iller i sängen - Nej tack!
Någon som har ngt tips på hur man undviker att illern klättrar upp i sängen???
Antingen kan man ju höja upp sängen eller så finns de ju många som stängslar in sängen med något typ av avspärrning. Jag för min del har mina illrar portade från sovrummet.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
hahaha Simon får inte vara i sovrummet när jag ska sova för då biter han mig överrallt, däremot öppnar jag då o då så han får utforska läget Har märkt att han tycker de e roligare.
Loftsäng =) Mina är lugna i sängen, men den ena sover gärna där och då är det tydligen för långt till lådan *suck!*, så jag har spärrat av sovalkoven med en valphage (galler).
Paulina

Tacktack,
Det där gallret låter som en bra idé… vart kan man hitta det?
Hur spärrar man av en dörröppning smidigast? med galler också? just nu står min ihopvikta massagebänk (i sitt fodral såklart) framför dörröppningen när jag är iväg och jobbar. Men sängen är fortfarande tyvärr fri.
Jobbigt när olyckorna sker där för att hon inte vågar hoppa ner.
Kankse ska fråga min kompis om det är okej att ha henne i typ köket lr hallen när man är borta. Mer utrymme där. Fast då behövs dörravspärrningar :D
Galleret får inte vara för brett, då kan de ta sig igenom. Det får inte heller finnas "tvärslår", dvs horisontella pinnar med för bra mellanrum för då klättrar de över ;)
Valphagen som jag har tror jag inte finns att köpa längre, vilket är synd för den är riktigt bra. Däremot så kan man ju ha en spånskiva/plywoodskiva eller liknande. Man får ju kliva över, men 70 cm borde stoppa de flesta.
Paulina

Synd där… och synd att kompostgaller e alldeles för breda för dom finns ju överallt. A ja jag år kia o se om jag hittar ngt vettigt.
Tack tack igen

En plywoodskiva kostar inte många kronor på byggvaruhusen. Perfekt att spärra av en dörröppning med ifall man inte vill ha stängda dörrar. Också lätt att flytta på.
Jag skulle aldrig kunna sova utan 9 illrar som bökar i mitt påslakan…

Men för att få den där plywoodskivan att sitta fast/stanna kvar… hur gör man då på bästa sätt??
har inte direkt några bra tunga föremål, men det kanske går ändå. De är ju envisa nog att kunna flytta på STORA saker om de vill.

#8 spika? jag har spikat fast allt som går (och en del som inte ska gå :P )

mmm om jag kunde det… bor i studentlgh så det är nog inte så poppis :S
Man kan fästa trälister i dörrkarmen så man får en skåra där skivan passar. Då kan man snabbt ta bort den med =)
Paulina
Gör hål i plywoodskivan, trä igenom rep eller dylikt (finns elastiska snören med en krok i varje ände som brukar vara lättanvänt), och bind fast på något vis i sängen?
_No way! Yes way!
Inreder ett illerrum som den/de får vara i på natten. Här är tvättstugan illersäkrad och försedd med matplats, toalådor, rör och leksaker samt flera alternativa sovplatser.

Beror på viken av älsklingarna det är;)
Maya är helt nattsäker, dvs, hon skulle aldrig komma på tanken att störa mig när jag sover, så hon ligger oftast snällt i mitt påslakan. Salsa och Salami är inte alltid så lugna på natten, men ibland funkar det :)
Jag gillar att ha mina små hos mig på natten, om man bortser från den värsta fällningstiden ;)