Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 724 ggr
Illemann
0

Min bortskämda iller =P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min iller har verkligen inte läst på vad illrar ska äta! =P

Han tycker att grönsaker är mycket intressant, så jag hittar honom ständigt nere i köksavfallssoptunnan eller påsen….(har åtgärdat det nu så att han inte kan komma till längre)….

har testat allt möjligt i köttväg för att se vad min iller helst tycker om och för att hitta lite variation i vardagen så att han inte ständigt behövar äta samma mat då det jo för mig kan låta lite tråkigt…..

det jag har testat är: 2 olika illertorrfoder, hur många som helst högkvalitets kattfoder, olika okryddade korv, leverpastej, BARF - kyckling och viltkött, ugnstillagad kyckling och viltkött utan kryddor, köttbullar m.m.

och det jag har kommit fram till är att min älskling tycker mest om leverpastej och mina hemgjorda köttbullar, så det kör vi på + högkvalitetskattfoder då han inte verkar vara så förtjust i illerfoder…..- ja vad säger man, jag är ägd av illern o han bestämmar själv vad han vill äta här hemma så länge det inte är onyttigt för honom….

Bifogar en bild på min älskling - ja han ville inte rastas innan vi åkte på semester till sommarstugan så han fick ligga kvar o sova heheh men han kunde hålla sig tills vi var framme och sov hela vägen =)

mandariiin
0

men… ungstillagad kyckling ska du ju inte ge!

Sofieen
0

Aww =) Vilken sötis

Jag vill så gärna ha en egen. Förhoppningsvis blir det snartGlad

Du verkar ha en kräsen liten gosse =) Otroligt söt!

Sara
0

Bus är kräsen, honom måste jag truga på nya saker flera gånger innan han ens smakar.

Tillagad kyckling innehåller ingen direkt näring men det är inte farligt att ge som godis så länge det bara är kött och inte ben.

Sara

JossanH
0

köttbullar är nog inte så bra heller, illrar ska egentligen inte äta salt, och andra kryddor är inte heller bra för dom..
Det bästa är att ge rå kyckling. Gillar han det inte nu så blanda ut små, små bitar med äggula och efter några gånger ger du enbart kyckling. Mina ratade det ibörjan men tokälskar det nu! och så är det nyttigt för dom också!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Illemann
0

gör hemmalagade köttbullar till min älskling av endast kött och asså utan kryddor, salt, mjöl m.m. Gör i stora mängder åt gången så att jag bara kan ta upp ur frysen…men ska la testa med den råa kycklingen och äggula =)

Loveferrets
0

Men hemmalagade köttbullar ska han väl inte äta ? Hur ofta ger du han de ? Hur ofta ger du ugnsbakad kyling ?

JossanH
0

#5 de ska ju egentligen alltså inte ha stekt mat heller… :) Utan rå föda.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Illemann
0

han tycker inte riktigt om rå föda..han får torrfoder varje dag, köttbullarna o kycklingen är bara något han får då och då ibland i en egen skål bredvid torrfodret för att han ska få lite variation….=)

JossanH
0

#8 om man trugar lite kan man oftast få illern att börja äta rå föda och har dom väl förstått tjusningen så älskar dom det!!
Har erbjudit mina tillagad kyckling men dom ratar den efter att de börjat äta rå.. Nyttigt och gott :)

Sajtvärd på Iller.ifokus