Allergisk mot valpar?
Efter Sigge kom hit så har jag blivit ruskigt allergisk. Det klias i öronen, näsan, halsen och jag nyser och nyser.
Jag funderar över vad som kan trigga igång allergin just med valppälsen?
Jag är ju allergisk i vanliga fall också men inte alls så här.
Sara

Även jag reagerar lite mot illervalpar och måste vara noga med att tvätta händerna när jag har hanterat de små. Om jag skulle råka klia mig i ögonen, så får jag hemsk klåda och ögonen svullnar upp.
Undrar om det är extra effektiva kvalster på små valpar som de har som försvar? När sen den riktiga pälsen växer ut, så märker jag inget alls. Kan vara en idé att ge valpen ett bad, för att slippa reaktionerna om det är jobbigt.
Jag vill helst inte bada valpar, (men vissa vill ju ha dem badade när de hämtar dem) jag vill ju njuta valpdoften så länge det går ;)
Jag är en av dom som oxå reagerade när Simon var liten och speciellt under brunst tiden, jag är allergisk mot katt och hund, ej iller men tydligen reagerade jag starkt på de och även när han fällde sin päls, då var det oxå rätt extremt.
Hej,
Flera av de allergiker jag känner, har lite svårare att klara illervalpar och brunstiga illrar. Exakt varför vet jag inte, men misstänker att det är den kraftigare doften och de rester av skinn som blir när skinnet förnyas. Deras skinn omsätts ju på samma vis som vår hud.
Det har hänt att jag fått ha valpar kvar tills dom blivit kastrerade, innan nya ägaren klarat att ta hem valpen.
Hoppas du piggar på dig,
Ammi
Jag har tagit dubbel dos av allergimedicinen idag. Funderar på att ge Sigge ett bad, för han luktar rök utöver sin doft.
När han kom igår så hade han inga bollar nere men när han har fått träffa mina nu så har han två små ärtor i säcken. 
Sara
Min sambos plastpappa tål inte kattungar men har inga problem med deras 2 vuxna katter…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#5 Var försiktig så du inte blir resistent mot medicinen.
Luktar rök och har små ärtor…hmm, undrar vad den herren har för planer…röker "pappacigarr" i förskott :-)
Sköt om dig //Ammi