Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 334 ggr
LeeLoo
0

hjälp kräks

stacy spyr

jag tror det beror på totally ferret 100%chicken

hon har kräks ganska mycket, drack lite vatten sedan kräktes hon igen

nu ligger hon och sover

vi har åkt till sundsvall för att fira jul

ska springa nån vända på stan för att handla julklappar sedan…

kan ju köpa paraffinolja då..

men vill ha ert stöd

funderar på vilken veterinär vi ska åka till senare om hon blir sämre samt om någon har erfarenhet av att illern inte har mått bra av detta komplement

ska se till så hon ej får vätskebrist ialf

ska spruta in lite vatten i munnen på henne

tycker jag har haft uppsikt så att hon ej kan ha fått i sig nått olämpligt…

mitt lilla hjärta…

Robinsnel
0

Hoppas nån känner till nån bra vet i närheten… Ja det vanligaste är ju det du verkar misstänka, att hon fått i sig nåt. Fäller hon päls? De kan nämligen kräkas av hår de fått i sig också.

LeeLoo
0

ja hon fäller

hon är lite blåaktig väntar på ny päls

men det var inte lite harklande utan det sprutade ut

stackars liten

Robinsnel
0

mm, nä.. Min erfarenhet av kräkningar är just det av hår.. Det har hänt woodoo en gång. Han "sprutade då också. Annars har de ju kräkts en gång när de fått i sig öronpropp också.

Det KAN vara hår men du behöver nog ha henne under uppsikt.. Kolla även om hon bajsar, och om det innehåller ngt konstigt.

Ja stackars stacy.. det är så synd om de när de kräks..

LeeLoo
0

thx

just nu ligger hon å sover…ialf

Robinsnel
0

lycka till. Hoppas allt går väl

Abstinens
0

Oj, hoppas hon bättrar på sig. Samma sak hände Timon en gång. Sen gick han och la sig, sen var allt frid och fröjd. Vi misstänker att han stulit en syltkaka och knaprat i sig, tjockisen :)

Timon, jag, sebbe och speciellt Tyr håller tummarna för mamma Stacy

JossanH
0

jag håll uppsikt! Det kan gå väldigt fort från det att dom blivit dåliga tills det att dom är FÖR dåliga för att ens kunna opereras om så skulle behövas! Ge paraffinolja (1 tsk/timme) och se så att den kommer ut och att hon bajsar normalt. Kommer inte oljan ut är det allvarligt för då är det verkligen totalt stopp!

Hoppas hon kryar på sig och att hon fått upp det som störde magen!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Melwin fick ju en spy-attack för någon vecka sedan då han spydde ca 15-20 gågner på 5 minuter, det var inte kul. Men jag gav honom ett bad och paraffinolja, sedan var han frisk som en nötkärna igen =)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Som sagt var håll stenhård koll.
Och när du ger henne vätska i munnen var noga med att hon inte får ner det i lungorna. För då blir hon sjuk på andra sätt och så riskerar du att förlora henne därför.
Jag vet tyvärr ingen veterinär i Sundsvall som jag kan rekomendera.
Men hoppas att det löser sig. Som Robin sa, det kan vara päls.
Håller tummarna.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Moon hade spy attacker förra året. Kom fram till att det berodde på päls till slut. Iår har det dock inte varit någon problem som tur är.

LeeLoo
0

Hej! Vi vill hälsa att Stacy mår bra. Vi har ej behövt ge henne vätska (har givit henne i handen men ej tvingat i henne) eller varit hos veterinären, hon blev bra under kvällen. Vi gav henne paraffinolja och hon var på toa samt åt & drack. Har ej vågat ge mer av kompleteringsfodret…

Tack för att ni finns!

Faxlin
0

#11: Skönt att höra att tösen mår bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

#11: Gud vad skönt att det löste sig så pass snabbt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.