Tung mat skål?
Någon som har något tips på en mat/vatten skål som är så pass tung så att en iller inte kan nosa iväg den :P nemo har fått för sig att putta bort vatten skålen till en av toa låderna och sen går han inte direkt på den toa lådan utan går på en annan istället…
Haha, våra kompisar som har tre illerhanar har köpt den största keramikskålen de hittade! Den är till för stora hundar som Rottweiler och liknande. Den kan de visserligen putta på ändå, men de kan inte välta den. Tur också att de har en sån stor skål då tre illerhanar äter ganska mycket. Då måste de inte fylla på stup i kvarten :)
Keramikskålar finns det en uppsjö av. Porslin kan kanske funka det med.
Själv har jag detta (även om den på bilden innehåller annat än mat tack vare Avi), och även om de skuvar runt kopparna så står de i brickan, och fördelen är enorm, mina tar ur mat för att äta och nu hamnar den på brickan ist för på golvet :)
Paulina
#2 ett kontor? :P
Jag har konformad vattenskål. Tycker den är bra :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Hon menar det, detta är dock bara en filial, huvudkontoret liger inne på toaletten :P
Paulina

Jag har en två jättestora keramikskålar för hund. Hade dem till min leonberger så de är inte små direkt.
Enda nackdelen med dem är att de lätt omvandlas till swimming-pool också. Men stadigt står de iallafall. Det går vare sig att putta på dem eller välta dem.

Jag har en cockerspanielskål… i keramik då, dom kan väl flytta lite på den men den är svårare att skvätta ur vattnet ur än en vanlig.
Hahaha som swimmingpool, tja varför inte hehe.

#9 jag vet en iller som kan, eller jag tror att han skulle lyckas iaf, och det är Banditen..
Själv blev jag trött på allt vattenuthällande på golvet pga vält vattenskål att jag tejpade fast vattenskålen i brickan som de står på, funkade väl i 3dar..
Men för ett tag sen va det kokhett i lägenheten och jag va tvungen att åka i väg, så ställde ner ytterligare en vattenskål till honom (en sån där svart från ikea), och sen dess har han inte hällt ut vattnet i någon av dem, så lösningen här hemma va att ha två skålar.. visst flyttar han omkring lite på dem, men han häller inte ut vattnet :)
Vattenfontän kan fungera för vissa. Mina välter och gräver ur vattenkålar, men låter fontänen vara. Alla modeller är dock inte säkra för alla illrar ;)
Eller ha en stor hundskål ståendes i duschen, där får de gräva så mycket i vattnet som de bara orkar ^^
Paulina
Jag har en keramikvattenskål till mina, men denna flyttas på minst en gång/dag, iallafall när jag har Sati så att dom är i köket och hallen var annan dag. Jag skifftar att ha henne och hennes föräldrar samt Nanooq och Kahn där, sen är dom i mitt sovrum varannan dag då är Tiffanie och Tilly itillsammans med Nanooq och Kahn i hallen, detta för att Tiffanie och Tilly inte är så där begaistrade av Sati. Sati (som nu är lite dryga 4 månader) flyttar även på min symaskin, och den väger 12-14 kg eller så, men den flyttar hon ut på ett nix.

Här hemma har vi en skål som är för papegojor och som man skruvar fast, gizmo har inte lyckats vält ut vattnet en endaste gång, den sitter så långt ner att den står på golvet men ändå sitter fast med ramen. Den är superbra, det är en stor skål så den blir ganska tung med vatten i.
Tack för alla förslag vet forfarande inte vad jag ska ta :P känns så överdrivet med en gigantisk skål men finns väll inget annat sätt att komma upp i vikt.

jag kör på ikeas keramik skålar. funkar toppen. vattenskålen puttas på ibland, och det skvätter ut lite. men inte så den välter…
#9, men vilken guldklimp du har, så sööööööööööööööööt hehe kanske ska poängtera att jag menade illern 

#16 Salsa är min lilla älsklingsfetknopp :) Hon är en tös som går ihop med alla. Är go med alla och är bara helt underbar! 
Salsa tackar ödmjukast för komplimangen