Emil har kommit tillbaka
Jag sitter här med en väldigt misskött iller:( Vid separation med min sambo kom vi överens om att hon skulle ta hand om lilla Emil, Jag litade på att han skulle få det bra men nåt måste gått snett,
jag fick reda på att hon inte kunde ha kvar honom å kastade mig i bilen för att köpa tillbaka denna underbara Emil, När han reste vägde han 2,3 kg å hade underbar päls, nu kom han tillbaka bestående av ben å skin, Har veterinärkollat honom å han är fullt frisk å pigg men fruktansvärt vanskött å undernärd, Knappt fått mat behövt sitta i en marsvinsbur i sin egen avföring å klor som inte va klippta på jag vet inte hur länge, Man får tårar i ögonen när man tar i honom å tycker så synd om han, Jag blir förtvivlad, Hur kan man göra så mot ett djur, jag fattar inte vad som gått snett????
Nu är han ivf hemma hos mig å där stannar han tills han dör!!! Han springer lös, Har en furet towerbur som övernattningsställe å han äter återigen sitt näringsfulla illerfoder å verkar lycklig. Han är badad å kloklippt å ska bli vad han en gång var. Jag blir ledsen n'r jag tänker på vad han måste upplevt:( Kanske hon gjort sitt bästa å menat väl, men nått måste ändå gått snett:( Jag förstår inte?

Vad tråkigt! Men skönt att höra att han har kommit hem igen iallafall.
Hade inte du två illrar förut?
Jo men Göran blev sjuk, nu e han i illerhimmlen
Vad bedrövligt!! Tur att du kan ta hand om honom och ge honom den vård och kärlek han förtjänar!
Paulina
stackars liten.. :( Hoppas han hullar på sig nu!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#2 Vad hemskt! Hoppas Emil piggar på sig hemma hos dig nu då.
Det gör ont i mig oavsätt anledningen till misskötsel.
Du ska se att han snart fettar upp sig igen.
Sara

Det gläder mig att han fåttkomma tillbaka och blir ompysslad igen. Du ska se att han snart är sitt gamla jag igen med massor av kärlek, näringsrik mat och promenader.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men fy så tragiskt, man kan inte bli annat än ledsen o förbannad, tack o lov så är han hos dig nu o vi får hoppas han blir sitt gamla jag snart igen o med bra mat o mycke kärlek så kommer allt bli perfekt så småningom. Grattis till Emil..
Tack för erat stöd, Nu springer han å gömmer saker under sängen:)