Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 592 ggr
Stotte
0

Vår iller "skäller".

Vår Isis har den senaste veckan "skällt"/gnytt 4-5 ggr när hon sovit. Ibland låter det som det gör när hon bråkar med vår andra iller och ibland "skäller" hon som hon gjorde en gång när hon blev väldigt rädd. Är det någon som upplevt något liknande och/eller vet vad det kan röra sig om? Kan det vara något fel eller drömmer hon bara mardrömmar?

/ Isis oroliga matte Anna

[SarahOhrn]
0

#0 Nu har jag ingen iller själv men jag skulle tro att det är mardrömmar, som hundar kan ha. Min hundvalp ligger ofta och gnyr, skäller till lite och rycker. Eller det behöver inte va mardrömmar ens tror jag, utan drömmar över huvud taget.

Nu är ju inte iller o hund samma sak men det låter ju som att det är samma där :)

Sara
0

Säkert så drömmer hon. Min Norpan kan göra små skrik ibland och så rycker det i tassarna.

Sara

fiffiluren
0

låter som min kisse när han ligger å sover, ibland rycker och pratar han lite i sömnen, och hundarna som vi har här ibland, ligger på mattan och drömmer. Så jag skulle gissa att det är det din iller gör, drömmer :)

Aviendha
0

Jo, nog kan de drömma livligt ibland, med ljudeffekter och allt ;) Om det inte är något annat hos henne som är "udda" så skulle jag gissa på mardrömmar.

JossanH
0

Dexter brukade drömma ganska livligt ibland så där så att han tog i med hela magen och pep och "sprang"..

Ibland lever dom sig in lite väl mycket, som den här hunden ;)

http://www.youtube.com/watch?v=UqrhZW9xIrY

Sajtvärd på Iller.ifokus

illerjens
0

#5 Ja det var en rolig video det.

Men annars, Ray brukar sova när jag gör det eller när jag är borta så jag har aldrig hört henne skälla i sömnen eller börjat springa.

Sara
0

# 5 ASG! Snacka om att h*n blev snopen när h*n vaknade!

Sara

Aviendha
0

#5 Hahahaha!! Helt sanslös hund :)

tortoise
0

Jag har två små drömmare här hemma! De skäller, gnyr, väser och poppar för fullt. Om det är mardrömmar brukar de vakna ganska fort, då springer de till mig för att gosa en stund, precis som små barn..!