Iller iFokus

Iller

Etikettersajtenifokus
Läst 275 ggr
FreddeW
0

vett och etikett?!?!

jag skriver inte så mycket här men läser en hel del och ibland blir jag fan lite mörkrädd av hur vissa skriver och beter sig! vett och etikett!?!

Ibland känns det som att allt vett försvinner när en del sätter sig framför ett tangent bord och jag tycker det har varit många här inne som fått "hjärnsläpp" under dom senaste månaderna!

Allt som skrivs kan uppfattas olika av olika personer. Fast det kanske inte är en "påhopp" så kan det tolkas som ett! Kritik kan tas på olika sätt av olika människor.. en del tycker det är bra och tar till sig det för att bli en bättre människa. En del rycker på axlarna och skiter i det och en del tar åt sig personligt fast det kanske inte va personligt menat! den sistnämnda har också lätt att läsa lite för mycket mellan raderna och förstora upp den pytte pytte lilla saken till en personlig tragedi fast det kanske inte va så menat till en början av den som startade "tråden"

Vist ett Öppet forum ska man kunna diskutera alla och ge och ta kretik. men då måste man sätt gränser vad som är ok och vad som inte är ok och det är Admins som ska sätta den gränsen och sedan får användarna följa det som gäller! Det måste bli tydligare för (enligt mig) så har det gått för långt ibland från vissa håll!

Ett förlag är att Admin av detta forumet ska bli lite hårdare! Börja låsa trådar där det börjar spåra ut.. ta bort inlägg samt som en sista utväg stänga av användare som inte klarar av att skötta sig! Så görs det på alla andra forum så varför inte ha samma regler här? Detta måste också accepteras av anvädarna. Fast man är kompisar så måsta var och en kunna skilja vad som är privat och inte privat för annars kommer det börja dyka upp trådar där användarna börjar hoppa på admins för att "deras tråd" blev låst! Vist Admins kommer att göra mistag också om detta nu händer.. men det måste användare acceptera!

PS. Detta är ingen kritik mot er som driver iller iFokus!

FreddeW
0

en bra länk för alla att läsa!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Netikett

Sara
0

Håller med dig!

Ibland har jag skrivit ett inlägg för att i sista stund radera det istället för att publicera det. Inte för att det har varit ett kritiserande inlägg utan just för att jag känner att just nu vill jag inte ta skiten som kanske skulle komma.

Sara

[tiiia]
0

mkt bra skrivet

Faxlin
0

#0:

_Ett förlag är att Admin av detta forumet ska bli lite hårdare! Börja låsa trådar där det börjar spåra ut.. ta bort inlägg samt som en sista utväg stänga av användare som inte klarar av att skötta sig! Så görs det på alla andra forum så varför inte ha samma regler här? Detta måste också accepteras av anvädarna. Fast man är kompisar så måsta var och en kunna skilja vad som är privat och inte privat för annars kommer det börja dyka upp trådar där användarna börjar hoppa på admins för att "deras tråd" blev låst! Vist Admins kommer att göra mistag också om detta nu händer.. men det måste användare acceptera!

_Jag vet att jag skulle kunna vara hårdare i många fall. Men vill inte gärna vara det. Vill ju låta folk diskutera. Dessutom lär man sig mycket på diskussionerna också. Sedan är väl problemet snarare att jag tillåter mer påhopp på de som är mina personliga vänner än på andra. Detta då jag inte vill få höra att de klarar sig lindrigt undan på grund av att de känner mig privat.
Men du har rätt. Jag ska bli hårdare på detta.

_PS. Detta är ingen kritik mot er som driver iller ifokus
_Jag är ju den som driver iller.ifokus. Och jag tog det inte som negativ kritik. Utan som positiv kritik. ;-)

Mvh ÅsaF sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grodan
0

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nettan
0

Jag tycker det är fel att ta bort hela trådar faktiskt. Det visar ju definivt att du skyddar vissa men inte andra.
Det är andra uppfödare som också fått massa skit i trådar, t.ex Ixid. Hennes tråd fick fortsätta hur länge som helst och inte togs den tråden bort.. men tråden "Avelskritik" tog bort??  Vad är skillnaden?

Jag vet att det är svårt att vara konsekvent. Det är inte lätt att vara neutral när det gäller folk man känner. Jag vet att du både en och två gånger säkert velat vrida öronen av mig men hållt dig tillbaka bara för att vi känner varandra Flört

Jag tror att man måste vara iskall när man driver ett forum där det ofta förekommer "stormar". Hårdare riktlinjer !

Sedan tycker jag faktiskt att man måste som användare av forumet uppföra sig så som man skulle göra i riktiga världen. Många gömmer sig bakom dataskärmen och vågar inte stå för vad de tycker i vanliga fall. Jag brukar försöka fråga mig själv "Kan jag säga det öga mot öga mot människan ?"
Blir svaret nej, så skriver jag inte det.

Sedan måste man ju också tänka sig för vad man egentligen säger. Man kan faktiskt inte säga vad som helst, även om man är rakryggad och står för det. Personangrepp, uthängning och fula formuleringar är något man måste gå till botten med. Med fula formuleringar menar jag alla ev försvarsmetoder som är otrevliga och gräsliga att läsa. Man måste kunna skriva lugnt och sansat för att få fram det man egentligen vill att folk ska förstå. Ja, jag vet, jag är inte guds bästa barn och jag vill inte kasta sten i glashus. Jag har också spårat ut ett antal gånger, men frågan är hur mycket över gränsen jag egentligen har gått. Jag ägnar mig inte åt personangrepp. Sånt är fult och under min värdighet.
Hur man beter sig här visar ju faktiskt vilka värderingar man har i livet och hur man själv vill bli bemött.

Hoppas någon orkade läsa det här Skrattande

Faxlin
0

#6:

_Jag tycker det är fel att ta bort hela trådar faktiskt. Det visar ju definivt att du skyddar vissa men inte andra.
Det är andra uppfödare som också fått massa skit i trådar, t.ex Ixid. Hennes tråd fick fortsätta hur länge som helst och inte togs den tråden bort.. men tråden "Avelskritik" tog bort??  Vad är skillnaden?

_I de fall du beskriver har jag bett om en andra åsikt ifrån de bakom iFokus där jag således ber om helt utomstående åsikter. I dessa fall jag ber om råd, så följer jag de råd jag får. Dumt vore det annars att be om dem :-)
I detta fall var rådet att ta bort den. Och således gjorde jag detta. Helt emot vad klarsferrets själv ville ska tilläggas. Jag har haft telefonkontakt med klarsferrets så sent som i dag och blev bedd att låta tråden vara kvar. Nu har vi tagit det beslutet att inte lyssna på det. Utan tråden togs bort ändå.

Jag vet att det är svårt att vara konsekvent. Det är inte lätt att vara neutral när det gäller folk man känner. Jag vet att du både en och två gånger säkert velat vrida öronen av mig men hållt dig tillbaka bara för att vi känner varandra Flört De gånger du enligt mig har gått för långt, så har jag tagit det med dig. Så ingen särbehandling faktiskt. De som jag känner får oftast ta emot mer skit än andra dock. Allt för att jag inte har velat ge folk den åsikten att man klarar sig bättre om man känner mig. Nu verkar den finnas ändå. Så nu struntar jag i det. Nu gäller samma för alla. Så det blir inget mer påhopp på någon. Oavsett om de känner mig eller inte.

Jag kan informera alla om att från och med nu kommer det bli hårdare här inne. Förrut har jag tagit saker lite snällt över pm eller över msn där jag bett folk att tona ner sig lite, eller tänka sig för. Ingen varning har getts i ordets bemärkelse utan mer snälla informationer om vad jag vill.
Nu kommer varningar att utfärdas och efter tre varningar så blir man avstängd.
Det är således färdig tjaffsat här inne. Jag startade inte denna sida för att folk skulle ha någonstans där de kan kasta skit på varandra. Det får de göra någon annan stans.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

Jag är besviken. Jag har inte sett nån skitkastning. Jag förstår inte varför tråden behövde tas bort. Argh, jaja mig slipper ni.

Faxlin
0

#8: _Jag är besviken. Jag har inte sett nån skitkastning. Jag förstår inte varför tråden behövde tas bort. Argh, jaja mig slipper ni.
_
Jag har inte sagt att du kastat skit. Det var inte riktat mot någon personligen utan allt i allmänhet.
Jag måste börja sätta tydligare gränser helt klart då detta tjaffsande får folk att må dåligt.
Då min inkorg blir fylld med pm från medlemmar som tycker att saker går för långt så måste jag reagera liksom.
Trist om du inte klarar av att din tråd togs bort.
Mvh ÅsaF sajtvärd

Audiatur et altera pars