Söker bilder på "sjuka" illrar
Tja,
Jag söker bilder som visar typiska sjukdomar eller tillstånd för iller.
Exempelvis;
- Sommarsvansar
- Typiska bilder på illrar med binjureproblem
- Mastcellstumörer
- Bilder på öron med typisk öronskabb
- Bilder på öron med typisk svamp
- Svullen vulva el vaginit
- Etc
Enda kravet är att bilderna ska vara av GOD kvalitet. Inte suddiga, korniga, mörka eller på något sätt difusa. Du får inte skicka in bilder som du inte har tagit.
Bilderna är tänka att publiceras i eventuella artiklar/bildbank på http://www.veterinaren.nu/ skriva av Veterinär Marianne Tornwall.
Har du något att bidra med? :) Skicka bilden till cilla_cutex@hotmail.com Bilden du skickar bör döpas med namnet på åkomman som bilden illustruerar. Skickar du en bild på sommarsvans så döp bilden till sommarvans.jpg. Bifoga gärna ditt för och efternamn så skriver jag att det är ni som har tagit bilden när jag vidarebefodrar till Marianne! Jag vill ju inte M ska tro att jag bara har sjuka illrar 
Åh, vad bra att samla dessa! Tyvärr kan jag inte bidra med något, enögd iller eller inflammerat kastrationssår är nog inte av intresse ;)
Paulina
sådär, nu har jag skickat både sommarsvans och mastcellstumörbilder av olika varianter.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Denna bild är tagen dagen innan jag avlivade min älskade LinaLilla, hon var nästan exakt 7 år gammal när jag fick avliva henne i mitten av augusti förra året. Hade då upptäckt en liten knuta på hennes (som syns lite på hennes högra sida), som växte från en ca ärtstor knöl till en hård knöl som var ca 3cm lång och ca 1½-2cm bred. Hon fick sedan en liten knöl nere mellan bakbenen som var stor som en ärta. När jag fick tid hos veterinären så hade den mellan bakbenen växt till en ca 2cm stor knuta, och den på hennes käke var nu ca 5cm lång och 2½cm bred. Veterinären kände även massor av små knutor i hela hennes mage och brösthåla. Allt detta upptäcktes i maj/juni förra året, och till ca den 17 augusti hade hon börjat få jätte svårt att andas. Det var av denna anledning som jag avlivade henne. Lina var annars pigg enda fram till slutet, och var alltid den som var först upp på morgonen. Och hon låg alltid tätt tätt ihopa flätad med sin son Kahn.
Oj, kom på att mina bilder inte heter det de är… Mer än mina sommarsvansar… Men jag har skrivit till vad som försigår på bilderna.. :) Hoppas det funkar ändå.
#3 Det står att bilderna ska mailas till Cilla.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det såg jag inte, hon kan ju kopiera detta foto på henne, det får hon lov till.
Tack för bilderna jossan! Dom funkar nog utmärkt! :)
Aviendha skicka dom, så får vi se om Marianne vill använda dom till ngt!
Har skickat några på Trazan som hade binjuretumör och hans operationssår efter operationen. Vet inte om kvaliten är tillräckligt bra men det är ju bara att kasta dem i såfall.
Sara
Skickat :)
Paulina

vill du ha bild på runda tjocka Dealen? :P
Tackelitack!
Yes Citrus, skicka :)

Och sånt som är mindre typiskt iller? Typ fukteksem=)
Går super Hanna :) jag skickar allt till Marianne så får hon göra vad hon vill med dom!
Jag mailade över bilderna igår till Marianne och hon blev superglad! Hon söker fortfarande bilder på allt som kan drabba illrar.
Bilder som sökes:
- Diarrer, Ece, främmande föremål
- Uppkastningar (spyor i alla dessformer)
- Skador från bett, sår,
- Hudproblem/Pälsproblem
- Svullen vulva
-Etc etc..
Allt är välkommet :)
Mailar några fler då :)
Paulina
#14 Superbra bilder! :) Den sista med spyan på printern var ju en klassisker! hehe
# 15 Du, den bilden vill vi se!
Sara
hmmm.. jag har en hel drös med bilder på märkliga bajsar. Ingen är dock min egen, utan biler jag fått skickat till mig. Har dessvärre inte nån aning om vems bild som är vems. Det kasnke kan bli problem att använda sådana bilder här? (elelr så kan de som vet att de skcikat ge mig ett kollektivt godkännande :P)
#18 Tyvärr behöver vi veta vem det är som har tagit bilden och att denne godkänner det. Det blir pinsamt annars om personen får syn på sin egen bild i en artikel och inte tycker om att bilden används.

Suck.. ska ta tag i mig.. hudproblem har jag ju bild på, ska se om jag har en bild på elliott när han var kal i nacken..

oj, har totalt glömt maila över bild på Dealen…. och det är lite synd att jag missade ta bild på Lyssa när hon hade svullen vulva……