Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 135 ggr
klarsferrets
0

OT ett steg till

har nu fått min handikaps parkerins lapp att ha på bil rutan så nu har jag rullstol o handikaps parkering undrar vad tommten har mer i fickan åt mig hihi.

Det känns så härligt att äntligen få möjligheten att parkera bra oxå

Madde
0

jo, men har man rullstol så är det ju kanon att du kan få så du kan parkera på handikapp.

Det underlättar verkligen för dig. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Skojigt för dig. Bra att ha när man ska parkera på vissa ställen. Tyvärr brukar platserna ofta vara upptagna av folk utan tillstånd.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

jo jag har pratat med en parkerings vakt och fick då papper av han och som ni alla vet så parkerar alla lite var stans även på handikap även om man inte har det. Men han sa att i Borås så får man parkera på eller nära en affärs dörr om den platsen är upptagen o det är ju kanon samt att man får parkera på alla andra p platser utan att betala .men man måste dok ha lappen i rutan så den syns men det tyclte jag va en bra ide. viste inte att man fick göra så.

Nettan
0

Hmm, det känns på något sätt konstigt att skriva grattis. Det är ju inte roligt att du ska behöva handikappsbil och tillstånd. Men jag kan förstå att det är en otrolig lättnad att få båda.
Det är nog inte så lätt att få godkänt i bägge frågorna. Byråkratin fungerar tyvärr inte alltid.
Men med risk för att låta helt fel… Grattis!

klarsferrets
0

mm jag förstår din känsla men för mig är detta ett jätte lyft jag sliper ex att fråga om hjälp vid handling .

men jag kan förstå att många funderrar på detta varför  jag skriver ut detta jag kan förstå frustationen om något som kanske är negativt för en del men positivt för en del .

Och jag håller med dig byrokratin är inte lätt oavset vad det en gäller. Och det tar tid och många lagar o trådar att söka på iannan man får rätt i vad man kan få o inte få.

så du låter inte fel alls

domiino
0

#4 haha nettan, du behöver inte oroa dig, se det som mig. Nu har mamma äntligen fått både rullstol och handikapstillstådn så då kanske det kan bli lite lungt här på hemmafronten så kan hon ut o rulla nbäst hon vill! dessutom så känner jag mig säkrar utifal att hon skulle ut på krogen, då vet jag ju att hon kommer hem på ett eller annat sätt. jag menar finns det ingen taxi kan hon gott rulla sig hem en och en halv mil =P får hon lite motion och frisktluft på köptet =P=P eller vad säger du morsan??? =P

Denna kommentar har tagits bort.
klarsferrets
0

jo det är kanske lite för kallt ännu men till sommaren så kan jag säkert rulla hem . Men tror du inte att jag kan bli tagen för rattfylla fast jag sitter i en rull stol hehe det vore väll något .

Sedan behöver du ju inte lägga in 2 stycken lika hehe

domiino
0

vad menar du med två lika?? haha mamma, du kan bli tagen för rattfylla även om du åker skateboard =P

klarsferrets
0

okej nu ser jag det va dubbelt före.

ja att man blir tagen för ratt fylla på skatebord det är väll inte så konstigt för den kan man ju inte stå på ju Räcka ut tungan

domiino
0

omg du e knäpp mamma