tvätt av illerfiltar
Jag skulle vilja veta hur ofta ni tvättar era illrars sängkläder, hängmattor, mysfiltar mm….?
tja..jag tvättar minas filtar när jag tvättar åt mig själv, så det kna variera rätt ordentligt ;) menn jag har en extra uppsättninga av filtar så det blir väl att man byter någon gång i veckan…
shit jag byter inte alls så ofta bland illerfiltarna. jag har så extremt många sovställen så jag brukar byta de ställen där dom sover oftast lite oftare än att byta allt ihop… Men kanske en gång varannan/ var tredje vecka.. Sen byter jag ju allt som ser skitigt eller så ut även om det blir oftare då!
Sajtvärd på Iller.ifokus

här byter vi varje v för då tvättar vi.
Och då tar jag allt som dom har framme o tvättar.leksaker , bollar tyg tugg ben .o.s.v
Byter väl ca en gång i veckan, men har så många filtar så jag behöver inte tvätta dom direkt. tycker att jag har hår i hela tvättmaskinen varje gång jag tvättar filtarna så vill tvätta några maskiner i rad o skölja ur maskinen efteråt.
Eller e det nån som har nåt förslag hur man blir av med alla hår ur maskinen eller har jag bara en dålig maskin. (den är alldeles ny)
det är jättejobbigt med tvättmaskiner o päls! blir alltid mängder av hår nör man är klar! Det värsta är att massor av päls är kvar i filtarna även när dom är nytvättade! då finns det något som kallas torktumlare och det tar bort massor med päls! Men då har vi ännu en maskin som hjälper alla människokläder att behåras…
Sajtvärd på Iller.ifokus
haha. enda gången jag bokar tid i tvättstugan är ju för att tvätta illerkläder *ler lite elakt* sen är juh torktunlaren så himla bra för nästan allt hår försvinner! heh, jag brukar faktiskt köra en sköljning av maskinen efteråt oxo så inte personen efteråt tvättar o får kläderna fulla med hår ;)