Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 617 ggr
Theres
0

Vildiller på gården

Japp… det bor en vildiller på min gård :D

Hade Melwin och Epona i koppel, och Denver susade runt som vanligt. Sen tänkte jag ta in dem så jag gick ut en bit i skogen och skulle hämta Denver, och då såg jag något svart som susade förbi jättefort.

Men sen såg jag det inte mer, så jag kollade in i en håla som de brukar vara i, och då tittade en liten vildillerunge ut på mig :P Den har tittat ut två gånger nu…

Denver blev skiträdd. Han vågar knappt stå kvar vid ingången…
Epona blev lite nyfiken och stannade kvar ett tag och luktade, men hon vågade inte gå in.

Melwin började markera revir genom att gnugga sig mot allt runt ingången :P

Det roliga är att den nog har bott där länge, för det var massa bajs runt ingången…

golf.ifokus.se

FerretCrow
0

kan du inte fota om dom tittar ut igen ? vilken upplevelse =)

Theres
0

Ska försöka :) Den var ju nyfiken, så den kanske låter mig hålla i den tillslut :)

golf.ifokus.se

Theres
0

Äh… nu vill den inte komma fram mer… Ska se imon om jag ser den :)

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

oo vill oxå se bild. Hoppas du kan ta en imorron.

Betiz
0

skulle vara kul att få se bild =) hehe

illernettan
0

Var försiktigt då det är ett vilt djur som man inte ska hålla på med för mycket. Mitt tråkiga tips är att beundra den på avstånd!

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Lycan
0

Hur har det gått? Bor den fortfarande kvar óch har du lyckas få ett foto på den?

Noomihjertafillan
0

:) vill också se :P tycker det är sjukt coolt, vi har haft grävlinga boendes under våran veanda :P

Lycan
0

Det kan ju vara lite farligt med grävlingar utanför men ändå coolt att se det ju.

Noomihjertafillan
0

ja :D min plastpappa råkade fånga hennes unge i en bur, då blev grävligen förbannad och drog hela buren m ungen i ut på åkern..

det var hemsk ungen skrek, hon slet och drog iburen den gick nästan sönder, men sen fick vi bort mamman s vi kunde släppa ut ungen :)

Theres
0

Har inte sett den mer =)

golf.ifokus.se

Lycan
0

#10 ojsan :P

#11 Nähä, det var ju synd :( :P