Iller med... Minigris
satt å funderade på hur en iller och en minigris skulle funka? Om man skaffa grisen efter illrarna? Nån gång i framtiden när jag bor i hus ska jag ha en nasse, så det så :P

åh, jag älskar grisar! Skulle oxå vilja ha en liten minigris!! De är ju så söta, i alla fall när de är små
Jag tror att det skulle funka med iller & minigris men min sambo tror att illrarna skulle börja knapra på grisen, hu hemska tanke.

Det här är ju hur lustigt som helst. Jag ställde den frågan till sarae för typ en vecka sedan. Undrade lite ifall illern skulle tänka:hmm annat stort djur eller: hmmm-bacon!!

Prima skinka, japp japp :P
Hmmm, nästa gång de går förbi med minigrisen här utanför kan jag springa ut med Melwin och testa?
golf.ifokus.se
hahaha #2 ja garvade rätt ordentligt när jag såg denna tråd! Ja, att vara eller icke vara…bacon…var väl det vi diskuterade?

Jag och Tindra träffade en med kulting då vi gick ut ibland förr. Vi prommenerade ihop, men grisen tyckte att Tindra va läskig och den ville inte gå lika fort som vi heller.

har alltid drömt om att skaffa en minigris.. men det får bli någon gång när jag flyttar till hus! eller rättare sagt gård! Jag måste ju få plats med alla djur jag ska ha då! 

Gris ville jag också ha förut, men nu är jag mer inne på fler illrar, döskalleapa, en orm av något slag, och ett lejon skulle inte sitta helt fel (kollade på animalplanet idag, skitsöta ju, de går säkert att få tama om man har dem och är deras surrogatmamma :P)
golf.ifokus.se
Minigrisar har jag ingen erfarenhet av, däremot vanliga stora grisar vilket får mig att undra: Är det ingen av er som har tänkt på möjligheten att det inte är illern som biter grisen utan grisen som biter illern? Personligen TROR jag att det skulle kunna funka om man gör som ni säger och skaffar iller först och gris sen. Och grisar ÄR underbara djur, väldigt sällskapliga och faktiskt väldigt kloka också!
mmm men en iller lär ju vara snabbare än en gris ;) fast det är ju sant, grisar har väl ett rätt starkt bett? om den väl får tag på illern e det väl inte så mycket kvar där….Men mini grisar e fruktansvärt söta!
Som sagt, min erfarenhet bygger på stora grisar men en gris kan vara fruktansvärt snabb! Finns ett flertal höns (på den tiden det var tillåtet att ha höns i grisstallet) och även katter som har råkat illa ut. Jag går inte in till grisar som jag inte känner och definitivt inte till en sugga med kultingar, hon försvarar dem till varje pris! Om jag flyttar så att jag har möjlighet så är det inte alls omöjligt att jag skaffar mig gris igen, minigris eller stor gris får framtiden utvisa, för det är som sagt jättehärliga djur.

Hmm, jag är så jäkla rädd för minigrisar sedan en föredetta granne hade en som attakerade folk.
Han bet tvärs egenom min gummistövel. Så usch för mini grisar. Dessutom så jagade den min dotter på lekplatsen då så det tog över ett år innan ungen vågade gå och gunga.
Hualigen, de kan bitas hårt de där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Minigrisar e så söta, vill oxå ha…

Har åxå funderat på en…tills jag hörde att de väger som en stor hund minst tillslut hihi
jag vill ha en verklig minigris å inte en minigris som blir stor gris:P jag älskar grisar har också jobbat med stora grisar på en svingård, härliga.
#14 men alla mini grisar blir ju stora till slut :)
ja men inte stora stora :P om du fattar, haha

haha, kommer ihåg när storasyster tjatade på mig att jag INTE skulle ha iller utan MINIGRIS :P åhnej, systernmin