Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 836 ggr
Saga85
0

Mäns skumma matvanor...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ÄR det med män och dessa tvångsmässiga behov att äta illrar? Byggjobbarna idag som blev sugna på illerstek, och killkompisar som uttryckt önskan om att förtära henne, och inte bryr sig om att jag påpekar att det inte är särskilt mycket kött på en sån spinkfia.

Är det någon spinoff på Oidipuskomplexet? Fast istället för att döda sin far för att få sin mor så ska man käka sin väninnas iller för att få väninnan?

Hå hå jaja.

Loveferrets
0

hahaha illern glor som om, "vad har du för gott därinne, låt mig se" hahaha.. ang männen, tja ska man säg, släkte för sig kanske hahaha.

Satmaran
0

Ha ha! Jag känner igen det där. Har själv ett gäng killkompisar som speciellt på sommaren ska skämta om grillad iller ;)

Samma dåliga skämt återkommer varje sommar, trots att de inte faller i god jord här.

Undrar också vad det är med män?

Din teori låter intressant=))

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vad fasen är det här! När jag jobbade på ett mejeri med mestadels manliga kollegor fick jag under hela julbordet höra hur man skulle kunna byta ut alla maträtter mot iller…
Min sambos kusin och kompis har gett förslag på friterad, grillad, stekt iller… Vad är detta? Är det typiskt manligt? För har aldrig varit med om att en tjej har sagt något liknande..

Skumt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Ja, jag har fått höra att de ser ut som en fläskfilé med päls, och jo, det var en man som sade det ;)

sarae
0

#3 jo jag.. har erbjudit mina gäster grillad fläskfile med okänd härkomst *blink*

Faxlin
0

#4: Fast det har jag med sagt, att de ser ut lite som en fläskfile med päls. Speciellt när de är mitt uppe i ett pälsbyte och inte ser sååå snygga ut. Men för den sakens skull inte en ätbar fläskfile då.

Har tack och lov sluppit dumma kommentarer om att folk vill äta mina illrar. Det räcker med att de skojar om att äta mina hästar tycker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Hm, bara jag som är så morbid att jag kan uppskatta sådana skämt? Mina nymfkakaduor hotas dagligen med att hamna i en fritös och bli chickybits :P

JossanH
0

#7 det beror på HUR man säger det!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Saga85
0

Jag tar inte illa upp när folk vill käka mina djur (ja, det har pratats om sköldpaddssoppa och kattspett), men det blir lite tråkigt i längden. Ungefär som alla (män) som går runt och kallar Maja för Göran. Och alla tycker de är så fyndiga ;P

Kanske är det deras jaktinstinkter som ligger kvar? Riktiga män hamrar på väggar, äter stora köttstycken och luktar svett?

torchi
0

Jag har en tjejkompis som brukar skämta om att grilla iller. Men vaddå, de är ju så söta så man vill äta upp dom, inte så svårt att förstå! Kyss

Sara
0

En kille som var på besök hos en vän (han bodde någonstans i sydamerika) påstod att de jagade sådana och åt där. Kan tillägga att han och hans familj var ganska fattiga.

Sara

JossanH
0

#9 hahaha- såå trött på att höra om Göran efter alla år!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bogey
0

Då vill jag genast dementera att alla män vill inte äta iller. Kan intyga detta då jag faktiskt råkar vara av manligt kön. I.a.f. när jag kollade senast. :-)

#6 Ledsen Åsa, jag brukar äta det min farfar kallade för "Solvalla" (hamburgerkött/hästkött) på mina mackor samt även Gustafskorv. Men jag lovar jag ska inte äta just dina hästar såvida du inte får för dig att sälja dom till Mattssons i Gustafs.

Saga85
0

Det borde vara lätt att jaga iller - bara gå ut i skogen med en pipis och vips så hänger det en iller där som skriker "Min min min min min!!!"

Man kanske borde ta och laga en sånhär tårta till pojkarna så att de äntligen får käka Göran - http://www.ismellcake.biz/ferretpose1.jpg

Saga85
0

#13 Äsch, då är du ingen riktig man ju Flört

Bogey
0

#15 Kan jag ha sett fel då?

Får ta och kolla igen då, vänta………………………….

Jo nog ser det ut som att jag är av manligt kön i.a.f.

Flört

JossanH
0

#16 det har inget med att göra om man är en riktig man eller inte :P Det har ju med jakt, svett och muskler att göra… Eller??

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#8 Givetvis! Tar för givet att ingen på fullaste allvar skulle vilja äta mina djur :P

Saga85
0

Kom genast att tänka på mina grannar som hade höns. De flyttade, och när jag träffade en av dem några år senare frågade jag vad de gjorde med hönsen då de flyttade från hus till lägenhet. "Vi åt upp dem" Jag blev allt lite chockad i några sekunder innan han skrattade och sa något i stil med att det inte var mycket kött på dem och att de omplacerades.

Könet sitter ju inte i skrevet, könet sitter ju i huvudet. Och huvudet i skrevet. Eller hur är det nu man säger?

Sara
0

# 14 Vilken genomfräck tårta!

Sara

Faxlin
0

#13: Jag äter också hästkött faktiskt. Jag är inte emot att man äter djur. Mer att det är lite jobbigt när alla tjatar om att de ska käka ens bebisar liksom. Och nej, mina kommer inte gå till mat när de går ur tiden :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bogey
0

#17 Jag jagar inte och jag har inte speciellt mycket muskler så det är väl bara svett kvar då Obestämd

JossanH
0

#17 mmmmm, det är svetten som gör mannen!!

Sajtvärd på Iller.ifokus