Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1259 ggr
Satmaran
0

Belair. Ny illerkompis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är hon här!

Hämtade vår nya familjemedlem igår. Den underbart vackra Lovoly,s Bel Air. Tja det är vad som står i stamtavlan i alla fall ;) Bella blir det nog till vardags.

Bella är en Italiensk Vinthund som igår blev precis 8 veckor gammal. Hon är härligt kelen och gosig. Ligger gärna tätt intill eller ska drapera sig över min axel och hals ;)

Trots alla farhågor och planering angående sammanföring av valpen och illrarna, så valde jag att inte göra någon stor affär av det hela. Bella fick några timmar på sig att sniffa runt och vila efter resan hem, sen släppte jag ut Maya ur köket, hon tittade lite förvånat och sen gick hon omedelbart och lade sig i sin favvohörna. Jaha, den nonchalanta stilen alltså ;)

Efter ytterligare en stund, så släppte jag ut Salami och Salsa. Salami är en cool kille, så han gick fräck fram till Bella i soffan och nosade. Salamis svans började vispa upphetsat, men då lade jag en hand över ryggen på honom och sen fick de turas om att slicka på min glass. Tjaha, så var det med det! =))

Salsa, som spelar allanbrallan här i huset för tillfället, verkar dock måttligt förtjust i konkurrensen. Hon är nyfiken och kommer upp i soffan till oss, sen väser hon varnande till Bella som respektfullt backar undan och lägger sig på andra sidan om mig. Nåja, det kommer nog att bli bra till slut ;) Det har ju inte ens gått ett dygn än.

De närmaste dagarna kommer jag att hålla stenkoll på alla parter och så klart fylla på med bilder och rapporter om hur det funkar här hemma.

fridaas
0

Men.. men.. sådär söt kan det väl inte vara lagligt att vara?! eller?!

Tror nog att det kommer gå jättebra för er!

Massa kramar för oss här i Jönköping!

asffte3432§ // Banditen

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Aviendha
0

Sötnos! Pojkvän hälsar att namnet är perfekt (han äger en bel air -57 :P).

Mer bilder! :)

elinn
0

Så söt hon är =)

Hoppas det kommer fortsätta gå lika bra för er =)

Satmaran
0

#1 Tack Frida! Vi håller tummarna och fortsätter med den avslappnade stilen ;)

#2 Tihi! Kände just att det var ödet som sände en vofsing med samma namn som min favoritbil i vår väg ;)

Hälsa pojkvännen att nu blev jag minsann avis ;) Tänk att få äga en Bel Air -57:a!!!!!! Vilken färg? Snälla! Kan du inte sätta in en snygg bild på er Belair här???

#3 Tack elinn!

Aviendha
0

Ojoj, du steg i rang nu Satmaran! Det är en fyrdörrars, blå grund med vita fält och tak. Luftsystem, därav att den är snorlåg parkerad. Numer så är den helt nerslipad dock, den ska få ny lack och nytt krom är det tänkt. Men bilden är tagen innan det, då var lacken ändå 51 år, och i princip rostfri - inte illa!

Satmaran
0

#5 ÅÅÅÅÅHHHH!!! Dreggel, dreggel!!! Ursnygg! Just -57an är helt underbar! Lite synd på stolpen dock ;) 4 dörrars HT eller en cab hade varit snäppet bättre, men ååååh så fin ändå! Ska ni lacka om i orginalfärgen eller väljer ni något helt annat?

Fniss! Plötsligt saknar jag min ungdoms glada dagar i raggarbilarna =))

Aviendha
0

Ja, jag håller med om stolpen! Det blir samma färger i samma kombo men kanske lite andra nyanser. Vit pearl ist för den klassiska vita ex. Vill ju behålla det underbara med den, fast i fräschare tappning ;)

Själv drömmer jag dock om en -68 Camaro, men till dess så klagar jag inte över bel airen heller ;)

fridaas
0

#4 Så lite så, jag tror det kommer gå kanoners kanoner!

Musiken
0

Vinhundar som ar saaaaaaaaaa fina! *dreggel*

Hoppas att det gar bra med dem :)

JossanH
0

#5 en sån där har min snubbe också :) Men en röd tvådörrars. ett fint renoveringsobjekt som aldrig kommer bli i toppskick då det inte är tillräckligt rock n´roll för en rocker ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Satmaran
0

#9 Fniss, kan det vara en felstavning pga lördagstörst? En "Vinhund" låter ju onekligen intressant =)) Undrar om de är flaskformade eller om de har mer av fatkaraktär? =))

Satmaran
0

#10 Sedär! Då fick vi se en 2 dörrars HT också :) Lika fin den med! Lite kortare modell, men hemskt vacker i rött. Förstår snubben där, rockers och raggare ser man sällan i utställningsexemplar ;) Det ska ju vara lite slitet och tåla en hel del.

Musiken
0

#10 Haha ja, eller biverkningar av gardagens vinintag kanske :P

JossanH
0

Får man inga fler bilder på vovven???

Sajtvärd på Iller.ifokus

Satmaran
0

#14 Åh förlåt ;) Naturligtvis! Vi kan ju inte bara visa upp bilmodeller i Bellas tråd =))

Satmaran
0

Visst är hon bedårande?

Satmaran
0

Misslyckad bild, för mycket blixt och allt, men här ser man hur piggelin hon är :)

Satmaran
0

Sååå små tassar!

Satmaran
0

Snacka om stilig aristokratisk nos =))

Satmaran
0

Alex hälsar sin nya kompis välkommen.

Faxlin
0

Så söt ditt nyförvärv är Satmaran.

Även om jag också dregglade över bilbilderna :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

cannaydia
0

Kul med att valpen kommit hem nu!:-) och att det gått bra hitills.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
fridaas
0

Satmaran.. vill du byta en Bandit mot Bella? :D

JossanH
0

hon är en sötnos :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Missy
0

Jättebra hundval, har ju själv en vinthund och dom är verkligen helt underbara:) Lycka till med den lilla nya, hoppas ni får många roliga stunder ihop.

Aviendha
0

#10 Snyggt exemplar! :) Precis min åsikt, de ska brukas, inte bara stå i ett garage ;) Killen kommer fixa lack och krom, men den kommer få gå många hårda mil för det ;) Inte så mkt rock'n'rollkänsla över att ha dem övertäckta och bara visa dem på stora expon precis :P

Norrskenets
0

Grattis vännen, helt underbart söt=)

Inga bilder på när illrarna och Bella hälsar på varandra?

Satmaran
0

#29 Hi hi, nej jag har inga bilder på dem tillsammans, av den enkla anledningen att jag vill ha båda händerna lediga om de skulle ryka ihop ;)

Bella fortsätter att imponera på mig. Trots att hon inte gillar kalla promenader, så är hon otroligt duktig. Hon både kissar och bajsar ute, men så fort hon gjort sitt, så gnäller hon och vill komma innanför jackan ;) Har köpt ännu en jacka till henne, men hon tycks föredra min hemsydda. Tror dock att hon skulle behöva en overall med långa ben. Vet ej hur jag ska lyckas konstruera en sådan? Undras om man kan hitta något bra mönster på nätet? Jag förstår att hon fryser den lilla stackaren, med så lite päls på kroppen är det ju som om jag själv skulle gått ut i enbart fleeceväst och kortkort! När vi går ut sista rundan är det ca: 2 grader!

När det gäller illrarna och Bella, så händer det inte så mycket. Salami är fortfarande den som sköter situationen bäst. Han håller sig lugn och ganska stilla i närheten av Bella. De bara tittar på varandra och nosar försiktigt. Salsa och Maya, har blivit modigare och vill gärna försöka sig fram och nosa bakifrån, när Bella äter. Båda parter kan göra små utfall, de nafsar i luften mot varandra, men än så länge har ingen bitit någon.

Bella har ett lustigt sätt att väcka mig på morgonen. Hon ålar sig upp på min kudde och tuggar på mitt hår!!! Inte uppskattat, kan jag säga ;) Kanske lika bra att stubbklippa mig innan jag liknar en munk =))

Satmaran
0

Bella har hittat sin favoritkudde:) En alldeles egen fluffig, lila kaninkudde med långa öron att nafsa i =))

Satmaran
0

En bild till.

Satmaran
0

Salami och Bella.