Hemsk och sorglig historia
En del människor… är bara rent ut sagt vidrigt hemska.

Eller få leva med tänderna avknipsade…

Det är ju också en variant…..
O de ska jag nog inte läsa, lär bli väldigt upprörd, usch
Kan någon säga vad det handlar om? Jag har aldrig läst tyska men kan till och med förstå tyska bättre än den där norskan. :)
#5, om nån vill skriva de så hoppas jag att dom anger i rubriken att det är känsligt, vill inte komma in i en tråd där de står om hemska saker, då e hela min dag förstörd. Tack på förhand.
Det var en som tog hand om en mink som blivit misskött (bl.a. hade tänderna tagits bort så att den bara kunde äta mjuk mat) och var väldigt osäker. Minken blev senare avlivad, vilket nog var det bästa för den. Stackars liten 
Jag vill slänga upp en lång svordomsramsa, men är alldeles för paff. Hur kan man behandla ett djur så?
_No way! Yes way!

Tänderna har inte tagits bort, tänderna har KLIPPTS rakt av så hela pulpan var exponerad överallt. Vilken otrolig smärta hon måste känt. Alla nerverna i alla tänderna helt exponerade.
Skottpengar på sådana människor.
Och jag tycker det är sunt att bli arg och upprörd över hur folk faktiskt "sköter" sina farmar! Någon gång måste det väl för i h-vete bli ett stopp och förbud mot dem!
Vad hemskt. :(
#8, Men det fortgår ändå hur upprörda o förbannade man än blir ju. Hur man stoppar de vet jag inte men enklast är väl att ta djuren ifrån dom. Jag tycker det är så fruktansvärt att läsa o har svårt att hantera de, därför vill jag undvika de.
#10 när tråden heter "hemsk och sorglig historia" så borde det ange att det inte direkt handlar om guld och gröna skogar. är man känslig så slutar man läsa redan där.
Går inte ens in på vad jag anser om sådant här, och all annan typ av djurplågeri. Men det är helt klart att det finns inget hemskare djur än människan, och jag skulle inte bli ledsen o vi utrotades. Vi förtjänar i stort inget bättre än så.
#11, okej får väl göra de istället, tack för upplysningen.
#8 Ja, så var det såklart
Jag som fick för mig att jag skrev "klippts bort", men det gjorde jag ju inte alls.
_No way! Yes way!
Jeg blir rett og slett flau og skamfull over å være menneske når jeg leser om hva enkelte kan finne på.
Ja, jisses.. 
Sara

okay, jag var tvungen att läsa inlägget ca 3 gånger, för att till slut inse att det verkligen var en mink det handlade om. (läste inet rubriken först….)
som jag förstår det så är tänderna ner slitna pga att hon har gnagt på något. inte klippta…. men jag har bara läst detta inlägg som kom upp via länken. har inte hängt med i historien från början.

De trodde de var nerslitna först…men efter sövning så såg de att de var avklippta.
Pulpan var blottad o det var hål rakt ner i tanden.
Herrejösses vilken plåga.
Ursäkta men fy f** för människor som inte ser/känner med djur.
Hade diskutionen igår med sambon om sommarkatter.
Samma…fy F** för människor utan empati…
Fullkomligt vidrigt! Undrar hur det är för hennes förmodade farm-kamrater. För finns en mink med klippta tänder, finns nog flera. Någon som vill gå på farmarjakt med mig?? 
Tyckte hon vart otroligt fin, påminner om gammelkatten hos svärmor, Battis, han vart så gammal att han hade bara 3 tänder kvar, men ändå jagade han möss och råttor.
Trist sånt hära….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Stackars krake, det värker i mina tänder av bara tanken av avknipsade tänder=s
Jag minns en utställning för rätt många år sedan då det dök upp en person med väldigt mörk, hetsig iller (hybrid?) som han hade helt slipat/klippt ned framtänderna på.

#21 <=´(

Tyvärr så var det vanligt att farmare förr slipade ner eller klippte ner tänderna, framförallt hörntänderna, på illrarna. Detta för att förhindra att de bet och åt upp bytet de skulle jaga upp för jägarna. Det medförde dock att man ofta tog bort för mycket av tänderna vilket ledde till att pulpan blev blottad och tänderna dog samt att det blev sådana infektioner att illrarna fick benröta i käken och fick avlivas. Tack och lov så har de slutat med det för länge sedan, i alla fall de jag har pratat med.
Första gången jag hör att de gör så på mink; tycker det är helt horribelt att det fortfarande verkar förekomma hos farmare. Idag vet man ju att det inte är bra att slipa ner tänderna och att illerns tänder inte fungerar som de gör hos kanin och gnagare där man kan behöva klippa dem om de inte får slita ner dem på rätt sätt. Många jägare vet också att om de handskas med sina djur så kommer illern inte att gå ner och mumsa i sig bytet utan driver upp det i stället. Som belöning får de lite mumsigt kaninskrov. ;-)