Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 300 ggr
Thyne
0

Popcorn med smak!

När mina släktingar från England var här på besök, hade de, till min förtjusning, med sej några julklappar åt de små monstren! Nu måste jag bara fråga er.

Det de fick, var två paket med illergodis i form av popcorn med olika smaker. En med äppelsmak och en med något annat som det inte står. Kommer inte ihåg vad det heter, men ska kolla så fort jag hinner (måste iväg nu, har lite bråttom).

Men vad tror ni? De verkar tycka om det, och speciellt glad är jag över att Melwin tycks gilla det, då han är så kräsen.

Vad tror ni om detta?

Faxlin
0

Hmm, svårt att säga något när man inte läst innehållsförteckningen på dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

tja, någon gång ibland kan ju inte skada, men jag misstänker att det i vanlig ordning innehåller massa socker, vilket ju inte e så bra…..

Denna kommentar har tagits bort.
Thyne
0

Hihi, ja kanske det. :) Vem vet, de kanske är jättegoda. Det tycker iaf Melwin och Wilma.

Nu ska jag springa ner och kolla innehållsförteckningen! (Har helt och hållet glömt bort denna trådGenerad)

Pet Pops
Pet Snacks
POPCORN

A complementary food for: Hamsters, rabbits, mice, rats. etc.
Ingredients: Corn, vegetable oil, sugar, carmine extract powd.

Det som slår mej är att detta verkar vara gjort för gnagare . Det är nog min enda fundering, fast jag tycker det låter okej för ett "då och då" godis. Vad tycker ni?

sarae
0

tja…gnagar godis etc är ju inte optimalt för en iller…men det är ju inte gurka och sånt heller å det kan man ju ge ibland. Så någon gång då och då e nog okej. men se upp eftersom det förmodligen innehåller massa socker…. buffy får t.ex vanliga popcorn någon gång i månaden (men bara det vita, jag tar bort allt "skal" så hon inte sätter i halsen)

Thyne
0

Okej, tack så mycket. Jag brukar kolla över popcornen och se ifall skalen inte är för stora, då tar jag bort dem.
tack!

sarae
0

fick förresten reda på igår att wilma är moster till min stitch!

Thyne
0

Åhå, det var mer än vad jag visste det! Så trevligt :D
Måste kolla en bild på honom på din sida nu, bara för det.