Julkatastrofen var nära!
Jaha då var julafton över…
i år hade vi istället för att köpa en massa dyra presenter bestämt att vi skulle köpa 3 klappar var för högst 100 kr styck som lades in i en pott som alla vuxna spelade om. Barnen fick presenter på sitt vanliga vis. Spelet gick ut på att man lät två tärningar gå runt och den som slog lika fick välja ett av paketen. Då alla paket hade en ägare så öppnade vi paketen, farsan blev nog gladast som hade fått brandmanskalendern 2007! Därefter ställde vi en äggklocka på 30 minuter och fortsatte låta tärningarna gå runt. Den som nu slog två lika tärningar fick sno en valfri klapp av vem som helst vid bordet. Då 30 min hade gått så var julklapparna färdigutdelade. Det här var betydligt roligare än traditonella julklappsutdelningen.
Mina föräldrar bor i ett hus med många trevliga gömställen för illrarna som sprang fritt. Då barnen skulle åka hem så ville de säga hej till illrarna en sista gång. Freja hade då gått in och lagt sig i sin transportbur och hittades snabbt. Efter en runda genom huset för att hitta Tengil fick jag för mig att öppna diskmaskinen som min far satt igång. När jag öppnar ser jag ett blött huvud titta fram under nedre diskkorgen!!! Jag är så otroligt tacksam att det bara hade hunnit genom sköljprogrammet. Varken diskmedel eller värme hade hunnit sättas in. Tengil var lugn igen efter några minuter men för husse tog det betydligt längre. Efter det här kommer jag inte låta någon sätta igång en maskin om inte jag inspekterat då jag är borta hos andra med mina illrar.
stackars liten buse =) vad bra att det gick vägen med den lille =)

Det är nog bäst att älsklings-Tengil flyttar hem till mig…*S* Jag suktar fortfarande efter den killen.
Han fick sig ett julbad iaf. Tur att du hade en känsla av att du skulle öppna diskmaskinen. Tur att det inte var tvättmaskinen som inte går att öppna hur som helst när programmet satt igång.

Den tvättmaskinen som inte hade släpp ut min iller genast, hade upptäckt att den inte fungerade mer inom exakt 10 sekunder… Dock hade nog siba blivit glada ;oP Tur att allt gick vägen
Usch! Vilket skräcksenario! Det är sånt här som får mig att kolla tvätten typ 3 gånger innan jag stänger luckan och det när jag dessutom kollat att illrarna är inne i lägenheten innan jag går ner till tvättstugan som ligger i andra änden av höghuset.
Dessutom kollade jag alltid diskmaskinen (när jag hade en) och i toastolen femtioelva gånger om dagen.
Hmm.. Tror det kallas tvångshandligar oxå..
Närå, det är bara när det gäller illrarna.
Skönt att det gick bra!
Sara
Fy va hemskt! Vilken tur att det gick bra!
Har själv ångst över diskmaskiner…Stitch fastnade i diksmaskinen en gång för ett par år sedan när mamma passade honom…han skrek å bet som en galning. Mamma såg bara blod överallt, och hon såg att något hängde ut ur magen på honom Så hon var säker på att han blivit spetsad. Mär hon väl fick loss honom insåg hon att det var hennes blod, å att han inte blivit spetsad, utan snoppen hängde ut ;) Men hon tog honom till vetten, å det visade sig att han bara fick lite blåmärken..hon passade även på att rabiesvaccinera honom..varför vet jag inte…kanske en utländsk diskmaskin som missat karantän?
Men som sagt, jag förstår din panik…å man kommer aldrig uppfatta diskmaskinen som ett vänligt väsen i ens vardag….
Pussa Tengil!

Usch vad hemskt. Tänk om du inte kollat där. Hemska tanke, vilken kattastrof det kunnat bli. Glad att det löste sig på bästa sätt.
Men Sara, det har du inte berättat för mig. *morrar*
Min lilla bebis. Tänk vilken förståndig mormor som insåg att han kan få rabies av diskmaskinen. hihi
Du skriver så härligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6 men Åsa, det har jag för mig att jag sagt .. eller i alla fall skrivit i en tidigare tråd? Men jag e ju senil dement (särskilt efter jul!) så det e möjligt att jag missat det! Ber om ursäkt! Men jag kan försäkra dig om att stitch pojken har det bra nu över jul..hans mormor skämmer bort honom ordentligt här, så han kommer bli helt oregerlig när vi kommer hem…suck…dessutom försöker hon övertala mig att skicka min bebis på sportlov hos henne i frankrike….hon har redan berättat för honom att om han kommer skall han både få jag kossor, å gräva i stora snöhögar, för att inte tala om lyx maten. Så nu tjatar han hål i huvudet på mig….dessa bortskämda ungar..vad ska man göra med dem?
Sorry Falo….snodde din tråd! 

#7: Nepp har jag inte läst om. Men a vad gör man med de små liven? Låt honom åka och äta gourme mat du och jaga kossor ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#7: haha din historia med "något som hängde ut ur magen" var underbar så den förtjänar sitt utrymme
men stackars tengil!! Ibland har man faktiskt ett sjätte sinne som bara säger till en vart man ska kolla.
Nu tänker jag också lägga in en liten flik här: jag var i sommarstugan och i vårat sovrum finns ett litet fönster, med en stol under, som leder ut mot ett stort altantak. illrarna får inte vara där inne när fönstret är öppet men en dag när vi hade varit ute så sprang alla runt och jag skulle stänga till sovrummet (trodde ändå att fönstret var stängt), kollade golven och stängde dörren. Sen öppnade jag nästan direkt igen då jag fick en känsla och vem ser jag inte längst ut på taket hängandes över kanten för att gräva upp stuprännan, jo Pegasus! PANIK!!! Godis burken kom fram och eftersom pegasus är så lik sin matte och älskar godis så gick det smärtfritt. Men det är liksom alla tankar efteråt som ger en all ångest! Tänk om han hoppat ner o sprungit bort!! det är mycket skog där!!…
Sajtvärd på Iller.ifokus