Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1034 ggr
sarae
0

Ikea till sverige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

….tänkte att jag skulle få visa ett par bilder på min lilla tös som komemr hem till sverige i september!

Just nu går hon under namnet Ikea… uppfödarens flickvän tyckte det var väääldigt fyndigt *suck*

Namn byte står i planeringen! Men först ska hon få växa till sig lite först i sitt hemland!

sarae
0

Mera Ikea… eller Aylen som hon kallas till vardags ;)

sarae
0

Och en bildpå tösens mor… en 9 årig tös, just upplockad ur ett kaninhål ;)

Theres
0

Tyckte Ikea var gulligt… sen kan du köpa massor av prylar från IKEA till henne :D

golf.ifokus.se

Bogey
0

Annars var väl Aylen ett alldeles utmärkt namn om man inte vill kalla henne Ikea :-)

sarae
0

#5 ja.. det lutar åt det.. det enda som hindrar lite är att nästan alla mina avelsdjur har namn som böjar på A… :s och jag är redan förvirrad som det är ;)

[HannahoHenrik]
0

Vilken vacker tjej! O vilken stor o ståtlig mamma ser ut som en hane. Jätte fina tjejer/damer Sara

klarsferrets
0

nä så söt ikea är .

Fast jag håller nog med om att ett namn byte är nog ganska bra .

mamman värkar väldigt stor fast hon var fin

Faxlin
0

Snygg tös du har där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Johan-
0

Var kommer hon ifrån?

sarae
0

Tackar!

#10 hon kommer från Ungern

Johan-
0

Härligt med lite utländskt blod=)

sarae
0

#12 vi får hoppas det :) börjar bli en del av den varan här hemma :) *visslar*

Johan-
0

E de så? =)

sarae
0

#14 hmm yup.. hittills är alla mina avelsdjur ungrare ;) adria, avanti, amor, "ikea", samt rent tekniskt är de två töserna jag behåller i min kull även de ungrare även om de är födda här :)

Johan-
0

Haha härligt ju=)

tessa
0

Vilka söta tjejer! Jag som inte alls är insatt i illeravel blir förstås nyfiken på varför du importerar från just Ungern? =)

sarae
0

#17 Rena viltfärgade linjer, och en typ av iller jag gillar. Förutom god sjukdomshistorik och livslängd :)

Sevendays
0

Hajrá magyarok!!!

Hihi… ungersk import är bra! (är själv importerad från ungern)

Så varför skulle inte illrar ha lika bra gener? ;)

Aviendha
0

Sötsak! Ikea.. Kommer hon med skruvmejsel och pedagogisk ritning i platt paket? ;)

sarae
0

#20 nej.. men hon ska paras med en norsk lusekofta.. och valparna kommer att födas som rosa och blåa garnnystan… med en halvtaskig beskrivning och en enda sticka.

Jenahbella
0

åh från ungern :) dit ska jag på torsdag! se om man kanske kan leta upp nån uppfödare att åka å hälsa på då! :) 
så mörk å fin hon va å mamman va me riktigt fin :)

Aviendha
0

#21 ..och kravet blir att man ska få till ett mönster av renar på dem va? ;)

sarae
0
cannaydia
0

vilken söt liten tjej du får hem sara. Är mamman 9år och har valpar? wow då blev man nyfiken hur många de var i den kullen o hur gammal pappan är? =)

..såg att två honar ur din egna kull kommer att stanna också, då blir det fullt ös i år med 3valpisar för din del! =)

werner
0

Grattis men håller med Ikea var inte det snyggaste namnet på en iller som ska bli svensk boende ^^

JossanH
0

Ja, den mamman var inte liten hon :)

Grattis grattis!! När flyttar du ut till garaget då sara?? För snart får väl inte du plats hemma ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#26 yes det stämmer (på riktigt), hon fick 8 valpar, hanen är från 2007. Yes.. här blir det full rulle.. som vanligt ;)

#27 hehe… det verkar som att hon numera kommer att heta Aylen.

#28 så fort någon hjälper mig packa upp flyttkartongerna  :P sugen? ;)

Ännu en bild på sötfian

JossanH
0

jisses vad fin hon är. Så jäkla mörk men ändå inte black-selfmörk eftersom hennes vita partier är så ljusa o fina! Mamman är ju stor som en pytonorm!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#30 hahaha yup.. det blir många pytonormar här hemma ;)

Men jag måste hålla me dom att hon är fin, och masken är på gång :)

Här kommer den senaste bilden på Lilla Aylen!

sofie
0

Gud vilken skönhet du kommer få hem Kyss

Jenahbella
0

jag e inget avundsjuk,, inte alls Oskyldig

Aviendha
0

Nä hon har ju ingen fin huvudform, pälsfärg, pälsglans, eller proportioner alls! =P

Lite för lite till mask för min smak, men tösabiten kan ju växa på sig =) I övrigt: Gnök!

Jenahbella
0

#34 precis , frågan e ju om de ens e en iller OskyldigTungan uteFlört

Aviendha
0

#35 Exakt! :P