Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 387 ggr
Faxlin
0

Försäkringar utomlands

Satt och lurade lite på sådant som egentligen inte är så lurt att lura på.

Men hur är det i våra kära grannländer med försäkringar. Finns det försäkring för iller i alla länder? Och hur funkar dom?
Någon som vet?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

floppy
0

Här på Åland har vi via Agria. Tänkte sätta maximal veterinärvård tror jag den heter. Kostar 29€ i året.

Försäkringen har 70€ i självrisk i period om 100 dagar från första veterinärbesöket. Täcker sjukdomskostnader upp till 1200€ per år.

Så står det i allafall i den broschyren som jag har hemma…

sarae
0

I övriga europa t.ex frankrike italien etc är det dåligt med försäkringar på djur…. oftast e veterinär vården något billigare, men ändå så vill man ju gärna ha djuret försäkrat….men dte finns nog försökringar för riktiga rasdjur, hästar etc. Annars tror jag att det kan täckas av hemsförsäkring till viss del….någon som vet?

klarsferrets
0

jo men sara i dunkerque så har vi iller försökring vad jag vet så det finns nog lite över allt men man får gå till en iller vetrinär o få det fixat .

hehe det är inte som här hemma där vi lyfter luren eller skriver ett mail .

Missy
0

Jag har agria även när jag är skriven i ungern. Fast dom sa att jag måste ha en svensk adress(någon jag känner) som dom kan skicka försäkringspapper och så till men annars gick det bra och den gäller i utlandet.