Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 2003 ggr
kawaiii
0

hakuna matatas illeruppf.

Tänkte fråga er där ute som har köpt en valp från iller uppfödningen Hakuna matata.
Vad ni tycker om Åsa osv :)
Funderar själv på att köpa därifrån då jag själv tycker att det verkar bra.
Men jag vill höra från de som köpt därifrån tidigare :)

Bogey
0

Nu har vi ju ingen iller från Åsa men vi har träffat henne och några av hennes illrar ett par ggr. Både hon och hennes illrar är trevliga och hon verkar väldigt seriös vad gäller illeruppfödningen så hade vi inte redan en så bra relation med en annan uppfödare så skulle vi kunna tänka oss ta en iller från henne.

Loveferrets
0

Menar du Åsa som en Sajtvärd här ?

Bättre människa får man leta efter, hon är en jättebra person, funderar själv på att skaffa en valp från henne hehe.

Aviendha
0

Prata med henne och andra uppfödare och bilda dig en egen uppfattning om vilka som passar dig och dina önskemål/krav bäst. Om nu någon skulle ha kritik så skulle de nog inte ta upp den här, det kan räknas som uthängning, förtal och andra otrevligheter.

ferretgirl
0

Har hellre ingen valp från Åsa, men hon är världens bästa tjej och har hundra handlag med sina illrar, ja med alla sina djur. Bangar inte för 5 sek att rekomendera henne.

UlrikaD
0

Lägger man ut en sån fråga på ett allmänt forum så får man bara bra svar. Spelar nog ingen roll vem det handlar om. De som har dåliga erfarenheter brukar inte vilja skriva ut sådant på forum.

Jag har ingen valp från Åsa heller, så jag kan inte säga någonting där. Men jag säger som jag alltid säger till alla nya valpköpare. Träffa uppfödaren, eller flera uppfödare och bilda en egen uppfattning. Det som passar andra kanske inte passar er och tvärtom.

Lycka till med den nya valpen!

kawaiii
0

Faktiskt så var det Åsa själv som tipsade mig om att starta en tråd här på forumet.
jag har haft kontakt med några uppfödare i Skåne (har släktingar där nere)
Men jag bor strax utanför Sthlm och tycker att det är lite långt till Skåne, det kasnke är värt det för en iller. Men när jag hörde om Åsa så tog jag kontakt med henne därför att jag bara hört possetiva saker från hennes uppfödning.
Jag var bara lite nyfiken på hur andra tyckte om uppfödningen har och hur valparna och illrarna därifrån är, det är alltid bra med lite extra att veta! :)

Bogey
0

Den som har nått negativt att säga kan ju alltid PM:a TS så kan det stanna mellan dem.

Jag kan ju alltid passa på att pusha lite för våran uppfödare också, Guteillern, så får du lite fler uppslag :-).
Och så en tråd här

FerretCrow
0

Kan tipsa om Norrskenet här på iFokus. hon har sin uppfödning i timrå/sundsvall

Annira
0

Jag har fått för mig att "Norrskenet" inte föder upp valpar längre? Eller ska hon ha valpar i vår? Någon som vet?

Aviendha
0

#9 Hon fick en kull, men den klarade sig inte. Hur det blir nästa år vet jag inte, men det går ju att höra med henne om den saken.

FerretCrow
0

#9 jag umgås med norrskenet privat och vad jag vet så ska det bli en parning på hennes hona till våren, men det är väl ännu inte riktigt klart vilken hane som blir den lycklige.

Ceciliaolucifer
0

Jag har haft en underbar illerkille ifrån Åsa. Lucifer var gudomlig på alla sätt :)