Äntligen Kalkon!
Äntligen har jag fått tag på ett ställe i närheten där jag kan köpa kalkonskrov regelbundet. Som jag har letat. Pratade med en kille där för ett par veckor sedan, och bestämde att jga skulle komma nu i veckan, då de skulle ha slakt igår. sagt och gjort så åkte vi dit, och lastade bilen full med kalkon…
Vad vi inte hade en aning om var att det bara var tuppar som slaktades denna vecka, och att de dessutom var utfodrade med ryssfemmor!!!!!
eller någon utdöd förhistorisk variant av skräcködla :S
Detta krävde såklart en tur till jula för att införskaffa lite vettigare verktyg :s
Nån som vill hjälpa till?? :;s

Hahaha underbart! Kalkoner ar ju bra stora faglar, blir lika forvanad varje gang jag ser en i affaren :P
// Amanda
Hahahaha! Tror absolut att en klyvyxa hade vart lämpligast till det där styckjobbet!
Paulina
Roligt att du hittat ett ställe :-) Bilderna är för härliga, skrattar så tårarna rinner åt kommentarerna.
Ammi

Holy crap!
Vad kommer härnäst? En utflykt till närmaste zoo för lite norhörningsskrov??
#7 tja… nått i den stilen krävs det nog för att toppa det här…. 4 skrov klara… 4 kvar…. jäklar vad ont jag har i kroppen.. och min högertass e nog körd för framtida bruk… yyyynk…
undrar om det inte e lika bra att servera resten hela?
#8 tror nästan det är lika bra oservera det helt faktiskt…. för då behöver du inte bekymra dig om småbitar som ligger o ruttnar under hallmattan :D
men jösses vilka monsterskrov!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
gaaaaaaaaaaah äntligen färdig styckat… nu ska det para packas…. och ehhh.. stuvas in i grannens frys misstänker jag
Oj, vad fick du betala för kalaset?
Sara

Namnam!! Trodde jag skulle sätta något i halsen när jag såg hur killen kom med en skottkärra kalkonskrov… STORA kalkonskrov, har ju sett dom där som du brukar stycka förut men det måste vara bäbiskalkoner…
Ja man inser att det måste vara bäbiskalkoner som vi har här i butikerna här. Kalkoner är ju stora men jisses vilka bjässefåglar! Nu behöver du frysRUM haha!
#11 200 kr :) och då ingick träningsvärken!
# 12 det var många herrejävlar i bilen hem ja :P
#13 påminn mig inte…. hanna har redan försökt hyra in mig hos skara frys AB….
# 14 Bra pris, men lägger man till arbetskostnaden så.. 
# 15 Är det där kalkoner?
Sara
Du har inte funderat på att föda upp egna kalkoner då Sarae?? ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#16 Nej det är Saras blivande frysrum 
# 18 Tänkte väl det. 
Sara
Sara, om du någon gång skulle oroa dig för inbrott så kan jag lova dig att en tjälad kalkon i huvudet stoppar fler än ett basebolträ :P
Paulina
#15 Va??? har du också börjat smyga omkring i Skara, och kika in mina blivande lokaler? :O
#16 mummel mutter…. och rehabiliteringskostnaderna för min numera ännu trasigare kropp… kunde inte knäppa byxorna imorse för händerna gjorde så ont S:
#20 I agree!! Frågan e bara vart jag ska få plats att tjäla kalkonjävlarna :s
Ja, här nere har man ju inte förmånen att ha permafrost iaf så där rök den möjligheten :P
Alltså, jag måste få vara med på en sådan styckning! Ser en slags morbid humor och tillfredställelse i att gå lös på kött med en häcksax :P
Paulina
#22 vart var du igår kväll??? /&¤&%(/=O()(&)(/%(¤& vad jag hade behövt assistans :P
Sysslade med ett möjligtvis relevant ämne; rapport/PM på stress och oxytocinseminaruim :P
Men jag misstänker att det kommer komma fler saker där man måste leta kuckel i :P
Paulina

Sarae; säger som ja alltid sagt. De e tur att du bor på ett hörn 
Bara bygga ut frysrum o illerboning. Kanske dock inte kombinerat.
#25 yup… här kör vi compact living för mig,,, jag har 1 kvm, illrarna överiga 61 + utegård :)