Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 872 ggr
[chouwa]
0

OT - Kattungen från illerhemmet

De flesta av er har väl läst Jossans tråd om katterna i illerhemmet.

Idag var vi och hämtade den lilla kattflickan.
Efter flera timmars bilåkande var vi äntligen framme.
Fick träffa både katter och illrar :-)
Efter denna trevliga visit var det dags att åka igen.
Kattflickan låg duktigt i transportburen hela vägen, helt tyst, och tog tacksamt varje godbit hon fick.
När vi kom hem blev allting lite överväldigande. Och hundar är Verkligen Inte jätte trevligt.
Massa fräs och försöka göra sig så stor som det bara går.
Men Salsa är duktig och håller sig några meter från henne hela tiden och tittar bort så fort hon fräser.

Just nu har hon fått största rummet i lägenheten -
Vardagsrummet där hon har alla saker + att jag skall sova på madrass där ikväll.

I övrigt har hon redan börjat ty sig till både mig och sambon. Hon ligger allra helst på mitt bröst och spinner :-)
Hon har börjat undersöka allt som går att välta ner ur bokhyllan och provtugga på Salsas leksaker.

Bilder och mer uppdatering kommer i morgon :-)

Tack till Jossan som ville låta oss ta denna fantastiska lilla kisse -
Som nu fått namnet Lilja :-)

emoflickan
0

Av vad Jossan säger verkar hon oerhört mysig..vet att Jossan hade svårt att släppa ifrån sig henne :) Hoppas att allt går bra och lycka till!!

[chouwa]
0

#1 - Tack :-)

Första natten har gått utmärkt.
Hon ligger och sover med mig och just nu ligger hon på madrassen mellan mig och min laptop. Hon spinner konstant och är väldigt nyfiken av sig. Hon smakar på det mesta och jagar allt som rör sig :-) Idag blir det avmaskning och hundträning.

Bilder kommer senare under dagen!

JossanH
0

ÅÅÅH, vad skönt att höra att allt, utom hunden då, har gått bra!!!

Hon är ju en heeelt underbar liten mysplutt, men tro det eller ej. Efter bara några timmar själv tog Skyggot och la sig bredvid mig soffan och så länge han inte såg handen komma fick jag klappa utan att han sprang iväg. och han tom spann som en tok! Bra för honom att tjejen flyttade… trots att han ropar en del..

Men så bra att hon fortsätter vara fröken mys och bara vill ligga och spinna hos dig. Det här kommer bli jättebra och jag tror att hon kommer vänja sig fort vid vovven bara hon inser att den inte ska äta upp henne ;)

Väntar med spänning på bilder från nya hemmet :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[chouwa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder på vårat lilla charmtroll.
Hon fick namnet Nera (inte Lilja som det var menat från början då hon verkligen inte är en Lilja)
Hon busar konstant och vill vara med Hela tiden.
Hon kelar, pratar och leker. Och på nätterna sover hon på min kudde :-)
Favoritplatsen är i knät och på axeln. Där vill hon gärna sitta istället för att gå ;-)
Vi har nu tagit oss igenom avmaskning, kloklippning, rengöring av näsborrar, invänjning av hund och lite annat.

Nera hälsar puss på näsan till Jossan och syskon!

[chouwa]
0

Hon är Mycket speciell ;-)

[chouwa]
0

Ingen hundrädsla längre inte :-)

JossanH
0

Ååååååååååååååhhh! Lilla mysungen! tänkte just pma dig o fråga hur det går för er :)

Så kul att se hur hon bor! Ska ta o hälsa på dom andra 2 bröderna nästa vecka tror jag o sista brodern ska nog flytta inom Kalles familj så då får jag träffa honom också.. Kommer bli tomt utan kisse men vill kunna lägga ner all energi på illrarna nu när dom är sjuka.

Nera o Skyggot (har inget nytt namn på honom) kelar på så olika vis. Nera vill bara kela, kela, kela medans skyggot vill kela, bita, klösa, kela, tutta, klösa, kela :)
Så hela min högra hand är full av små röda prickar :) Men är så mysigt att han tar kontakt nu!

Går hon helt ihop med vovven nu??

Sajtvärd på Iller.ifokus

[chouwa]
0

Haha :-D

[chouwa]
0

En liten lur på stolen :-)

[chouwa]
0

Neras egen plats i fönstret :-)

[chouwa]
0

Bustroll :-)

JossanH
0

Hon har verkligen hamnat i rätt hem! :)

Mer bildbomb!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[chouwa]
0

Nera har lagt grisen utanför lådan som vakt ;-) Haha

[chouwa]
0

Vad gullig du är Jossan :-)
Vi trivs jätte bra med henne och jag tror hon trivs riktigt bra här också.
Hon går jätte bra ihop med Salsa 95% av tiden. De återstående procenten är Salsa för klumpig eller framfusig och då fräser hon men backar inte längre. MEN hon har börjat med att försöka tutta på Salsa så vi får ha koll på dem! Salsa uppskattar det Inte speciellt mycket!

JossanH
0

Ja, jag vet inte vad som flugit åt dessa ungar men alla har varit extremt tuttiga av sig så förstår om hon försöker tutta på salsa :) Stackars vovve..
Skyggisen tuttar på mina armar och mitt linne o på sitt eget ben ibland. Kanse beror det på att de helt plötsligt förlorade sin mamma, men de var mellan 11 och 12 veckor då så det borde inte ha haft så stor inverkan på dom.

Pussa sötis Nera o även lilla Salsa från mig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0

Söta! Det är ngt alldeles speciellt med svarta katter :)

JossanH
0

Jag ska verkligen inte bli uppfödare.. Känner seperationsångesten komma krypandes när jag ser sötungen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[chouwa]
0

När jag vaknade låg Nera och sov på Salsa.
Här är hon dock på väg till mig när hon inser att jag är vaken.
Men sött :-)

JossanH
0

Hahaha, sötis! Idag har Kalle kommit hem från jobbet i Sthlm så första gången han träffat skyggot nu när han går och ta i. Kalle sover på mage i soffan med kissen på sina ben. Dom är otroligt kontaktsökande :)

Sajtvärd på Iller.ifokus