Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 687 ggr
illernettan
0

OT Hörseln är tillbaka.

Alltså vilket väsen det har blivit omkring mig sedan jag fick hörseln tillbaka. Om ni har träffat mig på dom senaste utställningar har ni förmodligen sett en Nettan som står lite snett till vänster för att kunna höra vad du säger. Ofta har det ändå slutat med ett va?

När jag var hos läkaren i ett annat ärende så kikade hon i mina öron och konstaterade vaxproppar, i båda! Det var inte konstigt om jag inte har hört så bra.

Iallafall, fick tipset att vända mig till Apoteket och köpte hem grejer så att vaxpropparna kunde tas bort. Inte hjälpte det. Så idag så fick jag komma akut till VC då jag inte hörde något längre. Fick ligga på en brits medan doktorn sög ur det mesta. Sedan fick jag sitta upp och bli spolad i öronen. Jag kan garantera att det som kom ut var inte fräscht. Och det var äckligt att bli spolad, nästan så det gjorde ont.

Så nu hör jag bättre, på både gott och ont. Bilen väsnas, vattenkokaren väsnas, bara att jag reser på mig så låter det. Helt otroligt vilken skillnad. Men så skönt att äntligen höra.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Ceciliaolucifer
0

Wow! Härligt :) Grattis!

Hade en arbetskamrat som vips tappade rösten. Han har inte varit förskyld och man hittar inga elaka bakterier. I övrigt mår han kanon.

Nu äntligen 6 månader senare kommer han att få komma till en logoped som tar honom på allvar!

Loveferrets
0

Så roligt att du fått hörseln tillbaka, grattis.

Sara
0

Skrattande

Sara

Faxlin
0

Grattis till hörseln. Är skit att inte höra så jag förstår att det känns annorlunda nu.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

illernettan
0

Ja, det har varit jättejobbigt. Speciellt när det har varit mycket väsen omkring mig såsom i affärer, utställningar med mera.

Fast, det känns som allt hörs extremt högt. Kissen spinnande låter som en motorsåg, Anders röst låter som taggtråd, bilen lät som om den skulle gå isönder när som helst prata själv låter som om rösten kommer genom huvudet. Ja, ni kan tänka er själva, har varit döv i flera månader och sedan höra………..Glad. Att höra kassörskan prata idag, jag fick nästan be henne sänka rösten Glad

HannaM
0

Haha oj.. har du hört dåligt.. uppmärksamma klubben här borta=p Fy på mig, har inte ens reagerat på det fast jag pratat med dig på flera utställningar.

sarae
0

shit! ok.. jag hade inte uppmärksammat att du hörde dåligt om du inte på varenda utställning hade gormat till mig att jag står på fel sida :P

Super att du fått hörseln tillbaka!

illernettan
0

#7 Menar du att jag har gormat mer än vanligt på dig Flört.

#6 Du kanske pratar så bra att jag har hört ändå Glad. Jag har ju inte direkt lagt handen bakom örat Skäms.

FerretCrow
0

har haft samma problem nyligen och jag hatar att få öronen spolad det är så läbbigt. och provade för ett tag sedan öronljus och gud vad bra det var och mysigt. så det är ett tips =)

HannaM
0

#8 Haha eller så är jag bara ouppmärksam=p

JossanH
0

Men ni måste ju prova öronljus!!! Finns att köpa på hälsokostaffär. Det är som ihåliga vaxljus som man sätter in i ett öra i taget medans man ligger ned. Sedan eldar man på toppen och det ska brinna tills det är några centimeter kvar av ljuset. När man eldar bildas ett vakuum som gör att allt vax i öronen dras ut och in i ljusets ihåligheter! Har man mycket så hör man jättebra efter det!
Men det mest spännande… Det är att veckla ut ljuset för att se hur mycket vax som kommit ut- det är heeelt galet hur mycket som får plats inne i öronen!

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96ronljus

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

#11 Haha bra länk=p Stod bara negativa saker=)

sarae
0
Sara
0

# 11 Urk!

Sara

JossanH
0

Ja, jag kan då säga att det är effektivt för att avlägsna vax och vakuumet är inget svårt att få till :)… Sen undrar jag vad det är för ljus dom använt som fått hål på trummhinnan!? Dom är ju jättetjocka :O

Jag har fått flera centimeter långt öronvax inuti ljuset när jag öppnat det efteråt! Jättespännande!! :D
och det vore väldigt svårt att få varmt vax att droppa ner i örat då det täpps till med vax nästan direkt och man har ett skydd runt om på utsidan.. Undra hur dom fått brännskador också ;) men ska ju inte vänta tills ljuset är nerbrunnet hehe

#12 man måste vara självkritiskt vettu! ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Oj, vilken omställning! Det är ju helt makalöst vad fort man anpassar sig, och du har ju gått så ett bra tag. Inte konstigt at hela världen knakar, gnisslar och vrålar åt dig nu :) Grattis!

FerretCrow
0

#15 dom som brännskador har inte haft ljuset tätt i örat och då kommer det syre underifrån och ljuset brinner för kraftigt och värmen går ner i ljuset istället för att det blir vakum. det berättade hon som jobbar i våran hälsobutik och tänker man efter kan det ju faktiskt stämma.