God Natt min älskade Benjamin!
Känner bara att jag behöver få skriva av mig lite om min älskade Benjamin.
Dem senaste dagarna har jag märkt att Benjamin har börjat andas konstigt och även känt att hjärtat inte är normalt, har ju 5 andra illrar att jämföra med. Han har även blivit smal över midjan även fast han väger 1,7kg. Det kändes inte bra helt enkelt.
Så igår åkte in med honom till Strömsholm fick komma dit på akuttid.
Efter många timmar fick jag komma in och titta på Röntgenbilden.
Vi tittade på den som togs igår och så den som tagits för 2 år sen när han hade förstoppning.
Han hade ju nästan ingen lunga kvar som han fick luft i. Måste ha varit mindre än 15-20% och bara på en sida. Hjärtat hans var väldigt förstorat och luftstrupen låg inte rak som den ska göra utan var upptryckt i mot ryggraden.
Fanns även något under hjärtat som tryckte det hela uppåt och buken var väldigt grumlig och de såg bara 1 njure.
Det här är det enda jag kommer orka skriva om hans sjukdom så hoppas ni har resepkt och låter bli att fråga mer. Vill ni något så ta det via pm i så fall.
Kände att jag inte kunde låta honom somna in igår utan jag behövde stöd av min sambo och att även han fick ett avslut med våran Gris.
Så igår så gjorde jag inte annat än grät över Benjamin och vi fotade lite och filmade lite och jag skämde bort honom. Han fick lite skinka och så lite godis som han gillar.
Idag fick jag ta det tunga beslutet att ringa och fixa en tid till Annalysen så att vi fick komma in. De hade egentligen ingen tid, men vi fick komma in i alla fall som tur var.
Innan vi gick in på rummet fick Benjamin gå i koppel i gräset och så filmade jag honom lite mer och så fotade jag det här kortet som ligger i inlägget. Ville ha något att minnas honom vid.
Han ser inte så sjuk ut. Men oj vad han hade jobbigt att andas. =(((
Så hoppas alla förstår att jag har tänkt på honom och att jag hoppas att han har det bra nu.
Många pussar till dig Benjamin från Matte, Husse och resten av Mullermaffian. Vi saknar dig enormt i våra hjärtan.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Så sorligt :( Beklagar verkligen.
4 år är ingen ålder på en iller :(
Stackars söta Benjamin… Det enda riktiga var att låta honom få ett värdigt slut, och det gav du honom.
Tänker på er..
Många tröstkramar
Jossan, Dexter , pegasus och Triton
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag hoppas att jag gjorde rätt. Men jag kunde inte se honom plågas mer. 
#3 det gjorde du. Efter det du beskrev om sjukdomen så är jag övertygad om att du gjorde det enda du kunde göra som var till fördel för Benjamin..
Sörjer med dig…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Usch jag blir lika ledsen varje gång när det blir aktuellt med tunga beslut, lider så med dig o vet precis hur det känns, han lider inte mer nu och jag tror säkert du gjorde vad du tyckte var bäst för kära Benjamin. Kramar om o beklagar.

Beklagar verkligen ännu en gång. Blev så ledsen när jag hörde hur dålig han var.
Brorsan Lurvas skickar en illerkram till er allihopa.
Tack för era vänliga kommentarer.
#6: Hoppas nu bara att Lurvas slipper det här. Att han får vara frisk i många år till.
Beklagar sorgen så Madelene, du gjorde rätt o tänkte på benjamin före allt, kram

jag må inte känna dig så bra, men nog kan man se att du är en riktig djurvän som ser till deras bästa :) jätte fint avslut du gav honom och du gjorde helt rätt.
han är jätte fin på bilden, verkligen snällt ansikte tycker jag :)
beklagar men tycker du ska tänka på hur bra han har det där uppe :) förstå så många gångar han kan gräva i alla moln och hur kul han har med att studsa och kuttra med resten av våra älsklingar där uppe i hemlens paradis. tror nog han hittat någon gullig liten iller kompis.
mvh Bayliz
Beklagar så ere sorg madde. Inget lätt beslut ni blev tvugna att fatta, men ni gjorde helt rätt gentemot älskade Benjamin. Sov så sött killen…
Beklagar verkligen.
Förlorade mitt hjärta när hon var 4 också.
Det är för tidigt..
Många tröstande kramar och tankar till er allihopa!

Så ledsen :o((
Du gjorde det enda en riktig vän kan göra.
Gav honom möjlighet att få slippa hans lidande.
Nu har han inte svårt att andas längre…
*Kramar om*
Tycker helt klart att du gjorde rätt!
Beklagar sorgen!
Sara

Det är äkta kärlek att ta ettbeslut som är för ens älsklings bästa. Du tänkte på Benjamin och det är underbart.
Beklagar så eran sorg.
Sänder massor med kramar
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch jag kan verkligen inte sluta gråta över min älskade Benjamin. 
Men alla era fina inlägg gör det lite lättare.
Tack så jättemycket.
Ja sorgen kommer ju alldrig försvinna men det kan ju kännas lite bättre när du vet att du har stöd från så många här.
Verkligen tråkig läsning, han var himla fin! Vi som förlorat våra älskade vet hur det känns och du gjorde precis rätt även om det känns så oerhört svårt just nu. Sök tröst hos dina resterande sötnosar, det är det som gör att man kan ta sig igenom denna tiden,..,.stor kram till dig Madde!
Jag tycker att du har varit så stark Madde och du klarade av att ta det här tunga beslutet. Du gjorde det absolut finaste man kan göra för sin vän, att avsluta ett lidande.
Vi får hoppas att han skuttar fint och busar med Lucifer, Tigern och alla andra illerkompis som har lämnat jordlivet. :)
Du vet vart jag finns, det är bara att ringa när du vill..
kramar

Beklagar så. många kramar till dig från oss

Beklagar så mycket.

Tänker på er, i er tunga och svåra stund.
Så svårt att ta förväl av en älskad vän. Tiden lindrar och mildrar sorgen, sen har vi bara vackra minnen kvar, av våra älskade små vänner.
Beklagar sorgen.
Beklagar verkligen! Det är så fruktansvärt :( Ett mycket vackert kort du fick på honom iaf!
Paulina

Älskade Benjamin! Det var inte många illrar som var lika fina och speciella som du, Grisen. Tänker på er och Benjamin.
Många kramar från Elin och Johan!

Lille fine Benjamin! Så tråkigt att du blev sjuk
hoppas du är i en illerhimmel med många kompisar, leksaker, godis och filtar, för det är du värd, lille gubben!
Madde, klart att du tog rätt beslut för Benjamin, även om det kanske känns svårt just nu, nu har han ju inte ont längre och han har ju verkligen haft ett lyckligt liv hos er!
Många Kramar från Ylva och pälsterroristerna
Hur känns det idag Madde ?

Lille älskade pälsgrisen!! minns alla stunder vi haft tillsammans och när du och din mamma, jag och min Benjamin gick runt på Lindecrusingen och fick massa uppmärksamhet!! lille tjockisgrisen som vi "tävlade" om vilken Benjamin som vägde mest och alla mysstunder vi fick! jag är så glad att jag fick lära känna dej
Sov så gott
Madde tänker på dej i denna svåra stund .. sänder med lite styrkekramar
Beklagar sorgen! =(
#26: Det känns ju inte ett dugg bättre idag. Jag saknar min vän, men jag vet jag gjorde rätt.
Som sagt har åkt runt på trucken på jobbet idag och gråtit för det mesta.
Över att jag inte får ha honom hos mig mer.
Tack alla andra för era tankar.
Tänker på er Madde. Du gjorde rätt för söta Benjamin. Nu har han det bra och får springa och leka med alla andra illrar som gått vidare. Jag finns ett samtal bort. Kram
Vad ledsamt det är att läsa att du mist en god vän. Men vad underbart att läsa att du var så stark , och att du älskade honom på rätt sätt (jo man kan älska på fel sätt) för att ta detta beslut och därmed bevisa för omvärlden hur mycket han betydde.
*stor kram*
Jag är så hemskt ledsen för er skull. Jag hann tyvärr aldrig komma över och hälsa på charmtrollet men jag förstår hur det känns. Nu tar min Snutten hand om honom. Dem har säkert redan funnit varandra. Nån gång i framtiden får vi se dem igen det är jag övertygad om! Stor KRAM / mig, Murmel, Minerva, Sigge o Sebbe