Starshine Ferrets Razzmatazz Hurricane
Nu tänkte jag lägga upp lite bilder på min nyaste iller Razzmatazz, han är ca 4,5 månader gamal. Jag har haft denna lilla sötnöt på 2,2kg i ca 2 månader och det går väl överlag bra, han går inte ihop med mina flickor de är livrädda för honom, men de bor förtillfället hos deras husse där de får lite lugn och ro. Razzmatazz favorit sysslor är att bajsa i alla hörn och öppna ytor som inte har en låda, bita sönder leksaker, attackera hans nya bror Dollar när han sover och vara allmänt über charmig som charmar sin omvärld med sitt björnlika utseende.
åhh mormors underbare bebis!!! så stor han har blivit! Men trist att han inte är snäll mot flickorna ännu :(
Längtar tills jag får se honom igen!
Vilken kille vacker, stor och fin. Ja dom är båda fina HannahoHe. Och du sarae har fått jätte snygga valpar som vanligt.
Ojoj, lillkillen har blivit stor sedan sist jag såg honom! Och så snygg :) Vill gärna klämma och pussa på den gonosen någon gång :)
Hoppas han skärper till sig mot töserna dina.
Paulina
Helt sjukt att en iller kan väga 2,2 kg men ser så smal och smäcker ut:) Inte mycket fett där alltså!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Underbart söta illrar båda två.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Sara, ja han hälsar att han längtar att träffa sin mormor igen också, blir väl vikingildern? :) Att han inte kommer överens än med flickorna är mitt fel jag har inte direkt gett honom chansen. Så svårt att se mina tjejer så rädda så jag har undvikit det :(
Ferretgirl: de bockar och bugar :D
Aviendha: Jadå går nog att ordna lite Razz gos :)
JossanH: Haha smal o smäcker? njaee jag tycker att han IRL ser lite små rultig ut spec runt nacken, men det är nog för han är valp. Han är visar sig bara från sina bästa sidor på korten därför han ser så smäcker ut ;) Fast Razz hälsar att de där 2,2kg är pure muscles :P
Åsa: Tackar så mycket :)
#11 ja det blir det!! Längtar så! Fick ju gosa med brorsan i danmark, en vecka efter att han flyttat… och bara på den korta tiden hade han blivit en så stor pojk, undrar om jag kommer att få en chock när jag träffar Razz?
nej, det är ju förståeligt om töserna blir så rädda… och med en grabb som är minst 3 ggr så stor, så är det nog inte underligt om töserna tycker att han är hemsk och läskig. Vet ju bara allt för väl vilka kaxpottar razz systrar är här hemma :s
Åh Hannah, ska du, razz och dollar på VI i höst? :) Då kommer jag snylta gos på honpom där :D
Paulina
Sara: Haha chock vet jag inte… ;) Jo men Razz är som sagt väldigt snäll inte alls kaxig mot dem han vill bara leka men det uppskattas inte av flickorna på knappa 600gram, vet inte hur jag ska göra där, men de har det ju bra där de är nu o jag får ju träffa dem när jag vill o har dem sova hos mig ibland.
Aviendha: Japp vi ska dit :) bara o gosa så mycket med han som du vill/vågar ;) Roligt o se fler härifrån som ska dit :D

Paulina

men komemr det inte bli ännu svårare att sätta ihop honom med tjejerna sen, när han är fullvuxen? tycker ändå att mest logiskt är väl att man låter dom komma överens nu, när han fortfarande är valp….
#17 tyvärr är inte dessa valpar särskilt valpiga i beteendet.. har behållt 2 av systrarna.. och ja, de styr ALLA här hemma med järntass, sedan 12 veckors ålder. Resterande syskon är i stort sett likadana. En av köparna hade åtminstonne noll problem med sammanföring. de andra har haft tufft, i och med att dessa skitungar anser att de ska bestämma över precis alla :P

#18 aha, då kanske det inte spelar någon roll….
för övrigt så var han otroligt fin!
#19 tror ibte det just nu… redan lite mycket hormoner i kroppen misstänker jag. Men det kan bli mycketg lättare sen när han fått implantat och lugnat ner sig :)
Mandariiin min ena tjej har binjuretumör har satt in implantat men verkar inte hjälpt nåt än så mycket därför också jag inte vill stressa henna i onödan. Jag har ju turen att deras husse kan ha dem på heltid o jag får träffa dem o ha dem hos mig när det passar, så får vi se hur det blir sen.
Ja precis Sara, jag väntar tills chippet är insatt åtminstonde, onödigt nu när han snart blir brunstig o man måste sära på dem igen. Men oron är ju att Havanna o Manilla inte direkt blir yngre, nästa år är de 5, o vet inte hur räddslan o stressen påverkar dem då :(

2,2 kg ojoj, Celadon är ju liten med sina 1,8…
#22 nämen! göder du inte killen :P Amaranth ligger på ynka 1,9 ;)
Det måste betyda att jag i alla tider har svält mina illrar ;) Jag undrar om Skit ens vägde över 1,5 kg som mest… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#24 fyyyy på dig jossan :P du vet väl att ju större en iller är desstå sundare och bättre är den så klart *flin*
#25 Nja, fast mina går ju på sport-diet så att dom slipper skämmas när bikinisäsongen kommer :P Har även försökt med rakad bikinilinje men de vill inte!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Åhh han är ju så stilig, han har vart min lilla favorit i den kullen. Jag hoppas man får träffa honom nångång in the real life
Jag vill också på viking ildern
..

Han äter men har fullt upp med att springa och gömma sig för mina andra läskiga illrar och med att göra hyss. Idag har han haft sönder en blomkruka och haft ut ca 1000 pärlor på golvet.
#28 duktig pojk! det blir bonus poäng hos mormor det.. (som går in hårt för att alla andra ska ha lika pestiga barn som mig :P)

#26 Aha! Det är den dieten Tott går på… Fast jag tror han överdriver, han försöker köra på en Victoria Beckham, ju fler revben man kan se desto bättre.
För övrigt så ser Razz fortfarande väldigt mysig ut!
#30 Ja, totts senaste smal-tips var ju bara too much! 
Paulina
Oj vilka monster alla är, hur stor är Cerulean?
#32 har inte fått nån ny vikt på honom, men gissar på att han låg på dryga 1600 när han flyttade, så han bör väl vara närmare 1800 - 2 kg nu ;)
Systrarna här hemma ligger på ca kilot, samma med Alizarin och sienna
Här är lite bilder på syskonen :)
Cerulean http://ferretopia.eu/index.php?topic=1554.0
amaranth
http://www.feketegabriella.hu/galeria/3794
Alizarin (Kyuuri)
www.not-fancy.jimdo.com
Vilka läckra illrar, snygga familjen :) Stora tjejer måste jag säga jag är van med att de ligget på 600 gram :)
#34 hahaha ungefär som här då :) (förutom tjockis dweia). Det händer ofta att jag faktiskt tar fel på töserna och grabbarna här
#33 Haha Cerulean ser ut som en bjässe brevid sina nya polare.
Vackra tussar är de i.a.f. allihopa
Fick just nya bilder på Amaranth… så jag tänkte låna vidare på Razz tråd, och vissa mer av en av bröderna :)
Ojoj, den killen har mörknat på!!
Paulina
Oj vad mörk han var! super fin!!