Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 2196 ggr
[Nininosen]
0

Irriterad på folk.

När jag kommer hem till någon med en stinkade hockeybag med illaluktade kattlådor eller vad det nu kan vara. Jag säger alldrig något eftersom jag själv valt att komma hem till den/dem.

Men idag så hade jag en vän över och hennes kille, Jag blev riktigt arg för det här är inte första gången de sker. Ursh vad det lukar här är det dom där krypen du har där? Vet du att det är skunkdjur du har innomhus?

KRYP?!

Jag blev så förbannad och sa att du har själv klivit in genom min dör och du är så välkommen att gå ut igenom den när du vill eftersom dessa KRYP råkar vara mina illrar och dom bor faktiskt här och det gör inte du!

Jag blir så arg och irritarad på att man häver ur sig saker om andras djur familjemedlämmar utan att tänka på vad man säger. Jag bara önskade att någon av mina två pälsar kilat fram och knippsat snubben i tån.

Loveferrets
0

Får ibland höra detsamma o ändå vädrar o dammsugar o tvättar jag golv varenda dag, bytar Simons "sängkläder" minst var 3 dag, ändå kan folk gnälla över att här stinker skunk, jag brukar svara att dom inte vet hur en sån luktar om dom kan jämföra de…o att dom oxå kan gå om det inte passar. Så irriterande o visst kan dom lukta lite grann men inte fan så illa som vissa påstår !!

Loveferrets
0

Oj, glömde  skriva resten, Vissa tänker o förstår tyvärr inte att man blir sårad men jag brukar oxå säga "en kär iller har många smeknamn" så blir dom oftas tyst efter de.

NinaogRaKKerUngene
0

Jeg får sjelden kommentarer på at det lukter her. Jeg er heller ikke så flink til å vaske som jeg var før. Men jeg har gjort det klart for mine venner at jeg har ildere, de lukter, og sånn er det.

Tror man avvæpner folk ved å gjøre de oppmerksom på at du vet det lukter, men at du allikevel vil ha dine kjære små.

werner
0

Farsan sa något liknande och då hivade jag ur mig att hans hundar stinker asgam och jag förstår din reaktion, ingen hund ägare skulle bli glad över att höra att deras älskling är en stinkande lopp päls direkt men det är okej att säga att ens illrar är skit bara för att dom är ett skunkande djur.

StickyKitten
0

Bra att du sa ifrån! Hur reagerade killen på att bli utskälld?

Betiz
0

folk har inget bättre för sig, alltid ska någon klaga. Man blir så irriterad. Bra att du sa ifrån! Vill också veta hur han reagerade?

[Nininosen]
0

Han höjde på ögonbrynen och sa, men det är väl inte normalt att ha sådana djur?

ORKA!

sotlynx
0

Säg: I min värld är det onormalt att hänga upp sig på petitesser,

alt: Köra in hela ansiktet i närmsta illermage och stöna och ta djupa andetag och säga: Luuuktaar gooooott! MMMmmmmm!( min favorit)

hihihiSkrattande

Sara
0

# 0 Förstår dig precis! Jag åkte med en transportbur (med iller i) med några kompisar varav en kille som åkte med sa att han blev illamående av illerlukten. Han gnällde hela vägen och hade fönstret öppet. Illern hade ju inte ens skunkat!

Knorren på historien är att han äter mkt stark mat och luktar typ "utlänning", ni vet så där som man gör när man äter kryddig mat varje dag och det liksom kommer ut porerna.

Men inte fasen håller jag för näsan när han kommer!

Sara

Loveferrets
0

#9, hehe, du skulle ha frågat, "har du egentligen provat lukta på dig själv nångång"  eller säg till illern att lägga en brakare, så kanske han svimmar o då lär han bli tyst hahahahaha.

StickyKitten
0

#7 Vilken otroligt idiotisk kommentar, vem fan bryr sig om vilka husdjur som är normala att ha? Obestämd Stackars din vän, jag hade skämts ögonen ur mig om min pojkvän betett sig sådär.

Johan-
0

Hur reagerade människorna efter detta? gick de igen eller?

Fruttisen
0

#0 Du får glädja dig åt att det kan vara åt andra hållet också! För de flesta som varit hemma hos oss säger alltid "Määh, det stinker ju inte här?!" å ser förvånanade ut. Gamla rykten som lever vidare att ALLA illrar skulle stinka ligger säkert bakom…däremot så stinker faktiskt okastrerade djur- det står jag absolut fast vid!

[Nininosen]
0

Killen är kastrerad och honan steriliserad. Ja de luktar när de skunkat men inte fan så som han påstått.

Tjejen i sällskapet bed om ursäkt för killen, och jag sa i min tur att jag inte ville ha en ouppfostrad människa i mitt väluppfostrade hem.

Loveferrets
0

#14, hahaha rätta takter…

EllinorOlsson
0

#0 jag brukar inte heller säga nåt om andras renhålllning av kattlådor eller vad de nu har för djur inomhus. Tycker dock att det är tråkigt att så fort man nämner att man har två illrar hemma så dyker ofta frågorna upp "jamen dom måste lukta hemskt?" eller "dom bits väl hårt?"

försöker alltid jämföra med andra husdjur när jag ska svara. Katter och hundar bits ju också. och givetvis luktar dessa djuren minst lika mkt som vilket djur som helst..grejen är att dom luktar OLIKA…och med träning bits ju varken katter eller hundar..Uppfostran är ju viktig för vilket djur som helst…förlåt mig, jag känner efter hur trött jag är på frågorna. älskar iofs att motbevisa varenda kritik mot illerdjuret.

har någon av er fått höra kommentaren att er iller luktar honung? jag var nära att krama om en utomstående person när jag hörde detta…hehe

Dags att slänga illrar i huvet på folk och visa hur underbara dom kan bli

sanna82
0

# 16, Min mosters man sa på vårt senaste släktkalas att min iller  Mini luktar honung :)

Be a rainbow in someones cloud

EllinorOlsson
0

#17 skönt ! alltid en mysig kommentar att få höra tycker jag.

werner
0

#17 det sa svärmor också sen inflikade hon att hon inte gillade honung heller ^^^

Btw TS vadå inte normala djur att ha, vad är ett normalt djur? Kajman krokodil?

LinaN
0

Igår så kommenterade en kompis till mig när han kom in i lägenheten "oj, idag luktade det mycket iller…" men det var inte mer med det. Hade haft en rejäl dust med en Alma som vart mer än lovligt förbannad, strax innan han kom över till oss.

I vanliga fall säger han inte något alls om lukten. Och många gånger luktar ju kattlådan i badrummet värre än illrarna, trots att man tömmer där varje dag.

Det är ju som min svärmor, hon klagade en gång på att det luktade häst i hallen hos oss (jag har mina stallkläder i en hög på golvet eller i en garderob precis vid ytterdörren) och då hävde jag ur mig att "ja, men hemma hos dig så stinker det cigarettrök och kattpiss!" sedan dess har hon inte kommenterat saken alls. Hon har en massa okastrerade hankatter som ibland smiter in och pinkar revir i huset. Så det dära med dofter har vi etablerat att det diskuterar vi inte. När svärmor och min svägerska kommer hit så måste jag ju nästan gå ut och hämta luft för de är så inpyrda i cigarettrök…

Jag hanterar blöta hundar-lukten, gödsel från gris och höns, jag redar superbrunstiga hanillrar och kattpiss, men inte cigarettröks-stinkande människor, tyvärr… det luktar vedervärdigt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Saga85
0

Här har varken vänner, familj eller främlingar varit negativa till iller, snarare tvärtom. Det är ofta jag får säga "Tyvärr, Maja kan inte komma med idag".

Jag har bara vart med om en negativ reaktion. Och det var när jag satt på tåget hem med Maja precis när jag varit och hämtat henne. En tant satt mittemot, kollade på Maja i transportburen och började prata om "stackars lilla djur", om hur illrar inte är husdjur, osv. Orkade dock inte bry mig om henne, jag var ju så glad att jag skaffat mig min första iller Kyss

sotlynx
0

# 20 Håller med dig fullständigt! Iller luktar sommaräng jämfört med sura cigg!

Bayliz
0

illrar luktar inte så namnvärt tycket jag, dom luktar inte mycket mer än en hund tik kan göra. ända som kan erkännas är väll att okastrerade handjur kan lukta lite mer men inget som stör tycker jag.

"det är väll djurets personlighet man räknar med inte lukten" finns ju vissa maniskor som har minigrisar som husdjur inne :)

illrar är alltannat från något negativt om man är rätt med uppfostran :)

Bayliz
0

glömde fråga efter som jag inte hört uttrycket för. skunkar en iller ofta och vad innerbär det :) säkert inget alvarligt men bra att fråga om man har ett frågetäcken :)

HannaM
0

Och av den här anledningen så vill folk inte komma hit och jag vill inte ha folk hit. Jag är mer än trött på idioter som inte kan knipa käft. Ja, det luktar väl lite djur här hemma. Dom är trots allt fem stycken men det är inte en lukt man dör av, jag känner den oftast inte ens. Men likförbannat ska det klagas och klagas och klagas.

Loveferrets
0

#25, har man bara sina älsklingar nära så trivs man bäst så kan andra ta sig i brasan, Flört

Sara
0

#24 Skunkar gör de när de släpper analkötlarna. Ex vid bråk.

Sara

Loveferrets
0

Eller när dom är i brunst hehehe

JossanH
0

jag byter illrarnas sängkläder kanske en gång varje/varannan månad men får aldrig höra att det luktar iller hemma :)
Inte ens av min känsliga mor… som tycker hon känner en svag doft av iller på mig ibland… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0
Saga85
0

Min mor kan vara likadan, fast hon tycker att illerfiltarna kan lukta lite när man skakar dem. Inte illa, dock. Min syster tar varje chans att komma på besök och borra ner nosen i Maja. Och finns det något bättre än att vira en halsduk/sjal om sig som en illern har legat och sovit i *kärlek*

werner
0

Jag har bestämt mig för att försvara våra illrar med att säga att dom luktar godare än personen som klagar i fortsättningen.

Loveferrets
0

#32, hahahaha den var bra….

Saga85
0

#32 "Mina illrar luktar måhända inte ros, men de stinker åtminstonde inte fotsvett som du"?

NinaogRaKKerUngene
0

Ildern min lukter kanskje dritt, men den er ikke full av dritt slik som du som får deg til å si noe sånt……

Eller: Klage på ilderns lukt mottas kun som skriftlig klage i 67 håndskrevne eksemplarer….

werner
0

#33 Skrattande

#34 Ja något i den stilen typ Flört

HannaM
0

#35 Ska köra på den nästa gång pappa öppnar munnen=) 67 handskrivna kopior…

leo-
0

Istället för att hugga emot så säg bara till dom att

´ passar det inte så kan du gå/sitta nånannanstans´

och att det finns faktaböcker på biblioteket och berätta hur man kommer dit

Noomihjertafillan
0

kanske en av mina polare har klaga på lukten, men då visar jag bara att det finns en dörr där, om du ska klaga på mitt djur kan du gå härifrån.. så enkelt är det liksom..

Sen har ingen annan klagat för alla andra av mina kompisar har råttor och dom luktar fan mycket värre! det vet jag med, har 2 egna råttor.

JossanH
0

#30 eller så luktar det helt enkelt inte iller här :) Diskuterade det med svärfar igår o han sa att han reagerade direkt på att det INTE luktade iller hos oss för han trodde det mer eller mindre skulle stinka, men att ha inte känt nåt. Skönt :)
Men så har vi öppet ut ganska mycket o det är ganska stora ytor vi har dom på.

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

#40 Så sant, här känns det väl att vi har djur, det går itne att komma undan men att det skulle lukta så illa som en del påstår, dom som håller på att döööö av det det har jag svårt att se. Där är det bara onödigt gnäll.