Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 311 ggr
Velsan
0

Sollentuna dag 1, länkar!

Det har varit iaf 4000 besökare första dagen, och jag och Hanna (emoflickan) har haft fullt upp med media hela morgonen, först ut var TV4 stockholms lokal tv. Sen var det Radio P3 och P5, sen kom TT (tidningarnas telegrambyrå) sen metro å sen TT spectra (kommer hamna på expressens webb tv) Men guud vad hemskt det var att se sig själv på TV!! Men är ju bra att göra lite reklam för illrar iaf :)

http://www.tv4.se/player/categories.aspx?treeId=10079

Tryck på nyhetsmorgon 4/1

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/sandningsarkiv.asp?programID=2198

spola fram till 10 min, sen till 47 min.

http://www.sr.se/cgi-bin/p5/program/index.asp?ProgramID=75

välj 11.30-12.00 spola fram en bit till mitten ungefär.

Evelina.L
0

Jag kommer att åka till mässan i helgen tillsammans med min lika djurtokiga mamma.
Tänkte då inrikta mig på att hälsa på STIF`s monter faktiskt.

Abstinens
0

Tänkte ormen knapra i sig de små illrarna ? :)

Ronja_Iris
0

Det var inte så länge, men det blev bra :)

emoflickan
0

det är så roligt att höra sig själv i radio *skratta*!

TyraBanks
0

va kul att höra och se! verkligen.

måste nästan dra med mig en kompis på mässa. vad kostar det att komma in?

Evelina.L
0

Det kostar 100 kronor att gå in på mässan,

TyraBanks
0

okeeej. då ska jag nog ta mig en sväng. :D

emoflickan
0

Ni får komma på lördag o se vårat iller aglilty! ;)

Sondemon
0

Lite lost som man är tänker jag fråga lite fort, hur länge pågår mässan, vilken är sista dagen?

emoflickan
0

t.om söndag, och då är den öppen 10-17 :)

[jenkass]
0

å guuud va kul det var att se på klippen.. jättehärligt.. det är nästan så att man tar sig en funderare att åka upp i helgen.. Skrattande

"ja vad säger du, en honungsdoftande iller.."

emoflickan
0

haha jo det var verkligen kul att se klippen, och så kul att vi fick så mycket press!! för en gångs skull så blev illern verkligen representerad hehe :) det r kul att nå ut lite till allmänheten och låta dom veta vad illern är för en filur! :)

Madde
0

Så nu har jag äntligen sett klippet. Dum som jag var så läste jag inte under att jag kunde spola så jag såg allt som gick och se fram till klippet med iller. =))) Ja, ja.

Tycker det var riktigt bra sagt av dig velsan och så hanna i bakgrunden. =)))

Synd att man inte kan komma förbi och titta, men det får bli en annan gång.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

LeeLoo
0

Åh, vad roligt att se. kollade på tv4 klippet!

Vad gulliga ni var Hanna & Vanja! Bra pratat Vanja!!!
Åh, Kenthucky & Lava såg jag där oxå, så sööööta. Vilken iller stod Hanna & höll i?

smurfb
0

Det va tjockis gimli hanna höll i.

LeeLoo
0

Aha! Tack smurfb, nu vet jag. Blev så nyfiken och såg inte riktigt eftersom jag ej fick det att funka i helskärm!

emoflickan
0

Tacktack Lee :)) Radioinslagen var ganska härliga oxo, killen från P5 var sjukt rolig :)

-eM-
0

Hanna: Varför fick man bara se den enorme illern i bakgrunden på TV jag ville ju se din grävling på närahåll! :)

emoflickan
0

eM, haha vi hade hoppats på tid att kunna hålla upp gimli o en av vanjas tjejer brevid varandra så man fick se storleksskillnaden..men tv4 hade ju så bråttom! hehe, han var iaf en storfavorit på mässan, han låg utslagen i mitt knä från typ 12 till 17:30 medans alla klappade konstant..han e för underbar den illern :)

-eM-
0

Jag har hört talas om att han ska vara en riktig jätte. Och jag älskar ju grävlingar :) Hoppas att jag får chansen att träffa honom någon gång!

emoflickan
0

eM, hehe han e iofs inte störst av våra, det är Frodo ;) fast gimli e mysigare, med sin päronmage! du får nog chans o träffa honom ngn gång ska du se, vi dyker upp lite varstans..kanske inte på åland iofs ;) men du kanske kommer över till sthlm ngn gång? :))

-eM-
0

Låter verkligen som jag behöver träffa båda! Fast du ska nog akta dig. Annars kanske du har nån iller mindre efter att du träffat mig. Jo till Sthlm lär jag nog komma. Kanske du kommer upp till Yran med dom? För dit bara måste jag :)

emoflickan
0

Har inte bestämt mig om yran än men vem vet ;) haha du ska nog vara mer orolig för att ha en silvertomte mindre..alla som känner mig vet hur mkt jag tokälskar silvertomtar..burton har hög stöldrisk..MMMMM;))

[tiiia]
0

Filmklippet på första funkar inte. ngt konstigt filformat??

-eM-
0

Hanna: Ajdå, kanske vi ska göra ett byte? ;)

Nettan
0

Evelina: Jag kommer att finnas i STIF´s monter på lördagen, du måste presentera dig för mig så jag vet vem du är. Då får du en förhandsvisning på 2 av mina pluttar. Jag kommer nog inte att ta med alla fyra. Ior är för tjurskallig och kan bitas om det inte passar, Trixie är för rädd och kan bitas då.

-eM-
0

Lilla Trixie har fått smaka på mig. Kändes som vilka illertänder som helst :)

Nettan
0

jaa? är du snål eller? Bjuder du inte mina vampyr-illrar på blod?

Faxlin
0

Evelina när du kommer till STIFs monter kan du prata med dem där, så kan de peka ut ett par bilder på mina vildar ;-)
Sedan kan du passa på och kolla på Nettans Turbo, han är en valp efter en av mina valpar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

Åsa: Antingen är jag väldigt blond.. (vilket händer) eller så är du otydlig i ditt skrivande. Vad menar du med "peka ut ett par bilder på mina vildar". Kommer det finnas olika illerbilder i STIF´s monter? ja, jag är trött också…

smurfb
0

För er som bor i stockholm så finns det en liten bild på Hanna och Vanja i metro idag, sida 2. Finns även som pdf.

Faxlin
0

#30: Mycket möjligt att jag är otydlig och du väldigt blond. Så kanske kan vi säga att det troligtvis är en snygg mix av våra sämre drag :-)
I STIFs monter sitter det massor med bilder uppe och fler kommer att dyka upp allteftersom dagarna går. Vet att Kent fotade på mina damer som var med igår och att någon av de bilderna skulle sättas upp idag. ;-)
Så då bör några av mina vildar finnas med. sedan finns det bild på Crazy som valpis där redan igår när jag stod där.

Hmm, var jag tydligare nu?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

Japp, klart som korvspad nu. Kul att det finns bilder. Hoppas det blir fina bilder på mina pluttar. Turbo lär väl posera som vanligt.

emoflickan
0

Turbo ska tjuvas!! :)))

Nettan
0

Ser ni en silverfärgad iller som är bedårande söt i Hannas famn (emoflickan) - ring polisen!

Jag kommer förövrigt att ha tjocka mc-kedjor på honom för att minimera stöldrisken ;-)

emoflickan
0

eM, hehe jo vi kan byta frodo mot Burton, får se hur länge du står ut haha :P nee..nu e han kastrerad iaf så han borde vara lite mindre jobbig snart..hoppas ;) Gimli byts inte mot ngn!!!! hehe ;))

emoflickan
0

Nettan, pft, jag hinner tjuva honom och försvinna från brottsplatsen innan ngn hunnit blinka!!! ;)))

emoflickan
0

Har ni tittat på mig o Gimli som pussas i metro idag nu då??? ;)

kent
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

dag 2 klar……jag är slut…kommar imorgen igen med mina 3 "monster". ja jag ska fota hela dagen

emoflickan
0

HD har en webtv länk på mig och vanja!!! Du tittar på den här.

Illrarna som är med är Gimli (stor brun) Lava (liten brun) och Kentucky (pastell) :))

Sondemon
0

#40 - Kan inte sluta skratta åt illerns "försök" att ta sig över tippbrädan, och typ, ja jag vet inte, kliver lite halvdant på den? :D

Evelina.L
0

Äntligen så kommer man iväg till mässan! Imorgon(söndag) åker vi dit. Passa på sista dagen liksom…haha.

Madde
0

Åh man blir ganska avis på er som är där. Själv är jag hemma och sjuk. Men jag får åka dit nästa år. =)))

emoflickan
0

#41, haha jo öhm hehe magen vill inte riktigt följa med på våran gosegris ;))

Nettan
0

Jag som var där idag Evelina.. synd.

Nettan
0

Dagens roligaste fråga fick Falo idag.

Det kom en tonårig flicka fram och frågade "föder de levande ungar?".
Självklart så svarade Falo "Ja".
Då frågar tösen: "Så de lägger inte ägg?".
Falo lyckas hålla sig helt oberörd och svarade lugnt "Nej". Jag själv satt och bet mig i läppen för att inte börja skratta. Det är inte alltid lätt. Men jag kan nog tycka att man vid tonåren borde fått lära sig på biologin vilka djur som lägger ägg och vilka som inte gör det.

[tiiia]
0

#46 hihi det låter ju onekerligen som en fråga man skulle garva lite åt och ha svårt för att ta på allvar :) så creds till Falo, jag hade iaf inte klarat av att svara på den frågan utan att skratta.

Madde
0

haha, japp snacka om att inte tänka efter innan man talar. =) gud vad jag hade skrattat när personen hade gått.

[Falo]
0

Ojoj vilken dag…. Slocknade direkt då jag kom hem och vaknade nyss. Om några timmar är det dags igenSkrattande

angående frågan om levande ungar så blev jag själv lite osäker därav mitt samlade svarFundersam

Jenka
0

Jag klappa min första iller på mässan :D Fastna direkt :P Jätte fin färg hade hon (tror det var en hon :P)

emoflickan
0

det brukar bli så att man fastnar direkt :)

Aelsklinn
0

Men hallå! Det visas ju bara klipp från och med den 5/1! jag hittar inte det första klippet!

smurfb
0

För er som vill titta på lite kort från torsdag, lördag och söndag har jag lagt upp "de bästa" på bildersajten.