Iller iFokus

Iller

Etiketter: färgpälsteckning
Läst 1387 ggr
elinn
0

Vilda illrar, vilken färg?

Hmm, har ganska precis kommit hem efter en otroligt rolig kväll med mina jobbkompisar. När jag var på väg hem slog en tanke mig som jag aldrig funderat över förut, nämnligen: är alla vilda illrar viltfärgade eller finns det albino, silver, pastell m.m. även i det vilda?

Kanske låter som en rätt så knasig fråga men bara något som slog mig på vägen hem liksom *hihi*

Robinsnel
0

tror det vara finns viltfärgade, de brukar vara mörkare än våra tama viltfärgade.

klarsferrets
0

klistart in en länk från Annikas illerara den skrvs viserligen 2005 men man kan läsa vad hon har skrivit och ta del av den infon .

Stöder inte allt men det finns en del att tänka på och var i från illern kommer.

http://web.telia.com/~u85119530/innehall/historia.html

JossanH
0

vilda illrar är i regel mörkare än de "vanliga" viltfärgade som vi har här i sverige.. jag såg en död vildiller på en skogsväg i somras- det var den finaste iller jag sett! Albino kan ju dyka upp på alla djurslag även i det vilda så förmodligen finns även en och en annan albino ute i naturen. Dom andra färgerna är väl bara resultat av människans beslut över färger på iller.

Sajtvärd på Iller.ifokus