Illeruppfödare i helsingborg?
Hej, jag bor i helsingborg och jag är lite ny på detta, jag undrar om det finns några uppfödare här i helsingborg?

Börja med att läsa under Uppfödare här på forumet.
Sen är ju valpsäsongen i stort sett slut nu. Finns några som har valpar kvar men inte många.
Nu börjar stora omplaceringssäsongen istället.
Ja jag har läst lite och sett att det är nästan slut nu men det hade varit bra och veta vilka som brukar föda upp så att man har lite koll till nästa gång :)

Det är ju kanon att planerar framåt. Men då tycker jag att du ska bredda ditt sökande lite. Din blivande uppfödaren som bara är kanonbäst kanske inte alls bor i närheten av dig. Men det kanske är värt att åka dit för att du gillar henne/honom bättre än någon annan.
Så låt inte geografin skrämma dig utan kolla runt hos fler uppfödare även ifall du tycker att de är lite långt bort.
Ibland kan det löna sig och ibland kan det visa sig att bästa uppfödaren för dig kanske fanns precis runt hörnet iallafall.
Haha ja det är ju sant, men såklart är det ju bättre om man skulle kunna hitta en väldigt bra uppfödare i helsingborg. det är därför jag vill ha reda på det först, om det finns någon som man verkligen tycker är bra och passar en här i helsingborg så är det ju perfekt. Men om man inte hittar någon här eller hittar fast dem inte är så bra så får man ju leta längre upp :P
Ferretgirl föder upp och hon bor i Helsingborg har jag för mig. Sen finns Satmaran nånstans ner i landet oxå.
Sara
ok, är ferretgirl bra då eller? :)
Brukar hon ha kullar ofta eller?

Vad andra tycker om Ferretgirl spelar ingen roll. Bättre att du får bilda dig en egen uppfattning utan att behöva ha i bakhuvudet vad andra tycker.
Hon heter Ferretgirl här på iFokus med så ta kontakt med henne. Hon brukar mer än gärna ta emot besökare så du kan ju även passa på att fråga om du får komma och hälsa på henne och hennes illrar =)
ok, ja hon kan jag kontakta då och fråga lite :)
Vet du om det finns någon mer här i helsingborg?

Inte just i Helsingborg vad jag vet men Satmaran finns i Malmö och en kille som heter Johan finns väl också i Malmötrakterna om jag inte minns helt fel.
ok, tack så mycket, vet du om ferretgirl har någon hemsida?
Jag bor i Helsingborg, och ska troligen ta en sista kull på Agnez till våren, men detta är bara om min veterinär säger att detta är OK. I annat fall blir hon kastrerad. Du kan skriva ett PM här inne, eller så mailar du mig på trollvalpe@hotmail.com så kan vi snacka där så länge.
Vet ev 2 st från klippan som ska omplaceras, de är syskon men behöver inte komma till samma hem, De är båda 4.5 mån gamla. Är du intre så pm:a mig.
jag är lite ny på denna sidan, hur skickar man ett PM? :P
#12 vad menas att dem ska omplaceras? Är det bara att förra ägaren inte kan ha kvar dem eller?
#13, Du trycker på mitt nick så kontaktar du mig där.
#14, Det tänker jag inte gå in på för det hör sig inte hit.

#12 Är de syskon till tomten på blocket tro? Samma ställe och samma ålder.
#14, Eller så kan vi ta de via pm förresten hehe, lät lite väl bryskt men skyller på tröttheten.
Men efter jag har klickat på nicket så kommer jag bara in på din personliga hemsida och där finns det ingenstan som jag kan skriva till dig :S
Så hur gör jag?
#18, Jag skickar till dig
Men då måste du aktivera dig först, kanske ser man inte andras heller om man inte har aktiverat sin profil.
Lämna annars din email så kan jag skicka till den om du tycker det är enklare.
aha ska man kanske först gå in på hemsidan och sen klicka högst upp typ där det står kontakta mig?
#21, Precis, gör så.

#14 För att svara på din fråga, ja att omplacera betyder att de förra ägarna av någon anledning inte kan ha sina illrar kvar och letar därför ett nytt hem till dem.
#14 jaha ok, då var det iallafall som jag trodde, tack :)