Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 812 ggr
JossanH
0

Dexters sista tid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det bara någon vecka kvar i Dexters liv. Det är tungt att ta detta beslut när han är så pigg och fortfarande vill följa med på promenader varje gång det erbjuds. Han busar fortfarande, äter och dricker som han ska men hans kropp har tagit för mycket stryk av sjukdom och mediciner…
Dexter är mager nu och ryggraden sticker ut ordentligt. Han är helt gulbrun under ögonen och pälsen har börjat bli ordentligt tuffsig och torr vid benen och magen.
När han är nyvaken slirar han ordentligt med bakbenen och det tar lång tid från det han vaknar till han är odentligt med i matchen igen.
Sist jag var hos veterinären hade han även fått en ny hudtumör nere vid rumpan som han då aldrig kliat på… Nu har han börjat klia hål på den så det är hela tiden en tova med torkat blod i pälsen precis över tumören..

Det sista jag vill ha är ett vandrade skellett eller en iller som helt slutat äta och gå på toaletten..

Jag har inte ringt veterinären men nästa vecka är tanken att det ska ske… Då får jag förbereda mig lite och skämma bort min redan bortskämda kille.
6 år tillsammans är lång tid. Det kommer bli otroligt tomt och kännas otroligt tungt, detta är baksidan med att ha djur.. :(

Min första, min älskade, min räka! <3

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiindaH
0

Förstår att det är tungt.
Har egentliga inte vettiga ord att skriva just nu.
Men du tar iallafall helt rätt beslut.

Ta vara av tiden du har med honom nu!

// Liinda

emoflickan
0

Jag behöver ju inte skriva vad Dexter betyder för mig, det vet du redan…Albins hemliga tvilling..:) Vill du att jag ska följa med när det är dags så är det bara att säga till..kram bästaste.

torchi
0

Usch så hemskt, jag har verkligen medlidande! GråterSå svårt beslut och ändå det man måste göra för ens små älsklingars bästa.

Tröstkramar till er från mig och Burton!

Loveferrets
0

Men fy så tragiskt, beklagar, fast det är rätt beslut så känns det rent ut sagt för jävligt. lider med dig. kramar om.

Madde
0

Usch jag lider med dig. Gråter Det är ju som du skriver inte ett lätt beslut. Du gör helt rätt i att skämma bort Dexter den tid han har kvar. Det tror jag han uppskattar.

Men han har haft ett bra liv hos dig.

Många kramar från oss i örebro.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ceciliaolucifer
0

Jag förstår att det är tungt för dig :( Men man är klok om man tar ett beslut i rätt tid.

Många kramar från mig och killarna..

Sara
0

Gråter

Sara

Saga85
0

Beklagar, så tråkigt. Men du får som sagt ta och skämma bort honom rejält nu Kyss

sarae
0

stor kram till dig Jossan, som vet när det är dags att släppa taget.

Strumpan
0

Usch, jag beklagar Jossan.

Kramar från oss

Mvh Jenny

Aviendha
0

Finns inget jag kan säga som kan lindra sorgen, men en stor eloge till ett vist och bra beslut helt utifrån din älsklings bästa!

Massor med nospussar till sötdexter och en tröstekram till dig med från oss.

Sarah
0
Norrskenets
0

Åh lilla Dex =´( *skickar tröstkramar från oss*

alda
0

Tröstekramar!

Faxlin
0

Sänder massor med kramar till dig. Det är ett tungt beslut att ta. Men så underbart att du tar det åt honom. Kramar om lite extra

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

Tack alla för er omtanke

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Jätte stor kram från oss här hemma. Du är stark!

Gilla
0

Skickar tröstekramar härifrån med :o(