tvätta bort skunklukt?!
Hejsan,
Jag undrar lite ang när de skunkat. Har nu tvättat henne i rumpan för hon luktar skit då (som ni kanske vet
), men det kan man ju inte göra varje gång det sker?
Hur gör ni med den kvarsittande skunklukten på era illrar?
Rätt lätt att bli av med stanken i rummet iaf… Tack o lov! Tändstickor är superbra där.
Tack o hej sålänge!
Jag brukar sällan tvätta baken på dem, jag håller mig bara undan ett tag så går det oftast "ur" av sig själv ;) När det är riktigt illa eller att det hamnat mer i pälsen eller att vi ska iväg just då så sköljer jag bara med vatten.
Paulina

Aha tack för tipset. :)
Är bara vatten också dåligt i längden ur luktsynpunkt?? Jag vet man inte ska bada dem för mkt. Men pälsbollen verkar gilla att bada rätt mycket.

Blaskar du bara av med vatten i rumpan på dom vid skunkning är det absolute ingen fara.
Det brukar försvinna av sig själv så jag gör som #1# säger, håller mig undan hehe.

jag låter dom vädra av sej själva. efter ca 1 dag så är det borta.

haha skulle jag låta henne vädra ur just nu… skulle det aldrig försvinna… Hon skunkar varje gång Nicke Nyfiken kommer i närheten.
Jag håller på att introducera iller nummer två… så får nog stå ut då någon/några veckor till :D

har samma problme här hemam just nu. ständigt tjaffs mellan mina och semester tjejen Idun. fast det har gått över mer och mer till endast skrik/pip. inget bajs på golvet, och inte så mycket skunk längre. jätet skönt :)

Ta en promenad ute i jord och gräs så brukar det lägga sig rätt fort och illern luktar mumsigt jordigt istället.