OT: hur länge har ni kvar julen
Jag undrar hur länge ni har kvar julen hemma hos er!!
Här hemma är vi i gång med att plocka ner den redan då jag snart ska åka iväg.
Annars brukar jag plocka ner julen efter nyåret för då har gardiner o pynt varit uppe sedan första veckan i advent.
vi plockar nog ned allt runt 13dagsafton tror jag :)

hmm, för länge. ;-)
Jag älskar att plocka fram julsakerna. Men ärligt talat hatar jag att plocka bort den. Saknar alla ljus mest tror jag. Och alla mysiga tomtar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här hemma har vi inte pyntat något i år så för min del blir det lätt. =)) Då vi var borta kändes det så onödigt.
Eventuellt köper jag lite julsaker nu på jobbet till 75%. Då har jag till nästa år. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tjugondagknut sopas julen ut!
I normala fall så har jag julen uppe mellan 1:a advent och nyårsdagen. Sätter alltid upp granen till Lucia (har plastgran då jag är allergisk mot dom riktiga granarna. Får klåda på hela kroppen, men mest i ansiktet och på armarna.

#5 vad tåkigt men jag vet hur det känns att va allergisk mot gran är det oxå o det är inte roligt alls för så var det en pina för mig varje jul då alla hadde riktig gran o hyasinter .
Men nu är det lättare då dom flesta har plast eller syntet gran och utan alla dessa jul blommor .
inget ont om er nu som kan ha gran inne tycker skälv att det luktar jätte gott men tyvärr så täpper den till min hals och svullnar i gen i ögonen

Jag pyntar inte så mycket.. bara nån ljusstake o stjärna i fönstret. Efter nyår brukar jag bli ganska trött på julen, så då dröjer det inte länge förrän grejerna åker ner i källaren igen..

kring tjugonde dag knut brukar det bli, jag vill njuta av julen så länge jag kan.. myyys :)

Tills granen barrar så mycket att jag blir galen på den ;-)
Vilket brukar bli ganska tidigt eftersom jag är så senil att jag glömmer vattna eländet.
Ungefär tills jag tröttnar på alla tomtar.. Ibland innan nyår, ibland till tjugondedags knut.
Sara

till mars :P eller jag vet inte, läääänge….
golf.ifokus.se