men man vet ju aldrig ;P

sarae
0

#74 klart du kan ångra dig :) maja är mer än välkommen!

Saga85
0

#75 Yay! Då ska jag nog ta och inhandla ett fickmikroskop också för att se till att det inte följer med fler (oinbjudna) gäster ;P

HannaM
0

Eftersom jag är överste baktant så ber jag alla som kommer och har några allergier och liknande höra av sig till mig så jag inte förgiftar någon=P Lovar att inte ha fisk och pollen i så det behöver ni inte höra av er om=)

Aviendha
0

Skulle det vara så illa att den översta baktanten misslyckas finns allergitabletter och adrenalinsprutor att tillgå :P

UlrikaD
0

Jag är allergisk mot allting som inte har fett och massa kalorier i sig.Skrattande

HannaM
0
Mikaela_B
0

#76 Wiie, lilla maja :) Hon lär springa som hon har eld i rumpan :D
Gjorde hon på den julträff jag hade med henne på iallafall hihi… Men hon blev nyfiken efter en liten stund :)

Du är inräknad i bilen nu med ;)

Sarah
0

eventuellt eventuellt eventuellt kan jag dyka upp :) tar nog med mig alla sju isf… om det finns plats för oss :) ?

Saga85
0

#81 Tihi, låter precis som samma mesdam som nu Flört Tackar tackar! Iller-roadtrip!

Aviendha
0

#82 Någonstans så! :) Jag äger ett stycke hem med här ;)

[HannahoHenrik]
0

Jag kan tyvärr inte komma, blir för krånligt, ville verkligen men får bli en annan gång, hoppas ni får en mycket trevlig dag :D

sarae
0

#85 pynk :( hoppas på att få se er snart på nått vis i alla fall :)

[HannahoHenrik]
0

#86 Ja super tråkigt det är Kalles tenta som ställer till det, damn att jag ännu inte tagit körkort, o att swebuss har djurförbud Skrikandes. Btw Razz har vuxit ur sin sele han fick av er. Säljer ni några större?

Sarah
0

dyker med största sannolikhet upp med två illrar :) och jojo oxå.

sarae
0

#87Ska vi bli överens om att tentor är dumma? :P

HAHAHA varför är jag inte förvånad? Hmm faktum är att jag tror att Hanna knåpade ihop nån grön variant igår stor nog att passa en häst :P

#88 nice! Vilka blir barnen? :P

Sarah
0

Tar med Celadon och Marita :) Jojo tar kanske med sig fluffet oxå, osäker på det.

Sarah
0

Hanna, om du kan ta dig dit eller till kungsör eller så kanske vi kan plocka upp dig och sen släppa av dig i örebro på vägen… eller ligger örebro efter kungsör föresten? Då kanske vi kan plocka upp dig på vägen dit oxå.

[HannahoHenrik]
0

Örebro ligger efter kungsör om man kommer från sthlm, kungsör ligger efter eskilstuna sett från stockholm(södra vägen). Det är E20/E18 som går förbi där om jag inte missminner mig.

[HannahoHenrik]
0

Haha fattade inte riktigt, kommer du åka från kungsör kanske? heeh så står jag o förklarar vad kungsör ligger sorry missuppfatta :)

Sarah
0

haha, ja precis, jag kommer åka tåg till kungsör och sen möta bilen där. så om inte bilen är full, vilket jag inte tror så kanske vi kan plocka upp dig ;)

[HannahoHenrik]
0

Ja vore kalas. hojta till när du vet om ni får plats med en stycken hannah o en transportbur med en stycken Razzmatazz i :), pmar mitt nummer också.

JossanH
0

Jag och Hanna (emoflickan.. Alla dessa Hannor) kommer ju också. Jag tar ju hastigt och lustigt med mig Sigge eftersom han ska flytta härifrån då. Så då blir det ju en iller till :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Hanna, vi kan plocka upp dig. Plochar upp jossan och hanna någonstans oxå. Hör av mig senare.

JossanH
0

#97 nja, det verkar som att vi ska åka ensamma.. Blir nog lite trångt med alla dessa illrar och människor eller? Annars åker vi ju gärna med förstås. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

wiie massa folk! och ännu fler illrar! *paniken stiger* :P

Sarah
0

#98 ingen aning, kominicerar med j via forum och hänger inte med i svängarna :) ta det med henne.

JossanH
0

#100 okej! Dåså! Men i vilket fall som helst så ses vi imorron!

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

önskar er en mycket trevlig träff hos sara e i skara önskar jag kunde varit med

[HannahoHenrik]
0

Sarah tack för att du ev kunde plocka upp mig men lite annat har dykt upp så jag kan inte åka ner imorrn. Tack ändå :)

sarae
0

#102 vi med!!

#103 va tråkigt :( men det kommer fler tillfällen!

JossanH
0

tack o hej leverpastej för en trevlig illerträff med gott fikabröd :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gilla
0

sukta inte…kameramannen (kvinnan som jag hoppas var där) fram med bilder för de som inte kunde närvara ;o)

sarae
0

Tack själva för en super trevlig träff.. tycket iaf jag och alla utslagna barn!

Haha nu blev jag nyfiken… kamerakvinnan? Vem må det vara?

Aviendha
0

Supertrevligt! Tack alla som kom, jag hade jättekul! :)

UlrikaD
0

Nu är jag och mina 9 glada hemma iallafall.

Hade jättetrevligt och är helt slut. Men jag hade faktiskt förväntat mig att bildtråden skulle vara upplagd och färdig tills att jag kom hem.Flört 

Vill se MASSA bilder!!

emoflickan
0

jättemysig träff, dock alldeles för många übersöta silvertomtar..*suckar..* :) jag hade dock en egen väldigt sur silvertomte här när när jag kom hem som inte alls var nöjd med att matte stank annan iller. Han har följt efter mig som en hök hela kvällen och verkar bara ha väntat på att jag skulle dra fram en iller ur tröjärmen… ;)

JossanH
0

#110 Har du inte gömt Daisy där?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gilla
0

# 107 hade ju hoppats iaf att någon sån var där *suck*
Ingen som kan fotoshoppa ihop några bilder som man kunde trott varit närvarande? ;o)

Saga85
0

Maja är glad att vara hemma i ett illerfritt hem och går inte längre runt i slowmotion Flört Nosade som satan på mina strumpor, ungefär som "men va va VA! Det luktar ju FORTFARANDE av andra illrar!".

Tack för en trevlig träff! Alla underbara tjockisar fick mig att inse hur liten Maja faktiskt är, haha.

emoflickan
0

Jossan, sssshyyyyyyy!!!!

sarae
0

hm…. fan… jag hittar verkligen inte Daisy :S hannaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

bilder finns nu i en egen tråd :)

Aviendha
0

#113 Hahaha, du menar att du normalt inte kan ställa henne på plats-komandot? ;) Äh, såå stora var ju inte alla *host, harkel*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.