Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 492 ggr
Norrskenets
0

Ljusdal, 18:e november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det bestämt. Den 18 och 19:e November ska jag hålla i två föreläsningar om iller. Såklart ska hela illerflocken med också och hjälpa till med föreläsningen.

Första föreläsningen är med djurvårdstvåorna och börjar 09.00 och slutar ca. 15.00.

Andra föreläsningen är med djurvårdstreorna och börjar 08.15 och slutar ca. 14.00.  

Det är riktigt nervöst men det kommer bli kul!

Föreläsningarna äger rum i Ljusdal så om det finns någon med eller utan iller så skulle det vara trevligt med en liten illerpromenad på onsdag eftermiddag/kvällen då jag och illrarna ska bo på hotell så kan det nog bli lite tråkigt att sitta på hotellrummet hela kvällen.

Om ni är intresserad att ta en tur med illrarna och mig den 18nov. så maila mig på: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com 

Ha det så bra

MVH Emma och illrarna Saga, Saffi och Rasmus

UlrikaD
0

Vad är det du ska ha föreläsning om? Hur det är att äga iller? Avel och genetik? Sjukdomar? Eller bara rent allmänt?

Aviendha
0

Synd att det är mitt i en vecka, annars kanske jag hade vart hemma och kunnat åka dit, bara några mil hemmifrån ju :)

Hoppas föreläsningen går bra! En sådan hade jag velat hålla, gillar föreläsningar, iaf när man är intresserad av ämnet och kan få tag på riktigt bra fakta. Sen är det bara bra att fler får reda på mer om iller :)

FerretCrow
0

ja det är ju bara 10 mil från mig med men jag är inte hemma då utan jag är nere i timrå där du bor emma =)

Norrskenets
0

#1 Skötsel/utfodring, avel, vad man ska tänka på om man ska köpa iller, dom vanligaste sjukdomarna även bilder om jag får låna någon/några, hur man gör om man ska göra en "hälso undersökning" själv på sin iller. Sen ska dem få se ett filmklipp och sen få ställa frågor. Sen se hur en illers tänder ser ut, lära sig hur man håller/hanskas med illrar. Sen tänkte jag ordna ett repetions papper så eleverna får bevisa att dom följt med och lärt sig något.

På slutet får eleverna komma fram till valphagen och hälsa på illrarna.

#2 Tittar med sorgsna hundvalps ögon, kan du inte ta ledigt *blink blink*

Ja det ska bli en underbar upplevelse, har bara svårt hur jag ska börja och lägga upp allt. Ja man kan iaf hoppas att det leder till något possitivt=)

#3 Ahaa va synd=( hade varit roligt. Hur länge blir du kvar i Timrå då? kanske hade kunnat träffats sen isåfall?=)

FerretCrow
0

#4 jag blir där en vecka då =) så vi ska nog hinna träffas, får be lilla syster vara barnvakt då

Norrskenets
0

#5 Wiieee!! hoppas hon kan=)

FerretCrow
0

#6 ja jag ska ju bo där för at morsan åker utomlands. men annars kan ju du komma dit. det är ju inte direkt längre eller något =P

Norrskenets
0

Det har blivit ändrat, jag kommer endast vara i Ljusdal den 18november, över dagen (föreläser för djurvårds treorna, mellan 09.00 - ca.14-15). Sen om jag tycker att det gick bra och att det känns bra för mig så får jag föreläsa till våren för djurvårds tvåorna.

#7 Ahaa=) hehe ja det är klart jag kan!=D Tänkte mest på att du skulle få se hur illrarnas myshörna blev=) Ska se om jag hinner lägga upp bilder här inne ikväll.

FerretCrow
0

#8 jo men världen går ju inte under om jag inte kan se den då utan får ta det en annan gång =) tycker iaf det är roligast att träffa dig =)

Norrskenets
0

#9 Tack vännen, det värmer otroligt att höra =´)  …eller rättare sagt läsa;)

FerretCrow
0

Hörde att du hoppat av att göra detta =( vad tråkigt. Men jag önskar den som tog över lucka till och den personen får väl själv berätta vem hon är =)