Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1380 ggr
UlrikaD
0

Nya valpisen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer då de utlovade bilderna. Gick inte direkt att ta bilder inomhus för då sitter han ju fast i en hand eller en fot. Så jag och Nolita tog med oss mini-monstret ut istället. Tänkte att han skulle ty sig lite till oss om det var läskigt och det stämde.

Det var första gången för sele och allting så lite läskigt var det ju. Men det betydde inte att man inte kunde busa ordentligt med Nolita i det höga gräset. Och to.m tillåta att man blev buren hem sedan när man blev trött.

Lillskiten har fått namnet Ville. Det är en förkortning av Vilhelm Sjövild von Skogstokig.Flört

Först Ville och Nolita tillsammans utanför huset.

UlrikaD
0

Det sprangs och det busades så de var som två streck längst marken.Skrattande

UlrikaD
0

Undersöka tillsammans är spännande.

UlrikaD
0

Undrar vad som har varit här?

UlrikaD
0

Ville hittade en sten som han ville ta med hem.

UlrikaD
0

Gick och gömde sig lite för Nolita hittade en hund.

UlrikaD
0

Vad gör Nolita med hunden egentligen?

UlrikaD
0

Nu är jag trött och vill gå hem faktiskt.

mandariiin
0

han var verkligen jätte fin! har du någon aning om vem som är uppfödare till honom?

UlrikaD
0

Som sagt, Nolita hittade hund!

UlrikaD
0

Hon gillar honom jättemycket!

UlrikaD
0

Men hade han inte väldigt smutsiga öron?Flört

mandariiin
0

haha, hunden ser väldigt fundersam ut :P

Loveferrets
0

Hahaha, så bedååååååårande söt hihihi, härligt härligt.

UlrikaD
0

#8 De hade tydligen köpt honom någonstans i Skåne hos en man med många illrar. Han hade dem utomhus och i burar. Så farm är väl gissningen då.

Aviendha
0

Men du, vilken snygging! Häftigt namn! :) Hoppas att han lugnar ner sig, han såg ju ut att uppskatta promenaden :)

Men Nolita då, ville hon ha med den hem kanske? ;)

UlrikaD
0

Nolita har inga hämningar alls, hon tror hon är störst, bäst och vackrast i hela världen. Hon går bara rakt fram…till allting.

Men denna hunden är den underbaraste hunden på hela gården och både jag och Nolita skulle gärna ta med honom hem.Kyss

Sarah
0

Hmm…. det ser ut som att du fått en liten vildillermix på halsen… eller i handen.

RolandD
0

Detta värmer mitt hjärta. Så otroligt fint att det löste sig med hjälp av att jag postade linken.

Detta behövde jag i en annars mycket dyster tid när det rør illrar.

Basert på det du berättar om hans reaksjoner så kommer han att fort lugna ner sig och bli en härlig kille.

UlrikaD
0

#17 I halspulsådern kanske.Flört

#18 Bodde du i Norge? Ser att du skriver lite blandat norska/svenska. Nyfiken bara.Skrattande

cannaydia
0

Vilken sötnos den lilla gossen ser ut att vara! nalle söt men skenet bedrar ;-)

Gilla
0

Misstänker lite att han kan vara en halvbror till Wilmer o Didrik som kom till mig förra året.
Tycker mig känna igen kroppstypen "fyrkant" även om han bara är valp ännu.
Här har vi bröderna fyrkant som kom från farmen förra året.
Misstänker även här att de har vildiller i sig med tanke på färg, form o temperament.
De är stissiga, mer nervösa o som I Didriks fall även bits mer av infall än av aggressivitet eller egentlig rädsla.
Mer "nerverna utanpå" än resten av flocken.

Här är en bild av killarna förra året…när de nyligen kommit till mig.

Söt är han :o)

Jennsan
0

Åh vad härligt för honom att komma till nån som vet vad en iller behöver och kan ge honom det. Otroligt vacker!

Gilla
0

Diddeli-Bom

Aviendha
0

#23 Vilken gråsäl! Skrattande

Gilla
0

# 24 haha…ja en strandad en.
O när jag ser "klätterbilderna" på Ville i tråden så tycker jag att de verkar ha liknande temperament o kroppstyp.

Här är en liknande "klätterbild" på Didrik.

UlrikaD
0

De är väldigt lika faktiskt.

Loveferrets
0

Hehe, vill se fler bilder…

sarae
0

Hoppsan!!! Visste att det var dumt att lámna dig ensam i sverige… rácker med att jag vánder ryggen till,  for att det ska drulla in fler pálsar :P Men ruskigt sot var han, hárligt att Nolita ántligen ántligen fick nágon som hon ka gá ihop med'

Fár nog ta turen forbi dig nár jag kommer hem till sverige och hálsa pá nytillskottet….(och sjálvklart smuggla hem honom)

Frágan ár om jag ska ta med mig mitt :P

UlrikaD
0

#28 Dåligt med å, ä och ö i Ungern eller?

Du ska vara glad att du var borta annars hade jag ringt och bett dig skjutsa mig ju, ha, ha.Skrattande

Men kom förbi, Ville kan behöva träffa fler valpisar. Han pratar ju inte mitt språk direkt så ungerska kanske funkar bättre.Flört

Vi kan ha lek-date!!

JossanH
0

Oh my God! Så himla fin han är! Och kul att han heter Ville- precis som första illern jag träffade när jag var 10. Hans namn var också en förkortning… Men på Ville Griskille :)

Illrar som inte är helt hanterade innan men har "rätt" lynne kan göra enorma förändringar på bara en-två veckor.
Tänk bara när jag fick hem Cato! Uppfödd på farm, bodde i ett badrum hos en ägare som enbart tog i honom med svetshandskar… Efter jag hade fått hem honom kunde jag inte lyfta honom utan att bli biten. När jag tog ut honom var jag tvungen att lyfta upp honom mha kopplet annars kunde jag inte ta upp honom för han bara bet.
Efter ca 2 veckor- när jag hade hittat ett passande hem till honom, så var han underbar. Han var rädd för hennes iller som hon hade sedan tidigare vilket slutade med att lilla Cato sov som en peruk över hennes huvud i hennes säng. Allt han behövde var att vänja sig vid händer och lära sig vad det var som gällde..

Hoppas verkligen det kommer gå att göra en tamiller av den där lille filuren också!

Bild: Cato när han bodde hos mig

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#30 Åh, Cato som jag tyckte så mycket om!Kyss 

Visst bits han, men inte till den grad att jag måste stänga in honom någonstans. Han springer ju omkring just nu. Visst jag sitter med fötterna under rumpan men ändå.Flört 

Han får ju kött här men tår försöker jag vänja honom av med faktiskt.Skrattande

sarae
0

#29 hehehe ja… enormt dáligt :P Dáremot finns hár desstá fler illrar :P Dessutom har jag just nu en mink som springer kring mina fotter :P Har áven tráffat en halv miljon illrar av alla de slag idag, áven en svensk iller till och med :)

Yes.. lek date kánns aktuellt…. har fler valpar án jag kan rákna till som behover aktivering nár jag kommer hem :P

UlrikaD
0

#32 Vad fånigt att åka till Ungern för att träffa svenska illrar tycker jag väl. Någon man känner tro?

Här behöver alla aktivering med…..utom jag…jag är helt slut!

sarae
0

# haha visst ár det :) fast har nog tráffat illrar frán jordens alla horn idag. Tyvárr inga att hánga i granen dock :( Vet inte om du kánner till valpen, men uppfodaren finns ju hár inne

UlrikaD
0

#34 Fler som exporterat till Ungern minsann, spännande med svenska linjer därborta med då.

Hoppas du tog massa bilder.

JossanH
0

vad spännade det låter Sarae :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

yes har sjálvklart fotat som en tok… men dokumentationen fortsátter, och nár jag ántlighen komme rhem och har tid sá lágger jag upp dem

Dáremot máste jag passa pá och fresta med en bild pá Golem :)

(sorry ulrika, sabbar din trád)

JossanH
0

#37 skulle varit så coolt att få träffa honom :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#37 Bara för att du få gosa med såna roliga djur då…morr och mutter.Obestämd

Jag ska iallafall gosa med Ville….aj…nej det skulle jag visst inte.Flört

HannaM
0
PatrikF
0

#UlrikaD Läste tråden inatt om illern, skönt att det löste sig och han fick ett bra hem. Riktigt fin kille och verkar vara en riktig buse.

Men är det inte dags att kanske prata med AI… Anonyma Illrar? Skrattande 9 + 1 illrar börjar likna ett beroende *hahaha*

sarae
0

# 39 hehehe

ska jag vara ánnu mer elak? :P tydligen inte bara illrar som uppskattar mina puffar :)

UlrikaD
0

#41 Det tog ju en stund att komma dit också, förstås…

Alla utom min allra första kille är ju omplaceringar som farit illa på något sätt.

#42 Minkar ska väl inte ligga i puffar….de ska väl busa under soffor?Skrattande

JossanH
0

minkar- älska <3

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

vilken otrolig snygging du fått hem ullrika

UlrikaD
0

#44 Håller helt med!! Men de gör sig ju så mycket bättre ute i det fria förstås.

#45 Tack så mycket! Han är ganska söt när munnen är stängd och han inte ser ut som en piraya.Skrattande

Och antar att han är söt när han sover, men han envisas med att sova på golvet UNDER Atlas 40-transporten som står i hallen så jag kan ju inte veta säkert förstås….Flört

Aviendha
0

#46 Stick dit näsan och kika vettja Flört (om du törs :P)

Pirjo
0

*putt*

klarsferrets
0

Vilken lite söting du har där.

Hehe förstår att han är god o snäll när han sover.

men du lyckas säkert att få han god och snäll även i vaket tillstånd.

Pirjo
0

*putt*

LinaN
0

#37 vad är det där? Först trodde jag det var en räv…. är det en mink eller en iller?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

FerretCrow
0

#46 har du fått någon mer info om vart han kan omma ifrån?

Aviendha
0

#51 Tar mig friheten att svara eftersom jag sett den förr, det är en korsning mellan iller och en typ av vessla om jag inte missminner mig helt.

sarae
0

X 53 helt rátt. En pastell iller korsad med en siberisk vessla :)

Han ár sááá fin!

LinaN
0

#54 klart udda korsning. som sagt, tyckte han såg ut som en räv…

är det en du har hemma eller? hur går han ihopa med illrarna?

sarae
0

# 55 Hahaha nej, sáá kul ska vi inte ha :)

Han bor i ungern, hos en utav mina illrars uppfodare. Han funkar suveránt med illrar. De bara álskar honom. Till och med min Amaranth lekte med honom nu nár de tráffades forsta gángen :)

LinaN
0

#56 man vet aldrig med dig ^^ du kan få lustiga saker/djur för dig…. titta bara på Ludde ;)

fast världens bästa ludde *gosar halvt ihjäl två sovandes minilumpor*

sarae
0

# 57 hehe du har en poong… fast jámfort med mina valpar iár sá framstár lump numera som várldens lugnaste gosboll :P