Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 699 ggr
TanjaS
0

Tessie 2003-2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den sista veckan gick jag med ångest. Jag visste att nu var de dax igen och jag VILLE INTE. Jag har varit med om de förr att dödens ängel knackar på. Jag önska att jag hade makt över döden men det har jag inte. Vi har flyttat från lägenhet till en villa. Tessie hade fått eget rum med en genomskinlig grind så hon kunde ta del av vad som annars skedde i huset. Ungefär varannan dag och ibland varje dag gick vi ut på promenad i trädgården och hon var så lycklig att springa runt i gräset. Jag har aldrig sett henne så trygg då hon annars bruka vara skeptisk vid promenader. Hon var lycklig min lilla nutta på 6,5 år. Hennes 3 kompisar hade lämnat detta jordeliv och nu var de bara hon kvar. Jag ville ha fler men med tanke på min fysik så ville jag vänta. Nu var tiden inne att skaffa kompisar till Tessie men något hade hänt? :0( Tessie började äta allt sämre och hon kissa väldigt ofta och lite. Till slut åt hon knappt något alls och min lilla rultiga dam var nu så smal och mager… Jag misstänkte binjurecancer som så många av mina gamla illrar gått bort i…. Jag såg i Tessies ögon att hon var nöjd nu och hon ville inte mer. Jag ringde vetrinären och fick en tid kl 16 men jag trodde inte hon skulle klara sig så länge så jag fick en tid till en sköterska kl 11. Det var ett oerhört svårt beslut men det var för Tessies skull. Jag hade inhandlat 3 röda rosor och 1 stor röd ros. Jag plockade ihop hennes favoritleksaker och filtar. Trots att hon var så dålig så var hon så nyfiken var vi skulle åka med bilen men krafterna tog slut mer och mer. När vi väl kom in till vetrinären så visste hon vad som var på gång. Hennes pussar sa TACK MATTE och förlåt att jag är oroad för din skull. Men jag vill till himlens ängar nu. Hon orkade inte ens tugga godis (zoo) mot slutet. Vi pussade varandra tills hon inte orkade mer min älskade lilla Tessie.

TESSIE BLEV 6,5 ÅR GAMMAL

2003-2009

Tessie iller var en omplaceringsiller från två goda vänner som separerat och som tyckte att jag var lämplig som ny matte. Tessie och hennes faster Groggie var från Göteborg. Tessie var lite bitig i början men hon lugnade ner sig och älskade att busa med Lilla Nora. Tessie har varit en trofast vän. SÅ många gånger jag lovat henne saker men så har de inte blivit av men Tessie har alltid funnits där. Hon är den som varit tröstaren i samband med Lilla Noras bortgång i andra jobbiga händelser. Hon påminde till utseendet mycket om min första iller Tussana men Tessie var sin egen personlighet. Min karl Ronnie hade hon ett bitigt intresse för annars var hon hur snäll som helst. Tessie är oändligt saknad här hemma men jag vet att hon har de bra i himmelens skyar. Utanför vårt hus står den stora rosen med ett minnesljus som brinner. Jag lade henne i en kartong hos vetrinären med alla hennes saker och idag kommer de att hämta henne för kremering. Nästa vecka får jag henne i en urna som kommer att ställas i minnesskåpet tillsammans med hennes kompisar. Den dag jag lämnar detta jordeliv ska mina illrars aska spridas på min grav. ALL KÄRLEK SEE YOU IN HEAVEN TESSIE *love*

werner
0

Beklagar men tänk så lång tid ni fick tillsammans ändå, jag vågar knappt hoppas på att jag får ha mina bebisar så länge.

Kommer själv vara helt ifrån mig när det är dags så jag förstår hur du känner dig.

NinaogRaKKerUngene
0

Beklager tapet av en følgesvenn over lang tid. Det er alltid en liten trøst at de har fått et langt og godt liv, men da blir det kansje ekstra sårt uten dem av den grunn også.

Føler med deg og sender varme positive tanker.

TanjaS
0

Tack! Jag känner frid för Tessie skull. Hon ville detta och jag är tacksam att jag hann till vetrinären. Vi fick ett bra avslut och en värdig begravning. Men visst är de tomt utan henne…

Sara
0

Gråter

Sara

werner
0

#3 Ett bra avslut gör mycket och tomt blir det men det kommer avta efter ett tag men man har rätt att vara ledsen, det är ens familj hur man än ser det.

*krama om*

sarae
0
[HannahoHenrik]
0

Beklagar så mycket sorgen

elinn
0

Beklagar sorgen

Saga85
0

Beklagar sorgen.

ferretgirl
0

Beklagar din sorg Tanja, jag vet hur du känner det. Tröste kramar från mig och mina illrar.

Om det skulle vara att jag blev svag,
Och smärta hålla mig från att sova.
Då måste du göra det som ska göras,
För detta sista slaget kan ej vinnas.

Du blir ledsen, jag förstår,
Låt inte din sorg stanna din hand.
För denna dag mer än alla andra
Din kärlek för mig, måste bestå

Vi hade så många lyckliga år,
Vad som kommer är inget att frukta.
Du vill inte att jag lider,
Tiden är inne, låt mig gå.

Tag mig dit där mina behov möts,
Snälla stanna hos mig till mitt slut.
Håll mig fast och tala till mig,
Ända tills mina ögon inte längre ser.

Jag vet att med tiden ser,
Den godhet du visar mig.
Fasten min svans har slutat vifta,
Från mina plågor och lidande,

Har jag blivit räddad.
Snälla, sörj inte, det måste bli du,
Som har nått så smärtsamt att göra.

Vi har varit så nära för så många år,
Låt inte ditt hjärta hålla tillbaka
dessa tårar.

UlrikaD
0

Beklagar verkligen! Det måste kännas oerhört tomt hos dig just nu.Rynkar på näsan

Loveferrets
0

Beklagar, vet verkligen hur det känns.

mandariiin
0

Gråter

Denna kommentar har tagits bort.
Madde
0

Beklagar sorgen. Gråter

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

FerretCrow
0

beklagar

Gilla
0

beklagar sorgen :o(

Aviendha
0

Beklagar!

TanjaS
0

Måste ge en elloge till krematoriet i Kullsäter Rimforsa. Jag har haft kontakt med dem vid ett flertal tillfällen och han känner igen mig varje gång då jag ringt och vill veta vilken tid mina illrar kremeras. De är alltid tillmötesgående och omtänksamma. De är guld värda.