Illervalp säljes med bur
Ledsen som fasen älskar min lilla pälsboll men alla bara klagar dagarna ut o in på att illrar e äkliga råttor som luktar o bits m,m man blir såå arg… Så måste tyvärr sälja min fina illerpojke dom e 2 mån 2 veckor ca… Han är lådtränad o nästan helt bitfri…och van med barn pga har en dotter han ej rör… Och ligger gärna i famnen eller duschar med en…
Tänkte sälja honom för 2000kr med bur och tillbehör…
Buren e ca 2 meter lång o nästan 1 bred minns ej måttet helt…men jevligt stor o du får den gryyyymt billigt bara buren skulle rosta runt 1500 i butik…. Annars är detta med
*illervalpen Göran
*Bur
*3kants toalåda
*Tunnel
*leksaker
*illersele
*Drickflaska man har på sidan
*majspån som det kallas som är nytt i buren om ni vill ha
Bra? Hör av er då..
Annika svensson 070-6777259 finns i tomelilla i skåne…Gråter

Skriver vad jag skrev i andra tråden:
Inte för att vara dum på något sätt, förstår att du är ledsen som måste sälja.
Men, hade du inte sagt till folk att du skulle köpa iller? Och om de inte gillar honom, är det inte deras problem?
Bor du hemma så du måste ta hänsyn till dem eller bor du själv?
Tycker det är tragiskt att en valp som knappt är 10v gammal blir omplacerad bara.
Har han blivit chippad och vaccinerad? Kan vara bra info att lägga in också.
Sen ser det lite ledsamt ut med en iller instängd i en kaninbur faktiskt.
"3, håller med dig där faktiskt,
Ts, du har ju precis fått hem honom,,, Måste du verkligen sälja honom redan ? Kan du inte ge de nån chans till ?

han är världens snällaste bits ej o rör inte änns min dotter förutom att dra lite i byxorna. men folk klagar ändå man ska ej ha farliga illrar då man har barn bla bla…o vill ej verka vara en dålig mor så måste nog tyvärr göra detta för dom tror ej han e så snäll som han e pga många andra illrar e bitiga m,m
Göran o min dotter leker snällt med bollar ihopa men ja visa e som dom e o ska klaga o hitta fel…:(
Göran tilloch med duschar med en o sömnar i famnen hur många gör det?
#5, men du ska strunta i vad dom säger vännen, Låt dom ha sin uppfattning för du vet ju bättre , inte sant ? Dom kan hålla sig borta om det inte passar, det är DITT hem o inte deras. Du ser ju själv att det går bra ihop med din dotter o illern så deras argument håller inte.
Hade jag varit du hade jag bett dom fara åt hel*****te… o som Ulrika skrev så är du vuxen o bestämmer själv. Är han så snäll som du säger så är han ju de o då kan dom snacka hur mycke skit dom vill, sorry men blir så förbannad, du måste stå på dig, ge dig inte..
O hur kan dom säga att dom inte tror han e snäll, har dom varit hemma hos dig o träffat honom ? O var har dom fått de ifrån att alla illrar e bitiga ?

Ni kan klar bara ta illern med utan bur…
Mät buren nu den ärden är
50cm hög
60 cm bred
och 150 lång…

för dom har träffat illrar inann och dom va aggresivva o bet…
men alla e ju faktiskt ej likadana beror ju på hur man behandlar dom..
#8, men jag hör ju på dig att du inte vill men gör de INTE då….
Låt dom ha sina förutfattade meningar, bara för att dom träffat illrar tidigare o domhar bitit så innebär inte de att alla gör så, dom kanske t.o.m. stött på vildillrar för då är det en annan sak.
Men sälj honom inte Annica, du kommer ångra dig massor då, be dom träffa din underbara pojk istället o bevisa för dom att de finns snälla illrar oxå.

Är det inte så att illrar inte ska ha spån, eller har jag fått det om bakfoten? Bara något jag kom att tänka på.
Hur som helst… Jag tycker att du ska skita i alla som klagar, du känner din iller bäst och det gör inte de :) Om han inte bits så är det ju inga problem.
Men det är ditt beslut, lycka till 

det är ej spån…utan nått med majs…dom i djuraffen sa det till mig att det var bäst….

#11 Bäst till vad? En iller behöver inget bottenströ till bur i och med att det inte är ett burdjur.
Har man en sovhörna till illern så funkar det bäst med mjuka gosiga filtar typ i fleece.

Var har du köpt lilla Göran? kan inte uppfödaren ta tillbaka honom? Han är verkligen jättefin, synd att du inte har möjlighet att behålla honom.
Be a rainbow in someones cloud
#14, det finns visst möjligheter för henne att ha honom kvar, hon ska "bara" skita i vad andra säger….
#5: Du är absolut inte en dålig mamma för att du har iller. Det ska ingen annan få dig att tro. Du har ju en underbar iller som går jättebra ihop med din dotter. Se det som något positivt.
Inte alla illrar passar att ha med barn, men Göran verkar uppenbarligen göra det.
Finns många här som har iller och är föräldrar. Skulle en vän till mig säga att mina illrar inte är bra för mitt barn skulle jag be de dra åt H*****e.
Förstår om du ändå känner att du behöver omplacera honom. hoppas han får ett bra hem.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

bättre att han blir omplacerad nu istället för när han har bott där längre och kommit in i familjen på riktigt.
det är sånna här illerköp som gör mej irriterad, ursäkta….. men varför skaffar man en iller, och har kvar den i några dagar/veckor??? oavsett vad andra tycker. det är väl inte dom som bor med djuret?
låt göran omplaceras, till ett hem där han får stanna.
Kolla bara på Bogey på forumet, han har bilder på när deras iller och deras dotter sover med varandra.

#14 nej tänker ej ta tillbacka honom ditt pga han va sista kvar o när jag hade han hemma märkte jag att han hade loppor och det är ju dåligt av den personen…
#19, Behåll honom, personligen tycker inte jag detta är någon anledning att omplacera, vad händer om du vill skaffa ett djur senare i livet, ska du då inte göra det pågrund av vad andra anser om det ?

din anledning till att omplasera honom är för mig inge bra, du borde inte skaffat en iller om du inte kan stå för det själv, han kommer nu bara återigen behöva vänja sig på nytt till ett annat hem.
sorry, men stå på dig och skit i vad alla andra säger, ditt val och därmed ditt ansvar. du borde tänkte lite mer innan du köpte honom så att han skulle sluppit flytta.
Kanskje heller prøve å hjelpe de som må omplassere i stedet for å hoppe på dem og fortelle om ansvar osv. Det er faktisk å ta et ansvar å bestemme seg for at ildern får det bedre et annet sted også.
Til trådstarter: Gjør det du føler er best for deg og ildern. Kjenn etter hva du vil. Ikke omplasser fordi venner og familie har sine meninger, og ikke behold ildern fordi folk her inne har sine meninger.
Gjør det du føler er det riktige basert på dine egne meninger. Alt annet blir helt feil. Ønsker deg lykke til uansett beslutning.
Min personliga åsikt är att barnen alltid kommer först. Om du tror att det är vad som är det bästa för ditt barn så omplacera illern. Gör det inte bara för att andra säger att du är en dålig mamma om du har kvar honom. Jag tror tvärtom att det är bra att barn har en fungerande relation med djur tidigt. Men om du tror att det inte kommer att fungera så är det bättra att omplacera din iller tidigare än senare. De är ju ganska tidskrävande trots allt, och det är väl barn också så det kan kanske vara svårt att få tiden att gå ihop så alla får den uppmärksamhet de behöver. Men du borde kanske inte lyssna på mig, jag har inga barn så jag har egentligen ingen rätt att uttala mig om saken.

#22 som hon säger jag gör ju detta för hans bästa han ska ju en ha en osäker matte….jag älskar o avgudar honom massa men vill ej ha det så här..vill hans bästa att han får hem där det finns folk som tål och tycker ej illrar e äkliga….:(

#23 jo jätte bra svar..äntligen något som fick mej att ej känna mej så himla dum…vill bara hans bästa :( tog iaf honom ifrån ett sämre hem där han hade loppor så..så dåligt är det iäntligen inte….jag avloppade honom o gett honom hem ändå så länge ju.
#24, Men tycker du själv att du är en osäker matte bara för att dina vänner o släktingar tycker illrar är äckliga ?
#26 nukänns detta inte längre som nåt pepptalk utan bara som tjat..
. Håller med andra om att har hon nu bestämt sig är det bättre att omplacera tidigare än senare.
Hoppas han kommer till ett hem där han kommer trivas! och påminn gärna om att illrar absolut inte är något burdjur :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
"27, men jag tycker det är fel att omplacera en illler bara för att andra tycker dom är "äckliga" men visst hon får ju göra som hon vill, tycker synd om illern…men ska inte säg mer nu..

Måste verkligen poängtera det här med buren….igen.
Såg annonsen på blocket idag nämligen.
Bild på illern i stängd bur och du säljer det som paketpris. Folk som aldrig sett en iller på vykort innan kommer att tro att det är så man har en iller. Dessutom så stämde ju inte måtten på buren heller överhuvudtaget. Inte för att det hade gjort någon skillnad för den är för liten på alla sätt och vis ändå, men….
När du nu säljer honom så har du fortfarande ett ansvar för honom. Att han inte hamnar hos någon som håller honom i buren, stängd så som han sitter på bilden. Du måste verkligen informera om detta. Det allra bästa hade ju naturligtvis varit om du hade lagt ut en bild på bara illern. Inte i en stängd kaninbur som en gnagare.
Det bäddar bara för missförstånd.
http://www.blocket.se/simrishamn/Illervalp_med_bur_22802082.htm?ca=15&w=3
Vet ej om jag klankat ned på dig direkt, påpekade bara att bogey och tjejen som inte ens kommigt upp i tonåren sover i samma säng på samma kudde och det går bra, ibland behöver man ge det en chans men ser du att dina barn kommer lida ska du självklart inte ha kvar illern men samtidigt fick jag för mig att det var pga vad andra ansåg som du ansåg dig vara sämre mamma, jag tycker du är en bra mamma som inte har fördommar mot djur och introducerar sånna djur i barnens värld.
1. Stå upp för dig själv och vad du tycker är rätt! Vill du ha en iller så skit i vad andra tycker och ha din iller. Någon gång måste man börja stå upp för sig själv, varför inte börja nu?!
2. Låt stackarn slippa sitta i buren, han mår inte bra av det och se till att köparen vet om att iller inte är ett burdjur.
Vill du inte ha honom i hela lägenheten så stäng av ett rum där han kan vara lös. Kan du inte det, så är det nog bäst för honom att få komma dit han kan leva ett burfritt liv.
Sara
Och för att fortsätta på det Sara skriver i #31. Det är olagligt att ha illrar instängda längre tider i utrymmen under 5 kvadratmeter.
#30, nä det e nog bara jag som "klankat" ner på henne. Ville bara att hon verkligen skulle tänka sig för o som nån skribent sa, stå upp för sig själv o skita i vad andra säger o tycker.. de funkade ju jättebra med hennes dotter oxå.

#29Han är knappt i buren gillar ej heller att ha han i bur…mysigare o ha han i soffan..han e bara i buren när vi har gäster…ibland på natten men då har jag oftast luckan öppen…
Phu som alla ska klaga på mej…:( jag försöka göra nått bra av denna situation men alla ska bara hacka på mej…bättre väll att jag ger honom ett bra hem…där folk ej klagar…
Ja klart jag ej säger att han ska vara i buren…illrara är EJ burdjur…men att ha bur är ändåbra IBLAND om det kommer gäster så han ej hoppas på alla som nya barn m,m…

#35 det är inte viktigt vad vi tycker , gör eller säger egentligen- det viktiga är att han inte hamnar i ett hem där dom kommer hålla honom i bur pga att någon har sett bilden på honom i buren och tror är det är så illrar bor… Inget ont om dig- folk vill bara att nästa ägare kommer hålla honom på ett bra sätt :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#39 Underbar bild på hur djur och barn kan trivas tillsammans.

338 mitt eget inlägg skulle stå buren ej bilden..=)
#39, ja det var en jättegullig bild..

#44 min ena iller hade ett sånt rör för några år sedan som han alltid hade sitt tygben i och dit brukade han även ta med sig maten o äta :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

ååhh såå sööt iller bebiis du har där jag vill ha honom hehe såå gullig :D
Jag lider med dig. Jag övervägde att ge/sälja Belzebub, men jag kunde inte och tur var det.
JAG tycker att du ska sälja honom om du verkligen behöver, eftersom att det tar hårt i hjärtat att vela. Hade du inte varit ett par hundra mil bort så hade jag tagit hand om honom direkt.
Hoppas du hittar någon som är intresserad. :)

#47 tack..=) har en "familj" via mailen som är intresserad och verkar super bra för honom=) Så man f¨r se hur det blir..är noga vart han hamnar så=) han ska ha d bra för han e en snäll iller..

vill ha honom jätte mycket men fått svar på ett jobb nu..och då kan jag vara hemifrån upp till 1-3 dagar i rad o så länge kan man ej lämna lilla busen..o som jag skrev ibörjan så gillar ingen annan iller utan tycker dom e obehgliga så ingen kan passa honom heller..:(
Kanskje noen her inne bor i nærheten og kan passe han om du må reise bort for å jobbe ? Skulle ikke være så vanskelig å finne noen til å passe han når han er så snill. og i tillegg går fint sammen med barn.
Håper uansett det ordner seg for dere på den ene eller andre måten.

Jag kaske ska hämta honom,samtidigt som jag hämtar muskot..
mvh Fillan

Ska du uppfostra tre valpar i samma ålder samtidigt?

men nejje det ska jag inte och noomi är iaf äldre än muskot..
det är bara noomi och muskot jag ska ha..
#55, hur gammal är Muskot ?
Har du ringt Annica om du kan ta Nommi ?

Noomi är ju fan min redan.. och jag döpte henne själv till det.
muskot är 12 veckor.
#55, haha oki sorry,,
# 57 Var snäll och vårda ditt språk.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Ja förlåt, blev bara så arg.. det är ju liksom min iller..
#60, Jag visste inte att han redan var din så förlåt om jag gjorde dig arg.

Kan ni vara så vänliga att sluta hoppa på nybörjare som verkligen vill lära sig och frågar fint?????!
Hela meningen med sajten blir bara ett blaha.. om vi inte ställer upp och informerar på rätt sätt till människor som verkligen vill ha information!
Signerer Satmaran.

Ang. att de flesta tycker att illrar är obehagliga och "äckliga", det är ingenting nytt under solen. Min familj tycker de är hemska, förutom syskonbarnen som dyrkar dem. Min mormor låter bli att komma hit pga dem (det är värt att ha iller bara utav den anledningen ;)). Min mor har tjatat att jag ska göra mig av med dem sedan dag ett och hotat med att min sambo kommer lämna mig om jag inte gör det. Och det är någ många med mig som har liknande historier :)
Carpe Diem
Så hemska har inte min familj varigt men min farsa tycker jag ska lämna dom vind för våg när jag måste vara hemma för att det är för varmt i lägenheten åt dom och sånna saker..

Hemska och hemska, jag skulle inte kalla min familj värre än någon annan. De reagerar ju på illrarna som jag skulle reagera på att någon av dem skulle ha reptiler som husdjur ;))
Carpe Diem

#56 kanske du menade Göran som jag säljer i denna tråden…fast att du hade gett den annat namn..missförstånd är så lätt…Men göran han finns kvar…

va?

Det är mest därför jag inte är ute på illerfokus så mycket. Är man nybörjare på illrar och undrar något så är det alltid nästan någon bezzervisser som förstör frågorna, med att kommenera så att en enkel fråga blir något negativt. Därför läser jag oftast gammla trådar och kan få svar på mina frågor utan att bli påhoppad som nybörjare.Har nu tre illrar och alla mår bra och trivs alldeles utmärkt. Hoppas alla kan ta en tankeställare här inne, vi vill oftast ha hjälp och tycker det är bättre att be om hjälp här, än till någon som inte alls kan något om illrar. Alla är vi nybörjare någon gång.
Tack för ordet Annette

jag kan mycket om illrar.. jag hoppar inte på någon..
#69 Bra sakt=) Håller med dig.
Första gångerna jag var inne vart jag helt nertryckt så tillslut våga man inte fråga något när det gott och väl behövs

Jag tycker du ska se om din iller funkar med din dotter (vilket det verkar göra av det jag läst) och då är det ju inga problem att ha din pälsängel kvar, men skulle det inte funka mellan han och dottern så ska du omplacera honom. Sen vad dina vänner och så tycker om honom- bryr dej inte om det. Dom ser inte hur han fungerar med din dotter då de bara vill se att illrar är äckliga och aggresiva. Är de så trångsynta så är de inte värda något alls. Man måste vara öppen för att kunna se annat en bara en sak också.

#70 Inget personligt. Tycker bara att vissa har så bråttom att skriva vad dom tycker om vissa saker, många har en enorm kunskap om illrar försök förmedla den så skulle vi nog ha mer friska och glada illrar och få mera rätt vård. Visst är det många som försöker att kämpa för illrarna också och kan förstå att det kan verka hopplöst med alla illrar som ska säljas eller omplaceras, men kämpa vidare ge inte upp. Jag är jätte tacksam för all illerkunskap som finns här på fokus, även om det är någon som inte tror det. Dom som jag har fått förtroende för är Faxlin och Madde en eloge´ för att ni försöker förmedla eran kunskap om och om igen.
Alla "påhopp" jag kan läsa mig till här är 2 personer som inte tycker att hon borde omplacera på dessa grunder, precis som jag även kan läsa inlägg där folk tycker att det är ett bra och giltigt skäl…
#62 vart är alla frågorna som folk har hoppat på någon för??
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hur har det gått för illern egentligen?
Hälsningar Malin

#74 Det finns fler inlägg än just denna.
Så ni kallar det påhopp för att jag skrev vad jag tyckte ang hennes ev omplacering ?
Men kom igen, låt tråden vara, ni har ju tagit över hela tråden!
Loveferrets: Jag håller med dig, dålig anledning men du behöver bara säga det en gång, sen räcker det. Hon vet vad du tycker :) Nu är det upp till henne.
Hälsningar Malin
#78, jag vet, men har svårt att hantera när illrar omplaceras när det egentligen inte är nödvändigt o jag vill bara att dom ska tänka om. men jag lovar att inte dra upp de igen. Ger mig ut…..sorry…

#79 Det är väl bättre att illrar omplaceras än att de stannar i ett hem där de inte är önskade? Ingenting personligt mot TS nu, utan jag talar allmänt om omplaceringar. Jag förstår inte denna hets mot just omplaceringar! Och vad ger det dig för rätt att tjata en hel tråd, rakt igenom? Tror du inte att TS uppfattade din ståndpunkt i ditt första inlägg?
Carpe Diem
#80, Hade du läst igenom hela tråden så hade du fått svar på frågan, men nu har du fått sagt vad du ville. Har slutat att "tjata" så du kan oxå lägga ner nu.

Jag börjar bli riktigt trött på detta forumet nu, alltid denna negativa ton mot folk som inte kan och vet allt om illrar (som vissa tror att dom gör). Visserligen har jag inte råkat ut för några negativa medlemmar när jag ställt frågor eller när jag sålde Caramell. Men ge er bara. Är ni inte intresserade av att köpa illern så läs någon annan tråd.
Hon försöker bara sälja sin söta iller, och anledningen till varför kan vi ju också ta och skita i. Om det är allergi, att folk i omgivningen inte trivs med illrar, pengar osv. Spela roll?
Tråkigt värre iaf. Vet att flera redan kommenterat det längre upp i tråden men tar det aldrig slut? Jag tycker vi låter henne få sålt sin iller så löser nog allt sig sen.

#0 har varit i precis samma situation som du. När jag skaffade iller mötte jag många kommentarer om att de luktar illa, är opålitliga osv. av människor som inte tyckte om illrar trots att de inte hade träffat någon Live. Det kan vara jättetufft att få sådana kommentarer, men kom ihåg, vilket husdjur som du väljer att skaffa har inte någon annan än du att göra med! Om du vill ha en iller så ska du få ha en iller, vill du ha en hund, så ska du få skaffa hund- låt inte andra människors åsikter om illrar få styra! Några av mina kompisar och framförallt mamma muttrar fortfarande om de "otäcka illrarna" först blev jag väldigt ledsen, men nu struntar jag i vad de tycker- när de kommer hem till mig så är det mitt hem de kommer till och mitt hem är också Love och Alice hem, accepteras inte det så behöver de inte komma hem till mig överhuvudettaget!
Gör som du känner för att göra, men det ser ju ut som lille Göran har det bra hos er och du är ingen dålig mamma! Det syns ju på bilderna att din dotter och Göran har det bra ihop! hoppas att det går bra! kramar ylva
Jag har fått reda på att Illern blir hämtad i helgen av en ny ägare.
Hälsningar Malin

Ja Man får se Är en trevlig "familj" som mailat som jag tycker verkar vara toppen för honom…hon skulle höra av sig runt den 11 så skulle vi bestämma när hon kunde hämta honom…man får hoppas på det…
Vi håller tummarna då :) Så får ni väll skaffa iller senare när barnet är äldre, då tror jag folk inte har så mycket att säga om barnen(! om ni skulle ha fler!) är med på det och kapabla att ta hand om dom ensamma om det skulle behövas :) Du får nu ta en riktigt fin bild på dom tillsammans innan dom skiljs åt nu, dom ser ju ut att vara bästisar, kan vara kul för barnet att se den bilden när hon blir äldre.

Jag som är förvirrad…blev helt fel..var en kvinna som hete Elisabeth som jag lovade ut Göran till..en som verkar toppen för göran..och det skulle antagligen vara till helgen..man får vänta och se…o haha ja slyta o stressa så man inte är så förvirrad..=P
Nu har jag inte läst denna tråden mer än lite i början. JAg såg din annons på blocket och blev grymt förbannad. Illrar ska inte sita i bur och utav den annonsen verka det som om du inte kan någonting om illrar. *Jag skickade ett grymt argt mejl till di idag. och jag tycker du gör fel. Jag hoppas inte göran sitter i bur hela tiden. den där buran är väääldigt för liten för honom. Det är en underbart söt iller du har och som många andra säger tycker jag verkligen att du ska skita i vad andra skriver. Vad är det för "vänner" du har som inprincip pressar dig till att sälja ditt husdjur? Det fattar jag inte. Är jätte arg så du får ursäkta. Jag hoppas jag har fel i allt så som jag uppfattat allting kring honom. Jag skulle gärna hämta hit honom men har ingen bil och inga pengar till tåg. Men jag hoppas han får ett bra hem snarast utan bur.
Men du får ursäkta at jag blirså arg, ta inte illa upp. Men jag har bara fattat allt fel och jag hoppas jag missuppfattat hela situationen.
Anna Hallgren

#88 Inte för att vara dum på något sätt, jag har också skrivit i denna tråden. Men innan man skäller på någon i en tråd så bör man väl läsa hela tråden först?
#89 absolut. Men jag orkar verkligen inte läsa allt, det var så mycket. Och tänker kanske inte riktigt klart nu. Får gå från datorn ett tag nu och kanske komma igen senare ikväll så jag lugnat ner mig. :) Tycker bara så synd om dem. (Har själv två illrar här som förmodligen satt i bu innan vi fick dem hit. Och den ena är fortfarande skygg men guuuuud va vi jobbat med dem. Och de båda, framförallt Rambo, har blivit bättre.) Vill inte att någon ska råka ut för sånt som våra gjort. :( Och ja, jag borde läsa tråden… Men klarar det inte nu. Jag återkommer ikväll eller i morgon. Förlåt AnnicaTlilla om jag issat något, vilket jag förmodligen har.
# 90 Hon har skrivit i tråden att han inte sitter i bur.
Sara

Nej Göran e inte skygg för fem ören..han e busig o mysig..o älskar o jaga katten här..=)
#94, o du vill fortfarande omplacera honom ?

#95 Men ta en paus va!
Carpe Diem

Ja, det är tråkigt att vissa alltid ska hålla på o hugga på folk. Inte konstigt att man aldrig är inne på forumet längre …
Alltid samma sak ! Tycker man inte som dom är man dum i huvudet och kan ingenting ….
Trist som fan e det !

mm..jag älskar göran men vill omplacera han för hans bästa…pga för lite tid nu plötsligt för honom ett jobb jag ej var berädd på att få…
#98, okej. Hoppas du finner ett bra hem till honom.
#96, jag ställde bara en fråga, blanda dig inte i inte om det är så besvärligt.
#97, Detsamma till dig.

Nu lägger vi ner och låter den här tråden vara till för det som den var menad som. enomplaceringstråd för Göran.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kvinnan som skulle ha göran o skulle antagligen hämta honom nu i helgen har tyvärr ej hört av sig på hela helgen så..vet ej hur det blir där så jag får väll gå vidare med honom o se om det någon annan som vill ha göran här?
Det hade inte funkat hos mig, dom som vill kalla sig för mina vänner får vänligen acceptera vilket husdjur jag har, vill dom inte så escorterar jag dom vänligast till dörren och ber dom att stanna där ute i kylan, för till mig är dom inte välkomna mer. Jag själv väljer vilket om något husdjur jag vill, inte mina vänner. Jag kan acceptera att ha dom i sovrummet när min mor och far är här då båda har rullater och dom vill inte att djuren ska komma till skade. När jag sen har mina små barnbarn här (dom som är under 10 år) då stänger jag in Kahn i sovrummet då han inte gillar barn sedan han blev buren i pälsen när han var ca 6 månder gamal. Han hugger alla barn som vill klappa om inte jag håller honom med ryggen mot barnet, och då är det bättre att han inte ser dom alls. Men om mina vänner hade sagt till mig det dina har sagt till dig, då hade jag bett dom stanna hemma hos sig där det inte finns några "råttor".
Jag måste bara få säga att han är en riktig liten sötnos! Hade det varit närmre så hade jag velat ha honom.. Synd =/
Lycka till i sökandet och hoppas att du trivs på ditt nya jobb! Grattis till de också. 
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Jo det blev nog lite fel på blocket. Men jag hoppas allt ordnar sig till det bästa för er alla.
#92 Den bilden var otroligt mysig :)

Söt :). Bry dig inte om dom andra… Likadana mot alla som ställer frågor. Är inget personligt mot bara dig :)

Måste börja mitt nya jobb snart så kan sälja Göran alla saker för 1300kr istället…
Hoppas allt löser sig. Är ingen villig att ta göran? Jag skulle, men kan inte ta mig till skåne sen har jag inga pengar nu.. :( Kom igen!!
hade tagit göran om vi hade kunnat tagit oss till skåne och hade pengar

Har han hittat ett hem ännu??
Skulle med kunna ta honom om det bara inte var så långt till Skåne
Många som har problem att komma till skåne. Kan man inte kika på djurtransport.ifokus och kolla om någon där kan ställa upp? Här hemma finns det inte pengar. Men någon som har det kanske ska kika in där? Jag har dessutom läst ett flertal gånger om någon resekassa. Faxlin borde kanske veta?
Jag har köpt Göran nu, hämtade honom idag :)
Han har dock bytt namn till Carnivor, jag hoppas att f.d. matte inte misstycker :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#112 grattis
#112, Grattiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis, går det fortfarande bra ? Är han lika pussig som innan hehe ?
#113 :)
#114 Visst är han :P Men han vilar lite just nu så jag ska smyga iväg och köpa såna trä-pellets :) Kattsanden är ingen höjdare precis :)
#115, hahahaha får han damm i näsan ?
Hoppas det funkar bättre med trä-pellets så han inte börjar gräva i det oxå hahaha.
Saknar Carnivors pussar jag hmhmhmhm mums…
Grattis till din nya familjemedlem Zabbio :)

Hoppas det går bra med ja som han nu heter carnivor..=)
han e en snäll iller så…
Så ni kommer nog få det mysigt o busigt ihopa..
Grattis till dig med Annica som fann ett nytt hem åt honom så smärtfritt :)
Han är jätterolig :P
Fick inte fatt i träpellets så det blev pappers denna gången :) Kattsanden jag hade hemma var på tok för dammig för lilla nosen :P
#120, hahahaha,
(Har skumläst nu mest) men alltså… såg också anonsen på blocket först och jag tycker inte det är okej att göra sig av med ett djur pga vad andra tycker MEN, nu då det även är pga ett jobb och ingen vill passa honom så kan jag förstå det. Om man inte ska vara hemma på ex. 3 dagar och ingen vill passa ens djur så funkar det inte, antingen får man neka jobbet vilket inte alltid går eller sälja djuret vilket inte är lätt det heller.
Har även sett att han nu fått ett nytt hem så detta inlägg är ju lite sent men mest för att det finns olika skäl som tynger vad jag tycker är okej som omplaceringsskäll.
#122 håller med dig till viss del men som sagt hennes val och det blev ju bra för alla.